2011-12-09, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det här är ju rent otroligt. Jag har aldrig sett något liknande utom kanske när någon naiv doktorand skrivit på newsmill.

Fredrik Reinfeldt är som en parodi på de värsta visionerna kritiker har utmålat här på Flashback. De som har gått för långt. De som jag tycker har överdrivit. Det är som om han läst dem och bestämt sig för att göra allt på det mest extrema, mest dumma sätt som man kan tänka sig.

I denna artikel bekräftar han de allra värsta farhågorna.

Exempel:
"...Sverige har både en liberal asyllagstiftning och Europas mest liberala lag för medborgare från länder utanför EU som nu kan komma hit och arbeta. Vi valde att gå i motsatt riktning än vad andra länder i Europa har gjort"

– Det finns andra länder som har poängsystem för vem som får arbetskraftinvandra och som kräver höga utbildningar. Jag tycker att det finns en poäng med att vi gör det möjligt för människor från väsentligt fattigare förhållanden att få ett jobb i ett högutvecklat land.

– Vår utgångspunkt i Sverige är att vi i högre utsträckning än andra länder tar ansvar för det internationella asylsystemet. Om vi ser till sammansättningen av dem som kom 2010 är många somalier och afghaner. De ska på kort tid lyftas upp till ett av världens mest utvecklade länder vad beträffar utbildning och arbetsmarknad.

Jag har inte tid och ork att plocka fram och analysera resten, men denna artikel kan komma att gå till historien. Den är som en liten vitbok över vansinnet.
En artikel som slutligen bevisar vilka dårar och fanatiker som styr Sverige.

Detta ska alltså föreställa det ''konservativa'' partiet i Sverige...Med en ledare som mer liknar en kommunist med de uttalanden.

SD är i realiteten det enda oppossitionspartiet, vänstern och högern i Sverige är överens om allting förutom några olika procent i skattenivåerna, allt annat är de helt överens om.
Citera
2011-12-09, 09:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Vad syftas på här? Utomeuropeiska invandrare presterar dåligt i skolan Möjligen har tjejerna något bättre relativt sett men resultaten är fortfarande dåliga jämfört med svenskar.

Förmodligen detta:

Citat:
Flickor med utländsk bakgrund som fullföljer gymnasiet får högre betyg än pojkar med svensk bakgrund, det visar skolverkets statistik som presenterades i dag.
Likadant är det på grundskolan. Invandrarflickorna går ut nian med högre betyg än sina svenska killkompisar.
http://www.nyheterna.se/1.233135/nyheter/2007/12/20/invandrarflickor_far_toppbetyg

Sen kan man notera att den enda referensen till Sveriges framtid i artikeln är just detta.

"De kommer att betyda mycket för Sverige i framtiden."
Citera
2011-12-09, 09:39
Bannlyst
Det är exakt därför jag valt att rösta på Alliansen. Pga öppenheten, den liberala invandringspolitiken och solidariteten.

Om det nu finns moderatväljare som inte håller med angående invandringspolitiken kan ni ju alltid dra till SD. I Moderaterna hör ni ej hemma.
Citera
2011-12-09, 09:42
Bannlyst
Citat:
''Invandrarflickorna går ut nian med högre betyg än sina svenska killkompisar.''

Sen när blev svenska killar kompisar med invandrarflickor i skolan? När jag gick i skolan för bara några år sedan umgicks inga svenska killar med invandrartjejer.
Citera
2011-12-09, 09:53
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Förmodligen detta:

http://www.nyheterna.se/1.233135/nyheter/2007/12/20/invandrarflickor_far_toppbetyg

Sen kan man notera att den enda referensen till Sveriges framtid i artikeln är just detta.

"De kommer att betyda mycket för Sverige i framtiden."
"Flickor med utländsk bakgrund som fullföljer gymnasiet" och "I våras gick de svenska flickorna ut nian med 222 betygspoäng i snitt, och på andra plats kom flickorna med utländsk bakgrund med 201.
Först därefter kom de svenska pojkarna med 199 poäng och sen pojkar med utländsk bakgrund på 180."

Fortfarande så att invandrarna presterar sämre om jämför korrekt grupp. Antagligen har man inte justerat för att olika program är olika svåra. Sedan är de som fullföljer gymnasiet förstås en speciell grupp som inte omfattar alla invandrare. Endast 25% av somalierna får behörighet till gymnasiet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7260755.ab
Citera
2011-12-09, 10:00
Avslutad
Reinfeld är psykopat helt utan verklighetsuppfattning. Förr eller senare rinner bägaren över. Reinfeldt får hålla tummarna så inte folk dör i terrordåd för då lär helvetet bryta loss.
106 Miljarder går att spara in på invandringen inom en fyra års period. De pengarna skulle kunna rädda miljoner människor utomlands som svälter ihjäl. Istället för att splittra det Svenska samhället.
Fattar inte varför han ska ändra Sverige till nya Afrika när det vore bättre om han flyttade och blev diktator där nere istället. Då förväntar jag mig att jag kan flytta till Afrikas savann och bli livstidsförsörjd. Jag kommer då att kräva att folket anpassar sig till mina seder. Surströmming små grodorna och Svenskanationalsången annars är de rasister.
Citera
2011-12-09, 10:01
Medlem
-Wasteland-s avatar
Det är onekligen en djupt rubbad, megaloman och folkfientlig individ som framträder i intervjun: "Jag vann valen..." etc. Politikerna, demokraterna, i vår tid är korrupta, egennyttiga och livsfarliga för nationerna de styr över. Det totalitär-politiska och usura-ekonomiska system vi tvingas uthärda i kommer kritiseras och dömas hårt av framtida generationer, liksom despoten Reinfeldts namn kommer bära ett blodsbesudlat arv av landsförräderi. Under Reinfeldts tid inte bara fullbordades mångkulturen praktiskt genom oöverträffad massinvandring och tekniskt genom en förändring av grundlagen, man bröt dessutom Sveriges neutralitet och alliansfrihet genom att deltaga i globalistiska olagliga angreppskrig på Afghanistan och Libyen. Vidare nedmonterades Sveriges samhällsfunktioner fullständigt: skola, vård, bostads- och arbetsmarknad, social trygghet och så vidare.

Att den hjärtlöse och morbide Negerkungen i det här läget förmätet orerar om "rätta vägval" är ruskigt och ödesmättat. Kanske läser någon imorgon våra ord och noterar att det fanns röster i folkdjupet som protesterade och gav uttryck för sina rättmätiga krav på frihet, fred och människovärdiga samhällen.
Citera
2011-12-09, 10:22
Medlem
Man behöver enbart läsa rubriken.

''Vi har valt rätt väg i asylpolitiken''

Han har en totalt avsaknad av verklighetsuppfattning. Det värsta utav allt är att han styr landet.

''Men är du inte bekymrad över att det fuskas med arbetskontrakt och för att människor utnyttjas?

– Det är klart att jag är. Vi kommer inte att acceptera misskötsel. Men våra motståndare använder fusket som en ursäkt för att ta bort den nya arbetskraftsinvandrings*lagen.''

Motståndare?

Han har ju inga konstruktiva lösningar på problemen.

''Sysselsättningsgraden bland utrikes födda jämfört med inrikes är den lägsta i västvärlden. Varför är det så svårt för invandrare att få jobb i Sverige?

Om vi ser till sammansättningen av dem som kom 2010 är många somalier och afghaner.''

Varför fortsätter man att ta in de då?

För att kunna säga att vi är framgångsrika med att köra landet till avgrunden?

Cecilia Malmström utsågs till EU-kommissionär, enligt Reinfeldt är det ett bevis på en lyckad invandringspolitik.

Seriöst, Reinfeldt är sinnessjuk. Det finns inget annat svar på hans dumdristiga idéer.
Senast redigerad av TopSecret 2011-12-09 kl. 10:28.
Citera
2011-12-09, 10:22
Avslutad
Reinfeldt säger:
– Därför att den politiska viljan saknas. Och för att det finns ett stort folkligt motstånd i delar av Europa.
Men det Svenska folket ska tydligen inte ha något att säga till om.
Citera
2011-12-09, 10:28
Bannlyst
Är han CP!!!???

Nu blir ju folk tvugna att rösta på SD för att stoppa invandringen.
Detta är inte demokrati.
Citera
2011-12-09, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
invandringskritiska partier är starkast där det är mycket problematiska invandrare och en fri press....

NEJ!!
Alla invandrare bidrar till konkurens på bostads och arbetsmarknaden.
Spelar ingen roll om dom är finnar, norrmän, somalier eller ugandier.
Alla invandrare är problematiska oavsett ras, religion.
Senast redigerad av Gamlerunke 2011-12-09 kl. 10:37.
Citera
2011-12-09, 10:46
Medlem
BaalZeBubs avatar
En del av politiken Reinfeldt medvetet bedriver och berättar om i artikeln är politisk dynamit, som om den uppmärksammas kan innebära slutet för Reinfeldts politiska karriär.

För hur accepterat är det att framställa "somalier och afghaner" som någon slags skräp?

Karl säger ju faktiskt at than försöker skapa en ny underklass av okvalificerat arbetskraft, genom att ta in dessa och skapa en arbetsmarknad åt dem.

 Vår utgångspunkt i Sverige är att vi i högre utsträckning än andra länder tar ansvar för det internationella asylsystemet. Om vi ser till sammansättningen av dem som kom 2010 är många somalier och afghaner. De ska på kort tid lyftas upp till ett av världens mest utvecklade länder vad beträffar utbildning och arbetsmarknad.

– Jag för en strid med Socialdemokraterna om att alla jobb behövs. Jag försöker hålla liv i och förstärka en servicebaserad ekonomi som ger jobb även till dem med dålig utbildningsbakgrund. Därför har vi rut och rot och sänkt restaurangmoms. Men Håkan Juholt vill bekämpa allt. Han fnyser, angriper, tar ner. Min stillsamma fråga till honom är: Var finns den arbetsmarknad som fungerar för dem från Afghanistan och Somalia och alla obehöriga till gymnasiet?

Som sagt, det här kommer Reinfeldt att få på f-n för från pk-håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in