2011-12-09, 11:45
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Det kommer att bli otroligt intressant att se hur det svenska vägvalet faller ut.

...säger Reinfeldt. Har vi inte sett tillräckligt av det nu? Sverige har verkligen gjort bocken Fredrik till trädgårdsmästare.

Lite förvånande f.ö. att DN faktiskt ställer några halvkritiska frågor!
Citera
2011-12-09, 11:49
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
En del av politiken Reinfeldt medvetet bedriver och berättar om i artikeln är politisk dynamit, som om den uppmärksammas kan innebära slutet för Reinfeldts politiska karriär.

För hur accepterat är det att framställa "somalier och afghaner" som någon slags skräp?

Karl säger ju faktiskt at than försöker skapa en ny underklass av okvalificerat arbetskraft, genom att ta in dessa och skapa en arbetsmarknad åt dem.

 Vår utgångspunkt i Sverige är att vi i högre utsträckning än andra länder tar ansvar för det internationella asylsystemet. Om vi ser till sammansättningen av dem som kom 2010 är många somalier och afghaner. De ska på kort tid lyftas upp till ett av världens mest utvecklade länder vad beträffar utbildning och arbetsmarknad.

– Jag för en strid med Socialdemokraterna om att alla jobb behövs. Jag försöker hålla liv i och förstärka en servicebaserad ekonomi som ger jobb även till dem med dålig utbildningsbakgrund. Därför har vi rut och rot och sänkt restaurangmoms. Men Håkan Juholt vill bekämpa allt. Han fnyser, angriper, tar ner. Min stillsamma fråga till honom är: Var finns den arbetsmarknad som fungerar för dem från Afghanistan och Somalia och alla obehöriga till gymnasiet?

Som sagt, det här kommer Reinfeldt att få på f-n för från pk-håll.
Nej, det kommer han inte. Allt försvar av massinvandringspolitiken är heligt.

Men visst, vad Reinfeldt egentligen säger är afghaner/somalier ska få en liknande roll som latinos har i USA. Enkla servicearbeten som hembiträden, klippa gräsmattan, skotta snö, osv. Frågan är om ens detta är möjligt. Somalier har som sagt mycket hög arbetslöshet även i USA. Vem vill ha ett fundamentalistiskt, analfabetiskt spöke i sitt hus som hembiträde?
Senast redigerad av Torontor 2011-12-09 kl. 11:54.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd

Lite förvånande f.ö. att DN faktiskt ställer några halvkritiska frågor!

Känns som det var uppgjorda frågor som Reinfeldt hade fått förbereda "bra" svar på. Allt i denna artikelserie handlar om propaganda för mångkulturen och massinvandringen. Ingen analys. Ingen kritik.
Citera
Medlem
Carlstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
majoriteten av svenskarna går till höger.
Och i riksdagen stödjer SD herr Reinfeldt i nio av tio frågor!
Åkesson skulle kunna skapa en total regeringskris men låter istället nedmonteringen av den svenska modellen ånga på.
Nån som förstår varför?
Citera
2011-12-09, 11:53
Medlem
Han är helt jävla galen, all verklighetsuppfattning är som bortblåst.
Citera
2011-12-09, 11:54
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlstad
Och i riksdagen stödjer SD herr Reinfeldt i nio av tio frågor!
Åkesson skulle kunna skapa en total regeringskris men låter istället nedmonteringen av den svenska modellen ånga på.
Nån som förstår varför?

Åkesson vill framstå som en seriös politiker. Inte som en som skapar kris och problem.

Osäker på om det är rätt väg dock.
Citera
2011-12-09, 11:56
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Känns som det var uppgjorda frågor som Reinfeldt hade fått förbereda "bra" svar på. Allt i denna artikelserie handlar om propaganda för mångkulturen och massinvandringen. Ingen analys. Ingen kritik.

Antagligen - inga mothugg alls på Reinfeldts svar. Skenkritiskt för att ge FR chansen att lägga ut orden. Ingen fråga om KOSTNADERNA för vårt lilla multikultiäventyr.
Citera
2011-12-09, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkaRagnos
Reinfeldt tycker att det är oerhört imponerande att arabiska tjejer får bättre betyg än vad deras babianer till män får.... Inte så svårt kanske då deras män mest ägnar lektionerna åt att vråla som apor och förstöra för de som vill lära sig något.

Reinfeldt ser alltså Sverige som ett experiment han och alliansen kan leka med. Det visar hur seriösa Sveriges politiker är, tyvärr har vi inte ärats med intellektuella politiker som ser till nationen och folkets bästa utan vi har politiker som ser Sverige som en lekstuga de kan testa deras idéer på.

Jag tycker ändå Reinfeldt är inne på en intressant idé här. Man kanske skulle kunna tänka sig att begränsa invandringen på så sätt att man inte tar emot män mellan 12 och 30 från vissa länder. Kanske skulle det vara en kompromiss båda sidorna kunnat köpa, man hjälper fortfarande utsatta människor men man slipper i väldigt hög grad hedersvåld, våldtäkter, gängbrottslighet och liknande allvarliga problem.
Citera
2011-12-09, 12:03
Avslutad
Citat:
Men är du inte bekymrad över att det fuskas med arbetskontrakt och för att människor utnyttjas?

– Det är klart att jag är. Vi kommer inte att acceptera misskötsel. Men våra motståndare använder fusket som en ursäkt för att ta bort den nya arbetskraftsinvandringslagen. Dessa vänsterkrafter, till exempel LO, vill föra oss tillbaka till tiden då ett svart jobb var den enda möjligheten för många som kom hit.

Apropå fusk.

Citat:
Jurister säljer arbetstillstånd till utomeuropeiska medborgare. Upp till 100 000 kronor kan rese- och arbetstillstånd kosta för de utomeuropéer som vill komma till Sverige och jobba, avslöjar i dag Ekoredaktionen på Sveriges Radio.
http://lotidningen.se/2011/12/09/olaglig-handel-med-arbetstillstand/
Citera
2011-12-09, 12:20
Medlem
Så länge människor hellre läser skvaller än nyheter så kan han fortsätta med sina experiment. I verkligheten så har hans åsikter ingen folklig förankring.

Visar man bekanta några av hans mer utmärkande uttalanden så blir reaktionerna ofta något i stil med "vad menar han? Jag förstår inte?" - Bilden av honom och Borg som "regeringsdugliga" är en genialisk plan som fungerat så bra att människor helt enkelt inte tror sina öron när de hör hur han resonerar.

Sverige måste börja göra skillnad på vad som är snällt och vad som bara är dumt och fanatiskt. Detta är dock mycket svårt då våra journalister är en del av problemet. Uppgörelsen med MP, eller skildringen av MP som parti, är ett par exempel på hur journalister helt tappat greppet om vad deras uppgift är.
Senast redigerad av VoxPopulis 2011-12-09 kl. 12:26.
Citera
2011-12-09, 12:28
Medlem
Faktiskt, faktiskt hade jag trott Reinfeldt om bättre men jag måste få säga att jag blev rent förskräckt när jag läste intervjun. Hela intervjun är fylld av motsägelser:

..................

Om vi ser till sammansättningen av dem som kom 2010 är många somalier och afghaner. De ska på kort tid lyftas upp till ett av världens mest utvecklade länder vad beträffar utbildning och arbetsmarknad. Det är likadant med de ensamkommande barnen, som oftast är tonåringar utan utbildningsbakgrund. Båda ställer enorma krav på vårt samhälle. Sedan ska man veta att varje gång Sverige går igenom en ekonomisk kris kommer vi ut med ännu färre okvalificerade jobb..
.
.
Jag försöker hålla liv i och förstärka en servicebaserad ekonomi som ger jobb även till dem med dålig utbildningsbakgrund. Därför har vi rut och rot och sänkt restaurangmoms.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/reinfeldt-vi-har-valt-ratt-vag-i-asylpolitiken

............

Jag konstaterar att det inte finns någon sammanhållen plan. Allt har gått överstyr och svamlet har tagit över.
Först ska det importeras analfabeter från Somalia och Afghanistan. Dessa ska sedan "lyftas upp" till enorma kostnader. Därefter ska de få arbete inom en lågproduktiv restaurangnäring genom att momsen sänks.
Det är det som Reinfeldt de facto säger.

Sverige måste framåt, framåt. Enkla servicenäringar kan B- eller C-nationer syssla med. Jag kan gott åka till Grekland om jag ska fåp mig serverad en billig grogg men slikt semiimproduktivt har helt inte ett land som Sverige råd att satsa på. Att vi blir ett nytt improduktivt menaland är verkligen inget som vi ska sträva efter. Framåt, framåt, effektivare och effektivare måste hela tiden vara ledorden. Rationaliseringar inom varje led och inom varje organisation. Allt onödigt ska bort. Det är helt nödvändigt om vi vill överleva i den stenhårda globaliserade världen.

Nästa snilleblixt från Reinfeldt torde bli att subventionera vägarbetare med spett och spade eller skogsarbetare med motorsåg för att det ger många nya arbetstillfällen. Låt oss samtidigt förbjuda lastbilar tyngre än tio ton så tvingas vi anställa många fler lastbilsförare också.

Voila så var det hela löst...

Finns det f-n ingen realindustrialist i alliansregeringen?
Citera
2011-12-09, 12:29
Medlem
bingkingxxls avatar
Detta är åt helvete... Han monterar ner vår gemensamma välfärd med argumentet "det kostar för mycket pengar" men när det gäller invandringen finns det tydligen hur mycket pengar som hälst? fan va arg jag blir. Komigen ju Juholt inled ett samarbete med SD låt dom ta migrations minister posten sen kan ni sköta resten!
Senast redigerad av bingkingxxl 2011-12-09 kl. 12:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in