2012-02-23, 20:23
Medlem
I morgon kommer domen... vad tror ni??
Citera
2012-02-24, 15:55
Medlem
Domen blev tydligen 2 månaders fängelse.....

http://www.bt.se/nyheter/boras/missh...se(3165643).gm
Citera
2012-02-25, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Magnus Norinder har varit avstängd från arbetet och under utredning av sin arbetsgivare, SÄS (Södra Älvsborgs Sjukhus), rörande ifrågasatt missbruk av alkohol och olika former av receptbelagda substanser.
Den numera före detta hustrun Sharon Fuentes, är en importkvinna, från USA (Tx), som också är läkare. De möttes via internetdating för några år sedan och gifte sig och fick en son med en hiskelig fart.
Hon säger sig ha blivit misshandlad av MN och tog med sig sonen till USA för att skydda honom från den våldsamma fadern.
MN begav sig till USA och lyckades spåra upp hustrun och sonen i Illinois. Sedan har han fört en process i United States Court of Appeals,Seventh Circuit för att få tillbaka sonen till Sverige.

Den som vill fördjupa sig i denna soppa kan göra det här:
http://caselaw.findlaw.com/us-7th-ci...th+Circuit+COA)
Nu väntar vi på Södra Älvsborgs Sjukhus för att göra något med honom.
Citera
2012-02-28, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowleopard033
Domen blev tydligen 2 månaders fängelse.....

http://www.bt.se/nyheter/boras/missh...se(3165643).gm

Vad? Jag är chockad. Varför så lite för den här läkare som är en fara för kvinnor och hans patienter?
Senast redigerad av danskkille 2012-02-28 kl. 10:57.
Citera
2012-03-04, 23:37
Medlem
Citat:
Vad? Jag är chockad. Varför så lite för den här läkare som är en fara för kvinnor och hans patienter?

Ja, vad ska man säga. Återigen så visar det sig att Sverige har en alldeles för slapphänt syn på brott av den här arten. 2 års fängelse och ett saftigt skadestånd hade varit mer lämpligt enligt min mening, men sådant kan ju alltid diskuteras. Jag hoppas innerligt att strängare straff för våldsbrott kommer att bli verklighet inom en snar framtid, men det är väl kanske att hoppas på för mycket.

Citat:
Nu väntar vi på Södra Älvsborgs Sjukhus för att göra något med honom.

Ja, vad väntar SÄS på egentligen? (nån som vet vad som händer med detta?). Nu har dom ju svart på vitt att han är våldsbenägen, och förmodligen vet dom sen tidigare att han skriver ut medicin till sig själv, ofta är sjukskriven, samt har alkoholproblem. Finns väl bara en sak att göra eller?? Jag menar vem vill ha honom som sin personlige läkare? Inte jag i alla fall.
Citera
2012-03-18, 12:37
Medlem
Citat:
Ja, vad väntar SÄS på egentligen? (nån som vet vad som händer med detta?). Nu har dom ju svart på vitt att han är våldsbenägen, och förmodligen vet dom sen tidigare att han skriver ut medicin till sig själv, ofta är sjukskriven, samt har alkoholproblem. Finns väl bara en sak att göra eller?? Jag menar vem vill ha honom som sin personlige läkare? Inte jag i alla fall.

Ingen tror att han någonsin skulle komma tillbaka till arbetet. Man har packat ner hans kontor och det används nu av någon annan. Hans anställning är alltför otillförlitlig eftersom han alltid är sjuk. Patientsäkerheten är ett stort bekymmer och man ska alltid tänka på detta när man har en doktor som är deprimerad och en narkoman.

Socialstyrelsen borde kolla honom noggrant och avgöra om han är kapabel att vara läkare. Den har inte sagts något vidare om när han ska in i fängelse. Det är tragiskt att vi i Sverige gör så lite för att skydda patienter från läkare som är mentalt instabila, använt droger och alkohol och nu är kriminell.
Citera
2012-03-26, 21:56
Medlem
Citat:
Ja, vad ska man säga. Återigen så visar det sig att Sverige har en alldeles för slapphänt syn på brott av den här arten. 2 års fängelse och ett saftigt skadestånd hade varit mer lämpligt enligt min mening, men sådant kan ju alltid diskuteras. Jag hoppas innerligt att strängare straff för våldsbrott kommer att bli verklighet inom en snar framtid, men det är väl kanske att hoppas på för mycket.

Jag förstår inte varför Socialstyrelsen inte kommer att ta bort hans legitimation. Kan någon svara på detta?
Citera
2012-03-26, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danskkille
Jag förstår inte varför Socialstyrelsen inte kommer att ta bort hans legitimation. Kan någon svara på detta?

Läkarbrist?
Citera
2012-03-27, 17:00
Medlem
Intressant att många som är insatta i lag och rätt, tror sig vara insatta i fallet. Fallet är inte över än och det är mycket som pekar på att anklagelserna mot MN är inget annat än båg. Ska inte glömmas att målsägande försökte kidnappa mannens son och gömde sig på hemlig plats i ett annat land. Hur man redan nu kan vara säkra på vad som hänt och kräva det ena och det andra är väldigt konstigt. Man är oskyldig tills motsatsen bevisats och än så länge har det ej gjorts. Det är inte alls svårt att ljuga till sig en massa pengar genom att falskt anklaga någon. Värt att tänka på.
Citera
2012-03-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I.Sacrum
Intressant att många som är insatta i lag och rätt, tror sig vara insatta i fallet. Fallet är inte över än och det är mycket som pekar på att anklagelserna mot MN är inget annat än båg. Ska inte glömmas att målsägande försökte kidnappa mannens son och gömde sig på hemlig plats i ett annat land. Hur man redan nu kan vara säkra på vad som hänt och kräva det ena och det andra är väldigt konstigt. Man är oskyldig tills motsatsen bevisats och än så länge har det ej gjorts. Det är inte alls svårt att ljuga till sig en massa pengar genom att falskt anklaga någon. Värt att tänka på.

Aha, en nyreggad användare som är insatt i just det här fallet och försvarar Lars Magnus Norinder, intressant. Vet du om domen är överklagad?
Citera
2012-03-27, 23:31
Medlem
Citat:
Intressant att många som är insatta i lag och rätt, tror sig vara insatta i fallet. Fallet är inte över än och det är mycket som pekar på att anklagelserna mot MN är inget annat än båg.
Om det inte är över än måste det innebära att domen är överklagad...
Citat:
Man är oskyldig tills motsatsen bevisats och än så länge har det ej gjorts. Det är inte alls svårt att ljuga till sig en massa pengar genom att falskt anklaga någon. Värt att tänka på.
Tingsrätten har i sin dom ansett att motsatsen bevisats. Och SF fick väl knappast några större penningsummor genom den..??

Citat:
Ursprungligen postat av Jacobe
Aha, en nyreggad användare som är insatt i just det här fallet och försvarar Lars Magnus Norinder, intressant
FYI: Sacrum är latin för korsben. Avslutningen på ryggraden....
Senast redigerad av adolfhilter 2012-03-27 kl. 23:35.
Citera
2012-03-28, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danskkille
Så går det inte till. Det finns helt enkelt inte tillräckligt med "utrymme" för att hantera det så. I alla fall inte mot bakgrund av vad som här framkommit på tråden.

Citat:
Intressant att många som är insatta i lag och rätt, tror sig vara insatta i fallet.
Kan du utveckla detta? Menar du att du vet mer än skribenterna på tråden om LMN-historien, inkluderat det du redan nämner nu i inlägget?
Berätta lite ytterligare om fallet, är du vänlig!

Citat:
Det är inte alls svårt att ljuga till sig en massa pengar genom att falskt anklaga någon. Värt att tänka på.
Vill du återge detta med "falskt anklagande" genom ett exempel, en länk, en källa etc.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in