Citat:
Ursprungligen postat av thePulaski
Du verkar ju redan ha en trots allt ganska avslappnad inställning till hela grejen, så jag tror nog att det ska gå bra. Många verkar lägga så stor vikt vid just första gången, och att det måste bli så mysigt och romantiskt och fantastiskt och att det bara ska ske med nån man älskar och vill leva hela livet med sen, men i själva verket är första gången garanterat inte den bästa gången. Det är bara den första i raden av ett förhoppningsvis hela tiden utvecklande sexliv.
Just därför tror jag att det faktiskt är bättre att göra det med en kompis än med nån man är ihop med, för då kanske man rent automatiskt sänker sina förväntningar, och bara tänker att det är en kul grej att prova hur det känns. För har man den inställningen så blir man inte besviken - så som man blir om man väntar sig fyrverkerier och rosenblad och romantiska stråkar i bakgrunden, som vissa (framför allt tjejer) verkar hoppas på eller kräva.
Just därför tror jag att det faktiskt är bättre att göra det med en kompis än med nån man är ihop med, för då kanske man rent automatiskt sänker sina förväntningar, och bara tänker att det är en kul grej att prova hur det känns. För har man den inställningen så blir man inte besviken - så som man blir om man väntar sig fyrverkerier och rosenblad och romantiska stråkar i bakgrunden, som vissa (framför allt tjejer) verkar hoppas på eller kräva.
precis så jag tänker också, alla frågor i början var mer funderingar. Dessutom finner jag det särskilt viktigt att min kompis tycker att jag är snygg och fräsch. Rumour has it liksom
Att göra det med sin första pojkvän eller något tror jag had evart ännu värre; man har vart tillsamans i två-tre månader, väntat och tro att det ska bli jättefantastiskt och vill vara så bra som möjligt för sin pojkvän som man älskar. Så blir det skit istället.
Det kan jag väll ändå inte kräva av honom! Kläm och känn vart?

Ah well, idag frågade jag honom om onsdag fortfarande var ok och han sa "denna onsdagen? Jag jobbar natt..." Idiot. Fingers crossed över att vi kan ses imorgon kväll då vi båda är lediga men han vet inte när hans mor åker. Hon ska nämligen bort över jul+nyår och han är ensam i huset. Han vill inte fråga heller eftersom hon misstänker att han kommer att planera en massa fester
..En som har så här mycket osäkerhet inför ett simpelt knull
...Det e ju bara sex..Ingen månlandning.