Under morgondagen, lördagen den 10:e december, kommer det hållas stora politiska demonstrationer i centrala Stockholm. Det är dels nationalister och andra som demonstrerar mot svenskfientligheten och dels vänsterextremister och andra grupper som demonstrerar mot ovan nämnda demonstration och dess arrangörer.
Samlingen för den nationalistiska demonstrationen sker klockan 14.00 på Mynttorget i Gamla stan i Stockholm.
Här kan vi posta liveuppdateringar om vi får veta något nämnvärt under dagen och sedan under demonstrationerna. Samla alla sajter som kommer ha liveuppdateringar under dagen.
Motkraft:
www.motkraft.net
Motkraft kommer att ha liveuppdatering via sin sajt under hela dagen, från morgon till kväll.
Film
Motkraft kommer när tillfälle ges under dagen direktsända filmer via Bambuser. Du följer filmerna via Motkrafts webbsida.
Planka.fm:
www.planka.fm
Motkraft i samarbete med Planka.fm och Prekärt moment kommer att sända radio under hela dagen. Från kl 9.00-18.00 kan du lyssna på streamad radio där studiosamtal, intervjuer och nyheter kommer att varvas med musik. Radion kommer befinna sig i direktkontakt med aktiviteterna på gatorna och rapportera därifrån. Du kan själv ringa in rapporter (telsvarare: 08-559 25 161).
Twitter:
hashtags #94procent, #ljudiska och den mer generella #nazifritt. Så du kan även delta i liveuppdaterandet själv genom att twittra från gatan.
Polisen:
www.polisen.se
Polisen kommer säkerligen på sin sajt uppdatera om läget vid demonstrationerna.
Nationell
www.nationell.nu
Nationell brukar vid dessa tillfällen komma upp med liveuppdateringar.
Även på Nationell Idag och Svenskarnas partis sajter kan det vara värt att hålla koll, står dock inte ännu något om detta på deras sajter.
Även den mer riksomfattande median så som Svenska Dagbladet, Dagens Nyheter, Aftonbladet och Expressen lär skriva mycket om det som händer.
Posta gärna om du har fler exempel på var man kan följa demonstrationerna live!
Sådär, nu är det bara att följa det som händer och diskutera det i den här tråden under morgondagen
Det är bättre att ta liveuppdateringar i en separat tråd så inte andra trådar där demonstrationerna diskuteras blir enorma och förstörda i och med uppdateringarna som kommer ske under dagens gång. Därav initiativet till denna tråd.
Samlingen för den nationalistiska demonstrationen sker klockan 14.00 på Mynttorget i Gamla stan i Stockholm.
Här kan vi posta liveuppdateringar om vi får veta något nämnvärt under dagen och sedan under demonstrationerna. Samla alla sajter som kommer ha liveuppdateringar under dagen.
Motkraft:
www.motkraft.net
Motkraft kommer att ha liveuppdatering via sin sajt under hela dagen, från morgon till kväll.
Film
Motkraft kommer när tillfälle ges under dagen direktsända filmer via Bambuser. Du följer filmerna via Motkrafts webbsida.
Planka.fm:
www.planka.fm
Motkraft i samarbete med Planka.fm och Prekärt moment kommer att sända radio under hela dagen. Från kl 9.00-18.00 kan du lyssna på streamad radio där studiosamtal, intervjuer och nyheter kommer att varvas med musik. Radion kommer befinna sig i direktkontakt med aktiviteterna på gatorna och rapportera därifrån. Du kan själv ringa in rapporter (telsvarare: 08-559 25 161).
Twitter:
hashtags #94procent, #ljudiska och den mer generella #nazifritt. Så du kan även delta i liveuppdaterandet själv genom att twittra från gatan.
Polisen:
www.polisen.se
Polisen kommer säkerligen på sin sajt uppdatera om läget vid demonstrationerna.
Nationell
www.nationell.nu
Nationell brukar vid dessa tillfällen komma upp med liveuppdateringar.
Även på Nationell Idag och Svenskarnas partis sajter kan det vara värt att hålla koll, står dock inte ännu något om detta på deras sajter.
Även den mer riksomfattande median så som Svenska Dagbladet, Dagens Nyheter, Aftonbladet och Expressen lär skriva mycket om det som händer.
Posta gärna om du har fler exempel på var man kan följa demonstrationerna live!
Sådär, nu är det bara att följa det som händer och diskutera det i den här tråden under morgondagen

Det är bättre att ta liveuppdateringar i en separat tråd så inte andra trådar där demonstrationerna diskuteras blir enorma och förstörda i och med uppdateringarna som kommer ske under dagens gång. Därav initiativet till denna tråd.
__________________
Senast redigerad av Bajen1897 2011-12-09 kl. 19:05.
Senast redigerad av Bajen1897 2011-12-09 kl. 19:05.