2011-12-19, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thePulaski
Du verkar ju redan ha en trots allt ganska avslappnad inställning till hela grejen, så jag tror nog att det ska gå bra. Många verkar lägga så stor vikt vid just första gången, och att det måste bli så mysigt och romantiskt och fantastiskt och att det bara ska ske med nån man älskar och vill leva hela livet med sen, men i själva verket är första gången garanterat inte den bästa gången. Det är bara den första i raden av ett förhoppningsvis hela tiden utvecklande sexliv.

Just därför tror jag att det faktiskt är bättre att göra det med en kompis än med nån man är ihop med, för då kanske man rent automatiskt sänker sina förväntningar, och bara tänker att det är en kul grej att prova hur det känns. För har man den inställningen så blir man inte besviken - så som man blir om man väntar sig fyrverkerier och rosenblad och romantiska stråkar i bakgrunden, som vissa (framför allt tjejer) verkar hoppas på eller kräva.

precis så jag tänker också, alla frågor i början var mer funderingar. Dessutom finner jag det särskilt viktigt att min kompis tycker att jag är snygg och fräsch. Rumour has it liksom

Att göra det med sin första pojkvän eller något tror jag had evart ännu värre; man har vart tillsamans i två-tre månader, väntat och tro att det ska bli jättefantastiskt och vill vara så bra som möjligt för sin pojkvän som man älskar. Så blir det skit istället.
2011-12-19, 17:56
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shutdownhappiness
Ni som sagt at jag inte ska vara rädd fr att be honom slicka mig, är ni vekrligen seriösa? Det kan jag väll ändå inte kräva av honom! Kläm och känn vart?

Tack för ett givande svar

Inte kräva men fråga kan man alltid göra. De flesta killar tänder gissningsvis på det så du har statistiken på din sida.
2011-12-19, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Inte kräva men fråga kan man alltid göra. De flesta killar tänder gissningsvis på det så du har statistiken på din sida.

"Gissningsvis" haha, då är det väll inte riktigt dokumenterat Ah well, idag frågade jag honom om onsdag fortfarande var ok och han sa "denna onsdagen? Jag jobbar natt..." Idiot. Fingers crossed över att vi kan ses imorgon kväll då vi båda är lediga men han vet inte när hans mor åker. Hon ska nämligen bort över jul+nyår och han är ensam i huset. Han vill inte fråga heller eftersom hon misstänker att han kommer att planera en massa fester

Hur som helst, nu slutade han att svara mig.
2011-12-19, 18:28
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shutdownhappiness
"Gissningsvis" haha, då är det väll inte riktigt dokumenterat Ah well, idag frågade jag honom om onsdag fortfarande var ok och han sa "denna onsdagen? Jag jobbar natt..." Idiot. Fingers crossed över att vi kan ses imorgon kväll då vi båda är lediga men han vet inte när hans mor åker. Hon ska nämligen bort över jul+nyår och han är ensam i huset. Han vill inte fråga heller eftersom hon misstänker att han kommer att planera en massa fester

Hur som helst, nu slutade han att svara mig.

Nu tycker jag inte han verkar så på längre...
2011-12-19, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHarry
Nu tycker jag inte han verkar så på längre...

nej precis... eller han trodde att jag skulle stanna över jul i England, vilket inte är fallet. Vet inte om jag ska skriva honom nu (?) eller senare och säga typ "smsa mig imorgon när din mor har åkt" och fråga om jag behöver ha med mig någonting kanske... och be om adressen förståss. Han är extremt chilled out i sin attityd och säger att vi har väll tid på oss!

Är det för mycket att "ställa lite krav" och be om en exakt tid? Blir lite irriterad nu och känner för att fråga om han fortfarande är upp for it eller inte.
2011-12-19, 19:30
Medlem
zorb89s avatar
Ta det lite lugnt nu va... Tror han är nervös och det löser du inte genom att vara allt för på nu.
Säg till han att han kan höra av sig när han vet, vänta sen ett par dagar och fråga hur det går om han inte hört av sig.

Tjejer som blir allt för på mig förlorar jag snabbt intresset för.

Ang "Kan du slicka mig?". Fråga inte, tryck ner hans huvud lite lätt och sexigt eller så böjer du undan huvudet när han försöker pussa dig så borde han fatta vinken om han inte är oskuld. Går igång som fan på flickor som säger "SLICKA MIG FÖR FAN!" men vänta ett tag med det
2011-12-19, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Ta det lite lugnt nu va... Tror han är nervös och det löser du inte genom att vara allt för på nu.
Säg till han att han kan höra av sig när han vet, vänta sen ett par dagar och fråga hur det går om han inte hört av sig.

Tjejer som blir allt för på mig förlorar jag snabbt intresset för.

Ang "Kan du slicka mig?". Fråga inte, tryck ner hans huvud lite lätt och sexigt eller så böjer du undan huvudet när han försöker pussa dig så borde han fatta vinken om han inte är oskuld. Går igång som fan på flickor som säger "SLICKA MIG FÖR FAN!" men vänta ett tag med det

Ja nervös är han kanske, men den enda dagen vi båda kan är ju nu imorgon kväll/natt Och nu har jag ju väntat i 1.5 vecka och trott att vi ska ses på onsdag

Har svårt att tolka signaler, det kanske inte alls är signaler, bara jag som överanalyserar. Min inlendingsfras när vi chattade var "what are you wearing?"
Han: When?
Jag: Now?
Han: Ohhhhhhhh nothing
Jag: Slag.
Han: Haha I was sleeping that's just how I sleep I'm no slag.

när jag frågade om onsdag sa han att han jobbade och jag sa att det sög. hans svar "I know and I've got work Thursday, my mother will be here I'm not sure when she's leaving, but she's going for two weeks so we have plenty of time "

Låter ändå liiiiiiiiite lovande. Jag vill gärna träffa honom innan jag åker på torsdag, det är det som är grejen...
2011-12-19, 21:08
Medlem
Det här kan bara inte sluta bra ..En som har så här mycket osäkerhet inför ett simpelt knull ...Det e ju bara sex..Ingen månlandning.

Slappna av, ta på dig det du trivs i och träffa snubben utan krav på sex...Så löser sig det mesta...
För övrigt tror jag det blir stelt så in i h-vete om man "bokar tid" för att träffas bara för knullets skull.

Han e ingen Kung i bingen han heller förmodligen.
Senast redigerad av snallakillen 2011-12-19 kl. 21:11.
2011-12-19, 23:15
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snallakillen
Det här kan bara inte sluta bra ..En som har så här mycket osäkerhet inför ett simpelt knull ...Det e ju bara sex..Ingen månlandning.

Slappna av, ta på dig det du trivs i och träffa snubben utan krav på sex...Så löser sig det mesta...
För övrigt tror jag det blir stelt så in i h-vete om man "bokar tid" för att träffas bara för knullets skull.

Han e ingen Kung i bingen han heller förmodligen.
Så fullständigt rätt har du i det. Boka tid för sex är som att gräva en grav. Man ska boka tid för film

Ja men lugna dig bara TS så får du snart åka karusell. Men du får nog räkna med att det är du som får ta initiativet när ni än träffas
2011-12-20, 09:55
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:

Tycker inte det verkar som att han är nervös. Han verkar hur lugn som helst. Vetifan bara vad det är med honom.

Citat:
Så fullständigt rätt har du i det. Boka tid för sex är som att gräva en grav. Man ska boka tid för film

Klart man kan boka tid för sex. Det brukar bli rätt bra. Skiter väl i film.

Det är inte alls för mycket begärt att man kan komma överens om både dag och tid. En del slackers tycker det blir stelt men har man mycket att stå i så får man planera lite.
2011-12-20, 09:57
Medlem
Citat:

Ja men lugna dig bara TS så får du snart åka karusell. Men du får nog räkna med att det är du som får ta initiativet när ni än träffas

äääsch vi har ju inte uttryckligen sagt "kom hit. vi knullar. åk hem". Får se när hans mamma åker iväg idag, och förhoppningsvis upp till bevis ikväll...
2011-12-20, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHarry
Tycker inte det verkar som att han är nervös. Han verkar hur lugn som helst. Vetifan bara vad det är med honom.

Klart man kan boka tid för sex. Det brukar bli rätt bra. Skiter väl i film.

Det är inte alls för mycket begärt att man kan komma överens om både dag och tid. En del slackers tycker det blir stelt men har man mycket att stå i så får man planera lite.

Han verkar vara coollugn, ja! Det är inte mycket som oroar honom, men han har egentligen ganska dåligt självförtroende, vilket han maskerar med "people love me because I'm awesome"-attityd. Jag är precis likadan.

Ja, vad fan ska något hända får man ju boka tid helt enkelt, annnars blir det ju inte av

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in