2011-12-10, 23:49
Medlem
Cruachans avatar
Har läst igenom 110 sidor nu, men ännu inte hittat några bilder/filmer på fackeltåget. Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2011-12-10, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Har läst igenom 110 sidor nu, men ännu inte hittat några bilder/filmer på fackeltåget. Någon som kan hjälpa mig?
Lätt!

http://www.youtube.com/watch?v=Q_mza5gskvc
Citera
2011-12-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintbit
Det är är ju en grov förenkling. Istället är den viktigaste skillnaden att Sverigedemokraterna är demokratiska medan de nazistiska sekterna har självutnämnda ledare som ingen normal människa vill veta av. Nazisterna gillar inte demokrati därför att de inte begriper sig på demokratiskt politiskt arbete. De är för dumma helt enkelt. Dessutom finns det många hel- och halvkriminella figurer bland nazisterna eftersom de saknar såväl moral som allmän hyfs.
Givetvis, detta är liksom ingen tråd för att diskutera SD eller nazisternas ideologi så jag ville hålla det kort bara.
Citera
2011-12-10, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acidflower
Skillnaden mellan Sverigedemokraterna och nazister är väldigt enkla. Sverigedemokraterna delar inte in folk i ett hierarkiskt system för olika raser. Inte heller har Sverigedemokraterna något hat mot judar då Sverigedemokraterna i princip är det partiet som är mest jude vänligt i Sverige. Dock kanske den frågan passar bättre i en tråd om Sverigedemokraterna

Tack för att du som den enda i denna tråd svarar!

Var ska jag då hitta rätt som bl.a tycker att bankväsendet borde förstatligas och att USA är en unken imperialiststat samtidigt som jag tycker att all världens människor är lika mycket värde? Svara mig gärna istället för att avfärda mig.
Citera
2011-12-10, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mintbit
Det är är ju en grov förenkling. Istället är den viktigaste skillnaden att Sverigedemokraterna är demokratiska medan de nazistiska sekterna har självutnämnda ledare som ingen normal människa vill veta av. Nazisterna gillar inte demokrati därför att de inte begriper sig på demokratiskt politiskt arbete. De är för dumma helt enkelt. Dessutom finns det många hel- och halvkriminella figurer bland nazisterna eftersom de saknar såväl moral som allmän hyfs.

Det är nog snarare en värderingsfråga och handlar inte om okunskap. Men visst, extremister har ofta kunskapsluckor, det är därför vänstern känner att de måste argumentera med våld.
Citera
2011-12-10, 23:55
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Lätt!

http://www.youtube.com/watch?v=Q_mza5gskvc

Tack.

En del Salemmarscher har filmats ovanifrån, så man kunnat få en överblick av hur många som faktiskt går med. Hade varit intressant med en liknande bild från i år.
Citera
2011-12-10, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenryRollins
Tack för att du som den enda i denna tråd svarar!

Var ska jag då hitta rätt som bl.a tycker att bankväsendet borde förstatligas och att USA är en unken imperialiststat samtidigt som jag tycker att all världens människor är lika mycket värde? Svara mig gärna istället för att avfärda mig.

Nationaldemokraterna kanske.
Citera
2011-12-10, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Tack.

En del Salemmarscher har filmats ovanifrån, så man kunnat få en överblick av hur många som faktiskt går med. Hade varit intressant med en liknande bild från i år.
Denna bild tyder på att den var ganska många deltagare i år. http://www.nationellidag.se/_upload/22D0FC.jpg
Hela tåget är ej med i bilden, ganska mycket saknas.
Citera
2011-12-11, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer22
Nationaldemokraterna kanske.
Ja, pre-nazisamarbetet i såna fall. Idag skulle jag säga att Nordisk Ungdom är en organisation som står för såna ideal. De har ingen riktig parlamentarisk motsvarighet i Sverige utan står idag nånstans mellan SD och ND (post nazi-samarbetet). Nordisk Ungdom står för ideal som stora europeiska ickenazistiska partier som Front National, British National Party och Jobbik står för.
Citera
2011-12-11, 00:01
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerlinNoisef
Denna bild tyder på att den var ganska många deltagare i år. http://www.nationellidag.se/_upload/22D0FC.jpg
Hela tåget är ej med i bilden, ganska mycket saknas.

550 i fackeltåget enligt Expo, det verkar vara en pålitlig källa som inte har något skäl att överdriva uppåt..
http://expo.se/2011/oroligt-vid-hogerextrem-demonstration_4582.html

Väsentligt lägre än Salemmarscherna och 6-junimarscherna tydligen.
Citera
2011-12-11, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer22
Skall det ens behövas? Det är ju liksom inga hemligheter. Snarare är man ju inte bara oinsatt utan direkt dum om man går omkring och inbillar sig sånt.

Inbillar sig vad? Jag undrar ju bara vad jag ska använda för argument till mina oupplysta kamrater. Vad är det so är så svårt? Fan, bara för man inte dunkar dig i ryggen så ser du spöken. Och ge fan i att dumförklara ärligt folk som arbetar och gör rätt för sig.
Citera
2011-12-11, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Ja, pre-nazisamarbetet i såna fall. Idag skulle jag säga att Nordisk Ungdom är en organisation som står för såna ideal. De har ingen riktig parlamentarisk motsvarighet i Sverige utan står idag nånstans mellan SD och ND (post nazi-samarbetet). Nordisk Ungdom står för ideal som stora europeiska ickenazistiska partier som Front National, British National Party och Jobbik står för.

Nu tror jag iofs att detta "samarbete" (nåja...) är ett överspelat kapitell för ND. Det är det jag hoppas i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in