2005-03-16, 16:48
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fröken
Jaha, det var som jag trodde då...det är alltså orsaken till att massgasningskramarna inte bullar upp några ovedersägliga bevis. Det är mer än skrämmande att se hur sanningen har fått vika ner sig under decenniers gång , men min fasta övertygelse är att sanningen en dag kommer att segra. Jag är född optimist!

Men varför i Ariel Sharons heliga namn räcker det inte med ögonvittnen? Det de berättar om gasugnarna MÅSTE vara sant, varför de misstror oss skakade och rörda Messianska Yudar, varför varför, du är fröken du måste veta varför inte de tror på dessa Ugnar och den Eviga Eld?!

http://www.vho.org/S/b/fs/33.html

http://www.vho.org/S/b/fs/27.html
Citera
2005-03-16, 17:14
Medlem
frökens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocke
Inte helt oväntat att du skulle tycka att Ezzelino var bäst på att besvara frågan.

Hade du väntat dig ett annat svar från honom?

Varför är ögonvittnen så förkastliga? Brukar vara ganska viktiga i alla rättssystem.

Du kan hitta mer information här:

http://www.mazal.org/Default.htm

http://www.nizkor.org/features/qar/index-se.html

Läs igenom så kommer du hitta en hel del material.

Men har du grundinställningen att alla ögonvittnen ljuger och allt material är förfalskat så har du nog redan bestämt dig.

/Nocke

Jag har vid ett flertal tillfällen ställt frågor utan att få några svar från de "Förintelse"-troende; är inte det konstigt, tycker du, om det nu finns bevis?

Är det inte konstigt att inte någon kan tänka sig att bidra med sin egen bild av hur man tror det gått till, när man bevisligen har mycket tid och energi att lägga ner på att skriva i tråden?

Tror du verkligen att jag helt förlitar mig på vad som sägs eller inte sägs i en diskussionstråd på Flashback? Tror du inte att jag själv letar efter information och läser litteratur och länkar från båda sidor? Gör du det?

Har du tagit del av "ögonvittnesskildringarna" som har dukats upp för oss här i olika trådar? I så fall: verkar de trovärdiga med hänsyn taget till vad man faktiskt kan bevisa och vad som är logiskt?

Brukar inte korsförhör av vittnen vara "ganska viktiga" i fungerande rättssystem?

Om jag hade en i förväg orubblig inställning till historien, skulle jag knappast lägga ner någon nämnvärd tid på att följa en diskussion som denna.
Citera
2005-03-16, 18:15
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Du tiger och försöker svamla om Rudolf-Gaussklustret, vilket är din egen lama konstruktion och inget annat.
Klustret bara växer och växer:
Ernst Gauss = Germar Rudolf = H.K. Westphal, Dipl.-Ingenieur = Dr. W. Kretschmer, Jurist = Dr. Ch. Konrad, Historiker = Dr.Dr. R. Scholz, Chemiker und Pharmakologe

http://www.vho.org/D/Beitraege/Zeit.html
Citera
2005-03-16, 20:30
Medlem
Ezzelinos avatar
I denna text, som även innehåller ett par intervjuutdrag med Germar Rudolf och en beskrivning av den politiska förföljelse och sociala utstötning han drabbats av p.g.a. sin sanningslidelse, värderar han Pressacs båda böcker om Auschwitz och finner dem vara ovetenskapligt genomförda men ändå värda att läsa som materialsamlingar:

http://vho.org/GB/Books/trc/index.html

Citat:
"---Expert report on the question of the scientific validity of the books Auschwitz: Technique and Operation of the Gas Chambers [2] and Les Crématoires d'Auschwitz, la Machinerie du meurtre de masse [3] by Jean-Claude Pressac
1. Criteria for scientific validity
The theses which are the subject of a scientific work should be supported by critical presentation of evidence in the work or by reference to technical sources and they should be subjected to criticism of works with opposing theses. Whether the books by Pressac given in the title meet these requirements is discussed in what follows.

2. Method of proof and references to literature
With respect to the technical and natural scientific issues he addresses in his work (for example, cremation, gassing with Prussic acid, ventilation technology, formation of chemical residues), Pressac makes no reference to any source in the technical literature and also does not make his own calculations or experiments. [4] What he does is to cite current historical works. See the annex for examples of this.

3. Criticism of witnesses, documents and other matter
Auschwitz: Technique ... contains frequent and extensive criticism of witness statements, but these are nevertheless used without substantiation. [5] Les Crématoires ... silently corrects the (still unsubstantiated) witness statements, without applying any criticism to them. Neither work contains any criticism of documentation. Since most of the documentation comes from formerly Soviet archives (those of the KGB, and others), criticism is surely necessary here. [6] Nor is there any technical criticism of the locations and structures under investigation (crematories or their remains). See the annex for examples of this.

4. Treatment of counter-arguments
In Auschwitz: Technique ... Pressac briefly discusses the Leuchter Report (without source references) and a work by P. Rassinier. He does not mention more recent and more substantial works by other authors with opposing arguments (Faurisson, Butz, Mattogno and others). The second book contains only a suggestion that there are those who dispute his theses (p. 2), but no names, works or arguments are given. He also omits to introduce documents that might conflict with his theses (for example, air-reconnaisance photos). See the annex for examples of this.

5. Conclusions
Because of absence of criticism of documents and deliberate alterations of witness statements, Pressac's books can have only limited value for historical science. However, they have some informative value.

Because of lack of calculations, experiments and other substantiation, Pressac's books do not conform to the standards that apply to scientific works in this technical area.

Finally, Pressac does not apply the criticism of others to his conclusions, especially in Les Crématoires ... He does not even mention them.

6. Summary
The books Auschwitz: Technique and Operation of the Gas Chambers and Les Crématoires d'Auschwitz, la Machinerie du meurtre de masse by Jean-Claude Pressac demonstrate that the author has worked in an unscientific way. Nevertheless, because of his industrious documentary research these books contain many useful facts.

Dipl.-Chem. Germar Rudolf, Jettingen, 18th January 1994

Annex
Examples from Les Crématoires ... for:
2. Method of proof and references to literature:
On page 6 he has the SS deduce that one needs to burn 5 kg. of coke per cremation for a corpse without a coffin, based on the amount of coke required to cremate a corpse in a coffin (35 kg. wood plus a few kg. coke). This deduction is based on Pressac's estimate only, he gives no source reference.
With respect to the amount of time it takes to cremate a corpse, Pressac quotes various figures from witness statements and documents (1 h., p. 7; 30-40 min., p. 13; 1 h. 12 min., p. 15; 15 min., p. 28; 1 h. 36 min., p. 34; 34-43 min., p. 49; 13 min., p. 72; 29 min., p. 74; 22 min., p. 80). There is no technical examination of these figures.
On page 41f. Pressac interprets the discovery by the camp administration of an article by G. Peters on a circular layout delousing facility to mean that the SS intended to equip the supposed killing gas chambers in Bunker 2 with a similar facility. He gives no supporting evidence.
For Pressac, the use of the word Sonder- (special-) is evidence of the mass-murder. He gives no evidence for this (pp. 46f., 52, 60f.). On the contrary: on page 82 he cites the term Sondermaßnahme (special measure) used in connection with delousing operations.
On page 70f. he interprets the fact that a wooden ventilator was built into a morgue-cellar as proof of the use of Prussic acid there, without giving any reason. He does not notice that he himself mentions in several places that iron was rationed during the war and was replaced by other materials where possible (pp. 23, 38, 51, 53, 70).
The data cited by Pressac as to the air delivery capacity of the ventilation system (pp. 30, 38, 74, 90) are not only dependent on motor performance, but also on the blower type and the layout of air ducts (pressure difference). Pressac does not provide a calculation that would apply to each of the various types of systems.
3. Criticism of witnesses, documents ...:
He restricts the gassings in crematoria I (main camp) to a few occurrences in a three month period — contrary to witness testimony (p. 34f.).
After the gassings in Bunkers I and II, he states that several hours elapsed before the corpses could be removed (p. 39f.). However, the witnesses report only a few minutes' delay, something Pressac does not mention. He makes the same statement about Crematories IV and V, in which repeat gassings would have been impossible without a ventilation system. He is silent about witness statements to the contrary (p. 89).
He describes the crematory capacity given in a supposedly original document as lie-propaganda and corrects it — without giving any reason (p. 80f.).
He presents a document ordering trace-gas detection apparatus (Anzeigegeräten für Blausäure-Reste) as the ultimate proof of the gas chambers. However, this document exhibits so many technical errors and errors of form that a documentary criticism needs to be applied to it. Here again Pressac omits this.
He made no study of the ruins of the site or of Allied air-reconnaissance photography.
4. Treatment of counter-arguments:
In his new book he ignores the criticisms of his first book, Auschwitz: Technique ... [7] On the contrary, he repeats the errors that were charged against him.
In both books he ignores the fact that there are no traces of the claimed Zyklon B insertion hatches in the roof of what was supposedly the main gas chamber (morgue-cellar I, crematory II), and the fact that without them this main gas chamber disappears as a murder weapon and as the main instrument of the industrial mass-murder in Auschwitz. [8]
He does not spend a single word on the chemical-physical arguments or discussions of building technology in the Rudolf Expert Report. [5]---"
Citera
2005-03-17, 07:45
Bannlyst
Leuchter. Den skämtaren, clownen och underhållaren. Här kommer beviset på att han inte mer kan hålla på att kalla sig expert och ingenjör. Trots detta så leker revisionisterna Steve Wonder leken och vägrar inse detta.
http://www.mazal.org/archive/Deniers/Leuchter01.htm

Och denna Clown skickar Irving till Auschwitz för att göra en undersökning, då har man inte mycket krav heller. Man kan ju sä här i efterhand se paniken i Irvings handlande, det hade nog varit bättre att skicka det gravt schizofrena Rudolf med Mulen på en gång så hade vi sluppit två clowner på samma plats.
Citera
2005-03-17, 12:28
Medlem
frökens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George W Bush
Leuchter. Den skämtaren, clownen och underhållaren. Här kommer beviset på att han inte mer kan hålla på att kalla sig expert och ingenjör. Trots detta så leker revisionisterna Steve Wonder leken och vägrar inse detta.
http://www.mazal.org/archive/Deniers/Leuchter01.htm

Och denna Clown skickar Irving till Auschwitz för att göra en undersökning, då har man inte mycket krav heller. Man kan ju sä här i efterhand se paniken i Irvings handlande, det hade nog varit bättre att skicka det gravt schizofrena Rudolf med Mulen på en gång så hade vi sluppit två clowner på samma plats.

GWB: har du inte missuppfattat saker och ting en liten smula (igen ); det var ju inte Irving som som bad Leuchter åka till Auschwitz? Det var väl ändå Zündel!?

Vad tycker du förresten om "den fria världens" bestraffning av Ernst Zündel för att han anordnade en forensisk undersökning av bårhuslokalerna, något som man från officiellt håll tidigare vägrat göra: två år i häkte i Kanada och nu rättegång i Tyskland? Om den officiella uppfattningen om "Förintelsen" är den enda sanna och rätta, varför är man då så rädd för oliktänkande?
Citera
2005-03-17, 13:00
Bannlyst
Citat:
GWB: har du inte missuppfattat saker och ting en liten smula (igen ); det var ju inte Irving som som bad Leuchter åka till Auschwitz? Det var väl ändå Zündel!?
Nja... Det var i samband med Zündel rättegången som undersökningen gjordes, och denna rättegång samlade hela "familjen" Robert Faurisson, Mark Weber, David Irving och några till från "Nazistklubben" Och dessa skojar gjorde tydligen allt för att få sin "broder" fri.

Citat:
Vad tycker du förresten om "den fria världens" bestraffning av Ernst Zündel för att han anordnade en forensisk undersökning av bårhuslokalerna, något som man från officiellt håll tidigare vägrat göra: två år i häkte i Kanada och nu rättegång i Tyskland? Om den officiella uppfattningen om "Förintelsen" är den enda sanna och rätta, varför är man då så rädd för oliktänkande?

Lite åt OT hållet men du får ett svar.....

Har den fria världen instiftat en lag i demokratisk anda så skall naturligt vis den IDIOT som bryter mot lagen spärras in.

Samma sak som man nu i Tyskland förbereder nya lagar för att stoppa Nazister från att demonstrera i samband med jubileet av krigsslutet.
Det är inte lagen det är fel på det är IDIOTERNA som tvingar fram dom.
Har inte sett någon undersökning i Tyskland som visar på att majoriteten vill ha dessa rakade kräk på sina gator springande och skrika ut sina slagord.

Men Du kanske har en färsk undersökning som visar motsatsen??

Senast i går såg jag ett program på ZDF (nyheter) där man var glada över lagen som skall träda i kraft snart.
Citera
2005-03-17, 13:29
Medlem
frökens avatar
Citat:
Nja... Det var i samband med Zündel rättegången som undersökningen gjordes, och denna rättegång samlade hela "familjen" Robert Faurisson, Mark Weber, David Irving och några till från "Nazistklubben" Och dessa skojar gjorde tydligen allt för att få sin "broder" fri.

Lite åt OT hållet men du får ett svar.....

Har den fria världen instiftat en lag i demokratisk anda så skall naturligt vis den IDIOT som bryter mot lagen spärras in.

Samma sak som man nu i Tyskland förbereder nya lagar för att stoppa Nazister från att demonstrera i samband med jubileet av krigsslutet.
Det är inte lagen det är fel på det är IDIOTERNA som tvingar fram dom.
Har inte sett någon undersökning i Tyskland som visar på att majoriteten vill ha dessa rakade kräk på sina gator springande och skrika ut sina slagord.

Men Du kanske har en färsk undersökning som visar motsatsen??

Senast i går såg jag ett program på ZDF (nyheter) där man var glada över lagen som skall träda i kraft snart.

Låt mig få guida dig till åtminstone ett faktiskt faktum , läs denna länk (förord till Leuchterrapporten av Faurissons; smittar ej, så frukta icke!): http://www.ihr.org/books/leuchter/foreword.html

Beträffande senare delen av ditt svar: tycker du alltså att det hör hemma i "den fria världen" att man straffar människor för deras tankar?
Citera
2005-03-17, 13:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Jürgen Graf har hittat ett fint judiskt citat som tycks bekräfta att om man är jude så behöver man inte underkasta sig naturlagarna. Och på annat sätt kan man ju knappast förklara dessa fabulösa massgasningssagor som tämligen enkelt låter sig dekonstrueras naturvetenskapligt och logiskt. Tyvärr, vissa människor är inte mirakeltroende... Kanske bäst att som Tysklands politiker gör tysta dem och sätta dem i fängelse utan rättegång, för hur kan man vägra tro? Och denna inkvisition kommer att breda ut sig i allt fler länder om den inte möter något motstånd. Politiskt motiverade censurivrare förtjänar endast det mest sarkastiska förakt: de är korrupta lögnare som av rädsla försöker dölja obekväma fakta och förnedra den ständigt kunskapshungriga människoanden.

Citat:
"Jeder jüdische Mensch
kann von unserer Parscha ableiten
und mit dieser Erkenntnis leben,
dass das jüdische Volk den Begrenzungen
der Naturgesetze nicht unterworfen ist.

(Jüdische Rundschau Maccabi, Basel, 11. November 1993.)"

http://vho.org/D/atuadh/III.html
Citera
2005-03-17, 14:23
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Jürgen Graf har hittat ett fint judiskt citat som tycks bekräfta att om man är jude så behöver man inte underkasta sig naturlagarna. Och på annat sätt kan man ju knappast förklara dessa fabulösa massgasningssagor som tämligen enkelt låter sig dekonstrueras naturvetenskapligt och logiskt. Tyvärr, vissa människor är inte mirakeltroende... Kanske bäst att som Tysklands politiker gör tysta dem och sätta dem i fängelse utan rättegång, för hur kan man vägra tro? Och denna inkvisition kommer att breda ut sig i allt fler länder om den inte möter något motstånd. Politiskt motiverade censurivrare förtjänar endast det mest sarkastiska förakt: de är korrupta lögnare som av rädsla försöker dölja obekväma fakta och förnedra den ständigt kunskapshungriga människoanden.

http://vho.org/D/atuadh/III.html
Att det finns något märkligt och speciellt med vissa av det judiska folkets åsikter om sig själva vet alla som studerat dess historia och som har judiska vänner. Varför lagens långa arm under "vilda västern-tiden" hade en davidsstjärna som bevis på lag och ordning kanske kan förklaras av GWB eller quarken?:

http://www.buffalobrothers.net/images/badges-polished-thn.jpg

http://www.buffalobrothers.net/images/badges-goldplating-thn.jpg

http://www.tombstoneoutfitters.com/store/badges2.htm?OVRAW=%22wild%20west%22%20Sheriff%20ba dge&OVKEY=sheriff%20badge&OVMTC=advanced

http://www.theparticularparty.com/viewproduct.php3?product_id=24
Citera
2005-03-17, 18:17
Medlem
frökens avatar
Citat:
Att inte revisionisterna skäms, jag hinner inte ens igenom första meningen på din länk så kommer lögnen i ansiktet. Leuchter en ingenjör.

George, nu blir jag riktigt bekymrad över dig! Tror du fortfarande att det var Irving som bad Leuchter åka till Auschwitz? Nu ska jag göra det enklare för dig: http://www.ihr.org/books/leuchter/foreword.html

Citat:
After my return from Boston to Toronto and after I had reported to Ernst Zündel on my discussions with Fred Leuchter, Mr. Zündel decided to ask the latter to prepare an expert opinion on the alleged gas chambers at Auschwitz, Birkenau and Majdanek.

Och du, det är inte bra att tänka för mycket på enskilda detaljer, det är så lätt att hamna ur fokus och glömma the Big Picture då, vet du!

Citat:
Om dessa revisionister sitter och tänker på en naken 4 årig flicka kommer dom INTE att bli straffade, sitter dom och tänker på att INGA judar har gasats, kommer dom INTE bli straffade.

Lär dig skillnaden mellan tanke och handling.

Det är INTE förbjudet att TÄNKA.
När Nazisterna går från tanke till handling DÅ sker det olagliga.

Tål Du INTE att demokratin fungerar eller?

Tänk så fantastiskt det är här i livet, man lär sig något nytt varje dag, och även en blind höna kan picka fram ett korn åt en ( Tack! )! Vad du här ovan berättar för mig är att det är tillåtet att TÄNKA att inga judar har gasats, men om jag skulle råka vara Nazist och gå från tanke till handling... och inte gasa judar sker det olagliga...nu känner jag mig lite förvirrad...

Apropå det där med att tåla eller INTE tåla en fungerande demokrati; tycker du det stämmer överens med demokratiska principer att man är förbjuden att uttrycka sina tankar om något som har varit? Hur ser din demokrati ut? Beslutande folkomröstningar i varje fråga gällande varje förändring eller lagändring?
Citera
2005-03-17, 18:33
Medlem
quarks avatar
Citat:
Före Leuchterrapporten hade ändå denne i ditt tycke så vansinnigt komiske man (och visst, han ser ut och pratar som den rånördigaste lilla optionsmäklande jude man kan tänka sig ) konstruerat en gaskammare för avrättning av fångar i Missouri:
http://www.ihr.org/books/leuchter/foreword.html
Det var ingen gaskammare. http://www.riverfronttimes.com/issues/2004-12-15/news/feature_print.html
Citat:
Ursprungligen postat av Malcolm Gay, 15 dec 2004

Uncomfortably Numb

Lethal injection looks painless and peaceful. On Missouri's death row, appearances can be deceiving.

Citing security concerns, officials from the Missouri Department of Corrections declined interview requests for this story. The department has also declined several requests to make its lethal-injection protocols public. In fact, Missouri's lethal-injection statute doesn't require a protocol at all. But various court documents, as well as interviews conducted for this story, indicate that soon after adopting lethal injection as its means of execution, Missouri became the first of several states to purchase a so-called lethal injection machine manufactured by Massachusetts-based Fred A. Leuchter Associates, Inc.

Leuchter's machine specified Oklahoma's sequence of sodium pentothal, Pavulon and potassium chloride. Leuchter, who had no pharmacological training, says he gauged the chemical quantities he called for by extrapolating from lethal dosages for farm animals. "They did it with pigs and rabbits. I had to increase the body weight to get to a human being," Leuchter says today. "The only thing I didn't do was they wanted me to execute a pig. I refused to execute a pig. I wound up executing a watermelon for them."

Soon after Missouri purchased its machine from Leuchter, the inventor's reputation began to crumble. On July 20, 1990, Alabama assistant attorney general Ed Carnes addressed a letter to all states with capital-punishment statutes on the books. "The purpose of the memo was to suggest that, because he has a degree in history rather than engineering, Fred Leuchter [was] not qualified as an expert in execution technology," writes Stephen Trombley in The Execution Protocol: Inside America's Capital Punishment Industry.

Leuchter, who says he does indeed hold an engineering degree, was also the subject of Mr. Death: The Rise and Fall of Fred A. Leuchter, Jr. , a 1999 feature by documentary filmmaker Errol Morris. The film traces Leuchter's involvement with execution technologies, including his eventual fall from grace when he published the infamous "Leuchter Report," a monograph that denies the existence of gas chambers at Auschwitz.

Missouri corrections spokesman John Fougere says the state stopped using Leuchter's machine "in the early '90s" and now employs prison workers to manually administer the chemicals. The mix, Fougere confirms, consists of sodium pentothal, Pavulon and potassium chloride, injected in that order.

"It's a surprising and bizarre choice of drugs," says Columbia University Medical Center anesthesiologist Mark Heath. "The goals of the procedure are to render the inmate dead and to do so in a humane fashion. These drugs are poorly selected to achieve these goals -- particular the latter goal."

Det är mycket tveksamt om Leuchter hade läst någonting vederhäftigt om de ämnena hans maskin injicerade de dödsdömda med. Han brydde sig nog inte så mycket om fångarnas sista stunderna i livet som han sa. Leuchter brydde sig nog mer om sina arvoden, och han använde utpressning för att få sina maskiner sålda. Nizkor skriver:
Citat:
Leuchter's "credibility," or rather, his lack of same, among American prison administrators

On July 20,1990, Alabama Assistant Attorney General Ed Carnes sent a memo to all capital-punishment states questioning Leuchter's credentials and credibility. Carnes stated that not only were Leuchter's views on the gas-chamber process 'unorthodox' but that he was running a shakedown scheme. If a state refused to use his services, Leuchter would testify at the last minute on behalf of the inmate, claiming that the state's gas chamber might malfunction. According to Carnes, Leuchter made 'money on both sides of the fence.'

Describing Leuchter's behavior in Virginia, Florida, and Alabama, Carnes observed that in less than thirty days Leuchter had testified in three states that their electric-chair technology was too old and unreliable to be used. In Florida and Virginia the federal courts had rejected Leuchter's testimony as unreliable. In Florida the court had found that Leuchter had 'misquoted the statements' contained in an important affidavit and had 'inaccurately surmised' a crucial premise of his conclusion. In Virginia, Leuchter provided a death-row inmate's attorney with an affidavit claiming the electric chair would fail. The Virginia court decided the credibility of Leuchter's affidavit was limited because Leuchter was "the refused contractor who bid to replace the electrodes in the Virginia chair."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in