2011-12-09, 20:47
Medlem
Cristons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Vad syftas på här? Utomeuropeiska invandrare presterar dåligt i skolan. Möjligen har tjejerna något bättre relativt sett men resultaten är fortfarande dåliga jämfört med svenskar.

Beror på vad du menar. Det gymnasium som jag tog studenten i hade många bra presterade invandrare som fick stipendium av rektor på jul och sommar avslutningarna.

Av att döma så tycker jag att Iranier är smarta och duktiga i skolan och ligger ofta på topp betyg.
Citera
2011-12-09, 21:04
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Framtida historiker komma att sitta och gapskratta åt den svenska naiviteten och hur lättvindigt ni gav bort ert land och gav upp er stolta och konstruktiva kultur och er hederliga livssyn , (Med hederlig livssyn menar jag den nedärvda känslan av rätt och fel, av fair play och av att ta hänsyn till andra) bara för att kriminella och arbetskygga invandrare som skiter i era värderingar inte ska känna sig ovälkommna medans dom våldtar svenska kvinnor och rånar åldringar på deras livsbesparingar.

Fy satan vad jag är glad att jag inte bor i Sverige längre.
Senast redigerad av vågaifrågasätta 2011-12-09 kl. 21:08.
Citera
2011-12-09, 21:38
Medlem
Panter49s avatar
Det "nya arbetspartiet" har aldrig brytt sig om arbetare. Dom värnar om den fria marknaden.
Outbildad arbetstagare utan kollektivavtal är såklart billiga för arbetsgivarna.
Jag ser Fredriks "humanistiska ideologi" som ett krig mot fackföreningar.
Citera
2011-12-09, 22:03
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Reinfeldt: "Vi har valt rätt väg i asylpolitiken"

Jaha men vrför inte folkomrösta om saken? Eller är bara våra röster intressanta vart 4:e år?
Citera
2011-12-09, 22:12
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
OT raderat. Antingen diskuterar man ämnet i trådstart/rubrik, eller så åker man på en varning.

/Mod
Citera
2011-12-09, 22:12
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrtidningsson
Landet är redan förstört. Tyvärr. I Göteborg måste Sahlgrenska spara 250 miljoner nästa år. Det kommer drabba inte minst barnen. http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.786078-sparkrav-slar-mot-barnakuten

Miljard efter miljard pumpas in i ett havererat massinvandringsprojekt som är på väg att för all framtid ödelägga landet Sverige som vi en gång kände det.

Det är lätt att inse att hade dessa pengar kunnat läggas på t ex sjukvården så hade Sahlgrenska inte behövt fatta beslut som tvingar barn att lida.
Barncancerbehandlingen kommer också sparas i på. Barn kommer att dö pga av Reinfeldt vill kunna visa andra länder att Sverige är ett föregångsland att ta emot flyktingar.

Om Reinfeldt tvingas välja mellan att svenska barn dör pga utebliven cancerbehandling och att fortsätta ha världens i särklass största asylmottagande per capita är svaret givet. Svenska barn måste dö. Somalier måste få komma hit. Afganher måste få komma hit. Araber måste hit. Våra skattepengar måste i första hand säkerställa detta. Sverige är världens bästa land på att ta emot "flyktingar". Detta kan vi stolt visa upp för andra länder. Att våra barn dör pga av utebliven sjukvård är en annan femma.
Pengar som skulle gett bättre shukvård till oss men invandrare ät ner värda, undrar vad som händer när pengarna tar slut..
Citera
2011-12-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Criston
Beror på vad du menar. Det gymnasium som jag tog studenten i hade många bra presterade invandrare som fick stipendium av rektor på jul och sommar avslutningarna.

Sounds like you went to a bad school bro'.
Citera
2011-12-09, 22:20
Medlem
låt oss vara för fan, och du som startade denna tråd mår du bra eller? skiten har diskuterats flera gånger, hur fan orkar du aså, och sluta klaga på att invandrare klarar inte skolan/gymnasiet. 9 av 27 var invadrare i min klass och alla vi fick mycket bättre betyg än vad ''svennar'' fick. så sluta snacka om skiten bara
Citera
2011-12-09, 22:29
Medlem
orco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderexcess
Och den här som inte ens kan skriva svenska kan naturligtvis få vara kvar. Eller hur din djävla blattemoderator?

Het stämning i blattefrågan...håller med annars....

o reinfelts politik i frågan är under all kritik....

nu så on topik
Citera
2011-12-09, 22:30
Medlem
Blir så jävla arg på dessa jävla politiker! Ibland önskar man att man levde på 60/70-talet knappt några invandrare. Sveriges riksda är så jävla mesiga ska alltid vara så fina i kanten och framstå som ett land med hög intagning av dessa förhuds lösa kräk Det har nämnts Vi har inte bara förlorat ett land utan en tradition och snart ett folkslag kallat Svenskar....

Senast redigerad av LikBil1n 2011-12-09 kl. 22:41.
Citera
2011-12-09, 22:32
Medlem
orco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikBil1n
Blir så jävla arg på dessa jävla politiker! Ibland önskar man att man levde på 60/70-talet knappt några invandrare. Sveriges riksda är så jävla mesiga ska alltid vara så fina i kanten och framstå som ett land med hög intagning av dessa förhuds lösa kräk

Håller med allt eskalerade på 90talet sen har det fan bara blitt sämre i sverige....
Citera
2011-12-09, 22:37
Medlem
GoranPongs avatar
När jag gick i skolan i mitten på 90talet sa dom jävla svenne presis hela tiden och hotade, värst var araber, araber/irainer och bosnier. De var fan på jorden, men skiten får fortsätta då detta är en del av kulturberikningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in