Citat:
Ursprungligen postat av EdwardScissorhands
Jag är uppvuxen med att säga ordet neger, det var det jag "lärde mig" som liten. Alla i min släkt säger neger. Därför har det aldrig ens varit ett negativt laddat ord för mig, till exempel skulle jag kunna säga "vilken snygg tröja den negern har", eller "det var en trevlig neger" utan problem. Jag tycker att det är praktiskt att använda för att peka ut en viss person när man inte vet namnet på den. "Vet du var den där negern tog vägen", skulle jag kunna säga.
Intressant är att ordet "neger" kommer från latinets "niger" och betyder "svart". Det brukar ju vara ok att kalla negrer för svarta, eller hur? I så fall borde det väl vara ok att säga neger också? Sedan vill jag minnas att under apartheid var det väl nigger de sa och inte neger.
Det har givetvis ingenting överhuvudtaget med ordet att göra. Det har med afrikaners obefintliga självkänsla, enorma avundsjuka och jag vill ju va som duuhuu-mentalitet att göra. De flesta afrikaner, araber och andra folkslag är oattraktiva och många gånger ointelligentare än vita människor, det gör naturligtvis att de känner avundsjuka. Bara det faktum att denna skillnad blir uppmärksammad är problemet för icke-vita människor, sen spelar det ingen roll om man säger svart eller rom, neger eller zigenare. Det är självkänslan det är fel på, inte orden.
Den korkade självömkande negern blev jävligt ägd av Bard: "Och jag föraktar eller hatar inga människor. Däremot hatar jag alla former av dumhet och intolerans. Precis så som Richard behandlade mig. jag tycker att hans beteende är korkat, självgott och överjävligt illojalt mot en medmänniska."
Negern betedde sig ohederligt och lömskt. Precis som negrer brukar göra. Att försöka få Bard hudflängd i media var riktigt lågt, men bögen Bard står på sig.