2011-12-15, 16:34
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Denna känslighet för ord är sannerligen talande för liberalerna. Vilka lipsillar. Det är ju pinsamt. Oftast kan samma personer helt kliniskt propagera för abort, alltså avslutandet av ett litet människoliv. Men ett ORD... åh nej, där går liberalens gräns!

På vilket sätt är ordet "neger" känsligt för Bard (som ju faktiskt i mångt högre utsträckning än gemene man är just liberal)?

Eller menar du att negern är liberal?
Citera
2011-12-15, 16:37
Bannlyst
Det är väl klart att det är fult att svära, vad är frågeställningen?
Citera
2011-12-15, 16:37
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icontrol
Det är knappst upp till Bard eller någon annan hycklar-vit människa att avgöra vad som är rasism och vad som inte är det. Kan ni inte bara förstå att svarta förknippar ordet med slaverioch att det på så sätt uppfattas kränkande??

Skiter väl i vad en neger associerar neger till.

Ska fan hitta något jag också kan bli kränkt över.
Citera
2011-12-15, 16:38
Medlem
musicbangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naning
Vad spelar det för roll vad andra tycker att negrer är?

Om någon säger till mig "Du är så jävla blåst. Du fattar ingenting. Jag har aldrig träffat en dummare människa än du." Ja då blir jag irriterad. För jag tar illa upp över att anses vara dum. Jag vill inte vara dum och jag vill inte förknippas med det ordet.

Om någon däremot säger "Din vita jävel. Jag hatar dig." Då bryr jag mig inte över huvud taget. För jag vet att jag är vit. Det är inget fel att vara vit. Så jag har inga problem att förknippas med det ordet.

Om någon säger "Din jävla man/kvinna" till dig, blir du lika upprörd då? Eller tycker du att det är mindre genant att vara man/kvinna än att vara neger?
Du försöker dra finstil teori i praktik och det fungerar inte. Mest eftersom ordet neger i sig är väldigt laddad och är ett skällsord lika mycket som det är ett namn på svarta/mörkhyade så fungerar det inte. "Vit" är knappast ett skällsord och har knappast den laddningen och även om någon säger det så vet du att i det här samhället och i 99% av alla andra samhällen så värderas du mer än en svart, lättare med jobb, lättare hitta partner etc. Att vara vit är idealet.
Citat:
"Säger någon neger i syfte att provocera mig så betyder väl det oftast att dessa personer ser ner på negrer och anser sig vara bättre - tycker du då inte det är rätt att reagera på det, handlar inte om att slåss och liknande men att man blir förbannad att någon ser ner på en pga ens hudfärg? Dock så förstår jag att tänket på flashback är annorlunda och ni har si och så statistik på hur mycket lägre värda "negrer" är så förväntar mig inte att någon håller med."

Vilket fall som helst så tror jag inte många här någonsin kommer förstå hur det kan irritera vissa då ni sitter på den andra ändan av det hela, mycket lättare att tala i praktik och teori om "hur det bör vara" när man inte får samma bemötelse som "negrer"
Citera
2011-12-15, 16:48
Medlem
Nanings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musicbanger
Du försöker dra finstil teori i praktik och det fungerar inte. Mest eftersom ordet neger i sig är väldigt laddad och är ett skällsord lika mycket som det är ett namn på svarta/mörkhyade så fungerar det inte. "Vit" är knappast ett skällsord och har knappast den laddningen och även om någon säger det så vet du att i det här samhället och i 99% av alla andra samhällen så värderas du mer än en svart, lättare med jobb, lättare hitta partner etc. Att vara vit är idealet.

En svart person som växt upp i ett helsvart samhälle och inte har någon kunskap om ordet "neger" kommer inte att ta illa upp, utan kommer i stället att fråga vad ordet betyder. Då man säger "det är ett ord som betecknar mörkhyade" kommer han mest troligt att säga "Jaha. okej." och sen lugnt leva sitt liv vidare. För honom är ordet inget negativt. Det är bara ett annat ord för mörkhyad. Precis så är ordet för mig också.

Alexander Bard tar inte illa upp när någon kallar honom bög, för han tycker att han själv är bög och han tycker inte att det är fel att vara bög. Alexander Bards bror tar inte illa upp när någon kallar honom neger, för han tycker att han själv är neger och han tycker inte att det är fel att vara neger.

Du å andra sidan tar illa upp när någon kallar dig neger, för du anser att det är fel att vara neger.
Citera
2011-12-15, 16:53
Medlem
dolmenkollens avatar
Bög sa neger till neger, neger ledsen!

Det firar vi med en trudelutt:

Citera
2011-12-15, 16:56
Bannlyst
Hur hanterar EXPO denna fasansfulla rasistattack månntro?
Bög-Bard och hans parti är ju med och sponsrar/donerar pengar till denna svenskfientliga verksamhet.
Citera
2011-12-15, 16:57
Medlem
Citat:
"Vit" är knappast ett skällsord och har knappast den laddningen och även om någon säger det så vet du att i det här samhället och i 99% av alla andra samhällen så värderas du mer än en svart, lättare med jobb, lättare hitta partner etc. Att vara vit är idealet.
Och lösningen på det, skulle vara att förbjuda ett ord ? Verkar lite väl enkelt tycker jag men vad vet jag om sånt ?
Citera
2011-12-15, 17:02
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:

Vilket fall som helst så tror jag inte många här någonsin kommer förstå hur det kan irritera vissa då ni sitter på den andra ändan av det hela, mycket lättare att tala i praktik och teori om "hur det bör vara" när man inte får samma bemötelse som "negrer"

Är det rasistiskt att kalla en neger för kines då?
Citera
2011-12-15, 17:27
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Hur hanterar EXPO denna fasansfulla rasistattack månntro?
Bög-Bard och hans parti är ju med och sponsrar/donerar pengar till denna svenskfientliga verksamhet.

Alex Bengtsson kommer skriva en dikt om hur missförstådd Bard är samtidigt som Daniel Poohl luskar fram att en Sverigedemokrat beställt velat ha en "negerboll" i det lokala fiket.
Citera
2011-12-15, 17:30
Medlem
negro=svart på spanska.
niger=svart på latin

är det konstigt att neger/nigger har använts runtom i världen?
Citera
2011-12-15, 17:38
Medlem
Rosen.s avatar
Jag är en svensk heterosexuell man i mina bästa år och ska ge er lite insikt i hur världen fungerar.

En tjock människa får säga "jag hatar den smale jäveln", "alla smala människor mår dåligt innerst inne" etc.

En ful människa får säga "alla snygga människor har de så jävla enkelt med allting, de behöver aldrig anstränga sig".

En kort människa får säga "alla långa har de så lätt med allting, jag hatar alla långa människor, de är korkade".

En *vad är nu de nya ordet för negerslav...juste! Mörkhyad* mörkhyad person får säga "eyy jävla svennehora jah ska knulla dinn mammma jävla svennejävellll"

Detta är för att de är synd om dessa människor och alla ser ner på dom.

Vi stora, långa, starka och intelligenta vita män bryr oss helt enkelt inte för vi har de väldigt bra och har starka psyken som inte påverkas av de lägre människorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in