beror helt på i vilket sammanhang, finns ju en del som inte bryr sig om att bli kallade det så länge dem vet om att det inte är något illa menat mot dem
Sen använder jag själv inte det ordet, iom jag kan förstå att det kan kännas som ett nedvärderande ord. När slaveriet fanns i USA så användes det ju som ett nedvärderande ord för dem.
Men va fan, om en svart kille kommer fram, slår mig i huvet med en tegelsten, sparkar på mig, snor mina stålar och pissar på mig, klart som fan att jag kommer skrika efter honom och säga det jag tror kommer göra mest ont i han! xD
"– Ordvalen är anpassade efter en privat chatt, de är inte avsedda för offentlig publicering, säger Alexander Bard till Nyheter24."
ha... låter ju...?
Tycker att Bard är bland de skummaste jävla snubbarna i svensk media. Att just Bards bror inte bryr sig om att bli kallad neger, betyder ju inte att andra tycker om att bli det. Det är som att kalla romer för tattare, finns säkert det som inte bryr sig, lika väl som det finns de som tar jävligt illa vid sig, så då bör man kanske anpassa sig till verkligheten ^^