2011-12-09, 10:49
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkaRagnos
Reinfeldt är en idiot. ALLT ska dras ner på UTOM massinvandringen enligt ''Alliansen''.

Skola, sjukvård och äldrevård är oviktigt jämfört med massinvandringen av somalier, afghaner, kurder och andra klanfolk resonerar ''Alliansen''.

Ja, det kommer bli hans och Alliansens fall.

För den som har någon form av analytisk förmåga i behåll så blir det ju så tydligt att alla neddragningar och privatiseringar vi ser, inom sjukvård, äldrevård, skola, försvar, samhällsservice är en direkt konsekvens av världens mest extrema och kostsamma flykting och invandringspolitik.
Citera
2011-12-09, 10:52
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamlerunke
Nu blir ju folk tvugna att rösta på SD för att stoppa invandringen.
Rätta mig om jag har fel, men har det inte alltid varit så?
Citera
2011-12-09, 10:52
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauken14
" I flera år har Sverige tillhört de fyra fem länder som tar emot flest asylsökande och beviljar flest uppehållstillstånd. Kan obalansen inom EU leda till att Sverige på sikt inför skärpta krav genom nationell lagstiftning?

– I valet 2010 fick Sveriges riksdag in ett högerextremt parti som bygger sin syn på verkligheten på främlingsfientliga uppfattningar. Då valde vi att gå till MP och nå en överenskommelse. Det har lett till att Sverige har både en liberal asyllagstiftning och Europas mest liberala lag för medborgare från länder utanför EU som nu kan komma hit och arbeta. Vi valde att gå i motsatt riktning än vad andra länder i Europa har gjort. Det kommer att bli otroligt intressant att se hur det svenska vägvalet faller ut."

Ja Reinfeldt det blir intressant, går svenska folket snabbare mot att bli en minoritet i sitt eget land. Eller hoppas vi på en idyll som i Tensta Rinkeby och Hallunda?

Så Sverige är ett "experimentland" där det skall bli "otrooooligt intressant" att se vad som händer fram över?

Tack för kaffet alla Reinfeldtare o Helinare som bor i Täby o Äppelviken o som slipper skiten.
När ska folket vakna? När? NÄR!?!
Citera
2011-12-09, 11:02
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Reinfeld är psykopat helt utan verklighetsuppfattning. Förr eller senare rinner bägaren över. Reinfeldt får hålla tummarna så inte folk dör i terrordåd för då lär helvetet bryta loss.
Det var ju ren tur som gjorde att ingen dog i attentatet i Stockholm, utom förövaren själv. Det har väl framkommit av videosekvenser att han flera gånger försökte utlösa bomben mitt bland folk. Hade han lyckats med det så hade nog klimatet varit annorlunda nu.
Citera
2011-12-09, 11:03
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamlerunke
NEJ!!
Alla invandrare bidrar till konkurens på bostads och arbetsmarknaden.
Spelar ingen roll om dom är finnar, norrmän, somalier eller ugandier.
Alla invandrare är problematiska oavsett ras, religion.

Särskilt som Sverige inte haft någon jobbtillväxt på 20 år (i privata sektorn 50 år). Bara ökad befolkning pga massinvandring. Konstigt då att arbetslösheten och utanförskapet ökar?

Edit: SD kan låta trycka upp denna artikel och använda den i valrörelsen 2014. Det lär ge ett gäng nya procentenheter i förbättrat valresultat!
Citera
2011-12-09, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
* Att man är mer cynisk och vill använda invandringsarbetslösheten för att tvinga fram lägre löner/sämre välfärdssystem? Reinfeldt verkar antydda detta.

Skulle också gissa på att det är lönedumpningen och försämringen av välfärden Reinfeldt är ute efter.

"Nya" moderaterna är bara en smart mediataktik som lurar folk som inte vet bättre och kritiskt kan granska vad dom ser och hör. Moderaterna kanske låter som ett arbetarparti som gillar välfärd med kollar man på vad dom gör så försämrar dom välfärden och sänker skatterna. Dom gör bara saker som gynnar stora företag och dom rikaste i Sverige.

Jag tror dock att om man stoppade flyktinginvandringen och den okvalificerade arbetskraftsinvandringen helt tror jag dock att man skulle kunna integrera dom som finns i förorterna idag.

Men Reinfeldt påstår ju att det ska ske med fortsatt invandring och jobb...

Han hoppar ju över några steg där. Vem vill anställa någon man inte kan kommunicera med på ett bra sätt? Språket är ju det viktigaste att invandrare lär sig. Dom ska också lära sig att respektera våra svenska värderingar och förstå yttrandefrihet och allting så dom inte blir kränkta när deras religioner kritiseras. Och begår dom brott ska dom utvisas.

Där har Reiny nåt att ta till sig. Tror inte att han vill ha en sekreterare han inte kan prata med...
Citera
2011-12-09, 11:12
Medlem
ProfessorOaks avatar
Herregud! När ska svenska folket vakna och höra vad politikerna som styr har för agenda? Känns som att det enda stället det kommer fram på är flashback. Ingen tidning vad jag har läst ifrågasätter dessa sjuka och verklighetsfrånvända uttalanden och ageranden från våra politiker.

Vi har en näringsminister som vill skapa ett nybyggarland och byta ut allt det vi har mot något nytt, inklusive oss själva. Till råga på allt ser hon människor som resurser. Hur kan inte någon reagera på detta?

Nu mer eller mindre erkänner statsministern att politiken som förs i landet är ett experiment och att vi svenskar är hans labbråttor. Jag är så arg att jag skakar!
Citera
2011-12-09, 11:20
Medlem
gulkiosks avatar
Retorisk fråga.
Om vi nu har tillgänglig arbetskraft, varför anser Moderaterna att vi inte kan använda den resursen? Varför vill man skapa ett större överskott av okvalificerad arbetskraft?

Förvånande är dock att F.R uttrycker detta så tydligt när Moderaterna har lyckats så fenomenalt bra med att paketera de nya moderaterna som det moderna arbetarpartiet och lyckats nå väljargrupper som aldrig tidigare kan ha ansetts vara dem inom räckhåll. För att matcha 2010 års valresultat behöver vi gå tillbaka till tidigt 1900-tal, detta fenomenala arbete verkar inte F.R se värdet i om man läser dagens artikel.
Citera
2011-12-09, 11:20
Medlem
enflaskavitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorOak
Herregud! När ska svenska folket vakna och höra vad politikerna som styr har för agenda? Känns som att det enda stället det kommer fram på är flashback. Ingen tidning vad jag har läst ifrågasätter dessa sjuka och verklighetsfrånvända uttalanden och ageranden från våra politiker.

Vi har en näringsminister som vill skapa ett nybyggarland och byta ut allt det vi har mot något nytt, inklusive oss själva. Till råga på allt ser hon människor som resurser. Hur kan inte någon reagera på detta?

Nu mer eller mindre erkänner statsministern att politiken som förs i landet är ett experiment och att vi svenskar är hans labbråttor. Jag är så arg att jag skakar!

Några källor på detta?
Finner det jätteintressant men har inte tagit mig tid att läsa igenom alla inlägg.
Citera
2011-12-09, 11:22
Medlem
Mad monks avatar
Kan ingen skjuta den här negerhybriden snart?
Citera
2011-12-09, 11:33
Medlem
Jeff.Becks avatar
Förklaringen till varför Reinfeldt vill ha ökad invandring är mycket enkel.

“It’s just obvious, that you can’t have free immigration and a welfare state.” -Friedman

När gemenskapen i ett land slås sönder och det skapas enorm segregation mellan etniska grupper så minskar viljan att betala för en kollektiv välfärd. Moderaterna har tittat på USA och sett hur högerdominerad politiken där är och att medelklassen faktiskt röstar på Republikanerna.

Segregationen är oundviklig då alla exempel runtom i världen visar att MENA och sydamerikaner hamnar längst ner medan vita och nordostasiater hamnar högst upp i samhällets klassystem.

Det som är förvånande är att Socialdemokraterna så totalt missbedömt konsekvenserna av invandringen, på 20 år slås det folkhem de byggt upp sönder. Nu röstar bara 20% av de arbetande på S och trots att invandrarna röster vänster så hjälper inte det när majoriteten av svenskarna går till höger.
Citera
2011-12-09, 11:34
Medlem
CAXAPs avatar
Allt handlar alltså om att förlänga sin EU-penis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in