Vi hade överlag så jävla dålig mat vilket resulterade i att man åt ute flera gånger i veckan under min gymnasietid. Dock finns det ett antal legendariska klassiker:
-Kebabsoppa
-Rotfruktsgratäng (smakade fan, jag fick kväljningar när jag åt)
-Alla jävla korvrätter (frukostkorv, lunchkorv, korv etc. var alla exakt samma rätt men de varierade namnet istället för rätten

)
-En gång gjorde de något jävla hopkok med sådana där "Denniskorv-köttbullar"
http://iloapp.bemy.se/blog/blogg?Sho...1251820477.jpg smakade åt helvete det också.
Samt en liten sidogrej som måste ha varit det största fiaskot på skolan någonsin. Det fanns en tarvlig rövslickarförening på skolan som var någon form av miljögrupp. De anordnade under en period någon jäkla "minska-matsvinnet"-månad. Detta för att så mycket mat slängdes (konstigt med tanke på att den smakade fan

). I alla fall, de fanns vågar under soptunnorna där man slängde maten och rövslickarföreningen hade satt upp mål med utgångspunkt från de 30 kg mat som slängdes i snitt per vecka.
Nivå 1 - Minska svinnet med 3 kg, alltså 27 kg tillåtet svinn. Pris: Alla på skolan får en kaka.
Nivå 2 - Minska svinnet med 8 kg, alltså 22 kg tillåtet svinn. Pris: Alla på skolan får en bulle.
Nivå 3 - Minska svinnet med 15 kg, alltså 15 kg tillåtet svinn. Pris: Alla på skolan får en glassbåt.
Nivå 4 - Minska svinnet med 27 kg, alltså 3 kg tillåtet svinn. Pris: Elevernas förslag.
När detta infördes protesterade jag direkt med tanke på de orimliga mål som hade satts upp. I synnerhet med att locka oss elever med "valfritt pris" om vi nådde nivå 4 som var totalt orimligt. Under klassrådet när jag tog upp detta fick jag bara massa skit överröst på mig, på grund av åsikterna.
I alla fall, efter att detta experiment hade genomförts visade det sig att vi endast hade minskat svinnet med ca 1-2 kg per vecka. VÄRLDENS STÖRSTA FIASKO!

Vi lyckades inte ens nå nivå 1 så det blev inte ens någon kaka. Dessutom, bara för skoj skull räknade vi lite på vad som skulle krävas för att uppnå nivå 4, det skulle innebära, enligt våra beräkningar involverande de ca 1100 elever på skolan, att varje elev måste slänga mindre än 9 gram mat. 9 GRAM! Det är ca två sockerbitar i vikt.