2011-12-10, 23:41
  #1429
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerlinNoisef
Vänster bidrog med våldet idag, inbilla dig inget annan.

Helt rätt, det är väl vad vänster står för? Våld och uppror.
Citera
2011-12-10, 23:41
  #1430
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.V.S-red
En annan grej.

Hur har det gått med dom skadade? En tjej tycks ha fått en flaska i ansiktet, någon skadat foten och något fått en bangers i ögat. Oavsett sida så hoppas jag ingen får livslånga men p.g.a. att dem deltagit i en demo. Enligt Micke Skillt så har nazister misshandlat oliktänkande i natt. Någon som vet något mer om detta?
De som är minst toleranta mot oliktänkande är nog ändå vänstern själv. "Framtidens fascister kommer att kalla sig anti-fascister", klingar det gamla goda citatet bekant?
Citera
2011-12-10, 23:42
  #1431
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintbit
Det paradoxala är nog ändå att ett antal av de nazister som mördat folk har deltagit i Salemmarschen. Antirasisterna stod med namnskyltar på offren och det är ju skrämmande att se att några av deras mördare faktiskt är politiskt aktiva nazister. Folk är inte dummare än att de ser det och så länge naziströrelserna välkomnar dårar av det slaget kommer de aldrig att få några framgångar ens om de håller på i hundra år.

Och? Det förändrar inte verkligheten. Jag är ingen nazist utan en helt vanlig medborgare, men är trots allt medveten om att svenskfientlighet existerar och är ett allvarligt strukturellt problem.
Att det endast är våldsamma nazister som demonstrerar mot detta (vilket inte är hela sanningen dock) innebär INTE att fenomenet svenskfientlighet, i sig, inte existerar.
__________________
Senast redigerad av Lantbruk 2011-12-10 kl. 23:48.
Citera
2011-12-10, 23:43
  #1432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintbit
Det paradoxala är nog ändå att ett antal av de nazister som mördat folk har deltagit i Salemmarschen. Antirasisterna stod med namnskyltar på offren och det är ju skrämmande att se att några av deras mördare faktiskt är politiskt aktiva nazister. Folk är inte dummare än att de ser det och så länge naziströrelserna välkomnar dårar av det slaget kommer de aldrig att få några framgångar ens om de håller på i hundra år.
Och du kan bekräfta att mördare gick med i tåget? Jag vet dock att Daniels mördare varit mot på motdemonstrationen många gånger.
Citera
2011-12-10, 23:44
  #1433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerlinNoisef
Vänster bidrog med våldet idag, inbilla dig inget annan.

Må så vara. Men till min fråga då. Någon som vet hur det gick med dom skadade?
Citera
2011-12-10, 23:44
  #1434
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer22
Ja du är ju ett uppenbart exempel på en politisk idiot utan kunskap.

Så du tycker uppenbarligen att mina vänner som inte är särskilt politiskt intresserade behöver upplysning? Jag ger dig ju en chans att berätta för de oupplysta. Tror du att din arrogans får fler att dela dina värderingar?
Citera
2011-12-10, 23:44
  #1435
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tabipsi
Ok, du hänvisar till en gammal proposition som för övrigt inte antagits till sin fullo.

Den lagändring försvarsmakten motsade sig medger tolkningsutrymme och godtycklighet som i extrema fall innebär att politikerna med vapenmakt kan använda militären för att skydda sina intressen, men detta gäller enbart vid krigstillstånd, vid exempelvis ett inbördeskrig eller en invasion från ett annat land.

För närvarande finns det inget i grundlagen som möjliggör att militären sätts in mot civilbefolkningen, så länge inte ett krigstillstånd råder.
Det där är fel, sedan 2002 får försvarsmakten sättas in mot civilbefolkningen, dock är man bunden till att inte använda våld. Men det finns givetvis undantag som gör att regeringen kan besluta om att tillåta våldsanvändning utan riksdagsbeslut. Och går lagförslaget från 2005 igenom så kan Ådalen mycket väl hända igen.

/Micke
Citera
2011-12-10, 23:45
  #1436
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintbit
Det paradoxala är nog ändå att ett antal av de nazister som mördat folk har deltagit i Salemmarschen. Antirasisterna stod med namnskyltar på offren och det är ju skrämmande att se att några av deras mördare faktiskt är politiskt aktiva nazister. Folk är inte dummare än att de ser det och så länge naziströrelserna välkomnar dårar av det slaget kommer de aldrig att få några framgångar ens om de håller på i hundra år.

HA! Det enda "folk" såg idag var en skränande vänsterpöbel med aktivister från andra länder som kastade bengaliska eldar och smällare. De fick t o m chansen att uttala sig i Aftonbladets direktsända TV men valde istället att gapa "inga rasister på våra gator"... "Våra gator"... De har nog inte betalat skatt i hela sina liv de där stackarna. Kan de inte "hålla käften på våra gator" istället? Men jag tycker att du och dina vänsterkompisar skall fortsätta att förstöra ute på gatorna så att folk verkligen får se vilka ni är... Varje gång ni visar er så får era motståndare fler sympatisörer...

Citera
2011-12-10, 23:45
  #1437
Medlem
Mintbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acidflower
Skillnaden mellan Sverigedemokraterna och nazister är väldigt enkla. Sverigedemokraterna delar inte in folk i ett hierarkiskt system för olika raser. Inte heller har Sverigedemokraterna något hat mot judar då Sverigedemokraterna i princip är det partiet som är mest jude vänligt i Sverige. Dock kanske den frågan passar bättre i en tråd om Sverigedemokraterna?

Det är är ju en grov förenkling. Istället är den viktigaste skillnaden att Sverigedemokraterna är demokratiska medan de nazistiska sekterna har självutnämnda ledare som ingen normal människa vill veta av. Nazisterna gillar inte demokrati därför att de inte begriper sig på demokratiskt politiskt arbete. De är för dumma helt enkelt. Dessutom finns det många hel- och halvkriminella figurer bland nazisterna eftersom de saknar såväl moral som allmän hyfs.
Citera
2011-12-10, 23:46
  #1438
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Det där är fel, sedan 2002 får försvarsmakten sättas in mot civilbefolkningen, dock är man bunden till att inte använda våld. Men det finns givetvis undantag som gör att regeringen kan besluta om att tillåta våldsanvändning utan riksdagsbeslut. Och går lagförslaget från 2005 igenom så kan Ådalen mycket väl hända igen.

/Micke

Det där kan nog ske utan att en "riktig" konflikt finns...

Föreställ dig att någon autonom grupp är ute och åker båt inomskärs i Stockholm... I båten har man packat den lilla väskan från mobiliseringsförrådet med s k "mini man" i. Man sätter kurs mot riksdagshuset... Man vet att en enda "mini man" inte åsamkar så stor skada - därför triangulerar man och avlossar 3 stycken samtidigt. Dessa 3 missiler skapar nu effekten av motsvarande 10.
Frågan myndigheterna ställer sig då: Pågår ett kuppförsök? Svar ja, och militär kan sättas in - överallt utan tidsbegränsning.
Jag har själv övat på ett liknande scenario under min militärtjänst. Skulle man då kunna iscensätta ovan scenario från myndigheternas eller militärens sida för att kunna kväsa "whatever" rådande samhällssituation? Självklart.
Citera
2011-12-10, 23:48
  #1439
Medlem
Sanna Hill och NI rapporterar. Marc i talarstolen. Spansk i talarstolen. Griffin i talarstolen. Den nationaldemokratiska rörelsen tar över! Jobbik 2014!!!

http://sannahill.wordpress.com/2011/12/10/bilder-fran-stoppa-svenskfientligheten/
http://www.nationellidag.se/visa/default.asp?dokID=1705
Citera
2011-12-10, 23:48
  #1440
Medlem
M.Skillts avatar
Lite mer för dem intresserade om försvarsmakten och civilbefolkningen.
http://www.tffr.org/articles/RoR0511_farmilitarsattasin.htm

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in