2011-12-15, 06:39
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Yttrandefriheten bör naturligtvis väga tyngst. Vi vill naturligtvis inte ha ett samhälle där man hela tiden måste självcensurera sig själv för att behaga en kulturmarxistisk elit. Ett samhälle som börjar straffbelägga vad man får säga är ej sjukligt samhälle.

Först rutar de in vad man får säga, sedan vad man får tänka. Slå er fria från förtycket och skrik ut:

NEGER! NEGER! NEGER!
Citera
2011-12-15, 06:48
Medlem
Man behöver ju inte säga negerjävel, det räcker med att man säger neger så förstår alla vad man menar ändå.
Citera
2011-12-15, 06:54
Medlem
Lars Ulrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Yttrandefriheten bör naturligtvis väga tyngst. Vi vill naturligtvis inte ha ett samhälle där man hela tiden måste självcensurera sig själv för att behaga en kulturmarxistisk elit. Ett samhälle som börjar straffbelägga vad man får säga är ej sjukligt samhälle.

Först rutar de in vad man får säga, sedan vad man får tänka. Slå er fria från förtycket och skrik ut:

NEGER! NEGER! NEGER!

Om nationalism var en person, så var den en gång i tiden kung över världen, men nu... Desperat skriker den "MAN FÅR VISST SÄGA NEGER, DET ÄR YTTRANDEFRIHET!", då den i dess döende, svaga tillstånd inte ens får avgöra vilket säte på bussen någon tar.

Patetiskt, kan inte ni ge upp nationalismen och istället faktiskt föra samhället framåt? Jag vet att jag iaf skulle göra väpnat motstånd mot en nationalistisk regering, och varje tänkande människa skulle göra samma sak.

Ett tips är att kolla in Westfaliska freden, dvs. läsa lite historia. Läser man om den så får man en rätt skön inblick i utvecklingen av nationalismen, och så kanske någon idiot här inne ger upp ordet neger en gång för alla. Ni gillar ju historia, men istället för att försöka upprepa den, kan ni inte ta lärdom av den?
Citera
2011-12-15, 07:14
Medlem
CarlGustavJungs avatar
Ja, jag ser ett polisärende helt klart. Jag skulle helst se att han blev dömd.

Till hets mot folkgrupp, våld mot tjänsteman etc
Senast redigerad av CarlGustavJung 2011-12-15 kl. 07:17. Anledning: vill ändra påföljd
Citera
2011-12-15, 08:43
Medlem
Draedons avatar
Har någon kontakta Afrosvenskarnas riksförbund? Detta är ju en skandal av gigantiska proportioner, jag hoppas och tror att ett fängelsestraff väntar för rasisten Bard.
Citera
2011-12-15, 08:57
Medlem
Jag personligen tycker vi ska kalla "de okända" för : Bamsing

Det har jag gjort i många år och det fungerar på ett tvärvetenskapligt sätt såtillvida att bamsingen själv omöjligt kan bli kränkt samt att ingen rödgardist vet vad det betyder.

Bamsing lärde jag mig att säga i handelsflottan för 35 år sen

Exempel: Titta där står 2 Bamsingar och sover.

Exempel: Nu har Bamsingarna gått amok på kajen igen.
Citera
2011-12-15, 08:59
Medlem
Cimmerians avatar
Denna känslighet för ord är sannerligen talande för liberalerna. Vilka lipsillar. Det är ju pinsamt. Oftast kan samma personer helt kliniskt propagera för abort, alltså avslutandet av ett litet människoliv. Men ett ORD... åh nej, där går liberalens gräns!
Citera
2011-12-15, 09:00
Medlem
Oavsett vad man kallar en neger för så är och förblir han en neger, allt annat är trams!
Citera
2011-12-15, 09:03
Medlem
Combots avatar
Jag tycker inte man ska använda ordet neger. Eftersom det aldrig används
i något annat än i negativ bemärkelse. Ingen här kan med handen på hjärtat
komma och påstå att de säger neger i en neutral eller än mindre positiv
bemärkelse.

Argumentet att det är vi som gör fel (jag är inte själv färgad, men jag använder
inte gärna ordet neger), att det är vi som laddar ordet neger med en negativ betydelse
håller inte heller.

Förr om åren sades neger med nedsättande attityd. Att det plötsligt på 2000-talet
skulle vara neutralt att säga neger, det vet vi alla här inne är ren lögn.
Citera
2011-12-15, 09:10
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
bemärkelse.

Argumentet att det är vi som gör fel (jag är inte själv färgad, men jag använder
inte gärna ordet neger), att det är vi som laddar ordet neger med en negativ betydelse
håller inte heller.

Förr om åren sades neger med nedsättande attityd. Att det plötsligt på 2000-talet
Ska vi även förbjuda alban, turk, somalier, mena och Rom? Ingen har väl använt dessa benämningar i annat än negativa sammanhang.
Citera
2011-12-15, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
bemärkelse.

håller inte heller.

Om du har något positivt att berätta om någon neger så är du välkommen. Oavsätt vad du kallar en neger så kommer det ordet också småningom bli negativt....fattar du inte det?

Inte fan blir en drever en vakthund för att du börjar kalla den schäfer! Ungefär lika korkat att tro att zigenarna skulle sluta stjäla för att man kallar dem romer..... jävla trams!
Citera
2011-12-15, 09:16
Medlem
loungepuppys avatar
Håller med Jeff:Beck.

Om inte annat så framgår det med all önskvärd tydlighet av inläggen i denna tråd att ordet "neger" är fullt av negativ laddning och därför kan användas som förolämpning.

Dessutom finns det en historia som är större än Sverige där det amerikanska "nigger" och "negro" användes då man hade den svarta befolkningen som slavar.

I princip så borde man kunna använda ordet då det inte används som förolämpning. Men med tanke på hur känsligt det är så är det nog smartare att avstå.

Att envist hävda -"jag ska minsann få säga neger om jag vill" är lika begåvat som "-jag ska väl få ha ett pentagram på tröjan då jag går till kyrkan, jag ska väl få ha kort-kort mitt i natten, ensam i Humlegården", osv.

Det går alldeles utmärkt att använda ord som färgad eller svart istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in