2011-12-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskatt
Men ska det vara så svårt att fatta ?
Reinfeldt vill inte ge mer bidrag än till akut svältande (taget från boken "det sovande folket" ), svenskar har traditionellt värnat om välfärden och känt solidaritet med andra medborgare och därför gått med på att betala mycket skatt. Hur ska han bryta detta mönster ?

1
mer segregation minskar solidariteten med andra , skapar ett vi och dom tänkande , bra tycker han för då vill folk inte betala för andras sjukvård , mm
2
Se till att folk misstänker varandra och plantera in en tanke hos alla att alla dom andra bidragsfuskar , folk blir ännu mindre villiga att betala skatt och ombesörja "dom andra"

3
inför skattebidrag för dom som jobbar , pga 2 punkterna ovan har folk tappat tron på samhället och ser därför bara om sitt eget hus , girigheten(pengar i buffert) och att kunna sköta om de sina är viktigt för när samhället inte kan erbjuda hjälp om det krisar.

4 pga hög arbetslöshet och många outbildade invandrare kan han dumpa lönerna och skapa ett mini USA

Problem solved
Tror det här stämmer väldigt bra... När jag var yngre tyckte jag välfärd och sådant var bra saker. Idag blir jag så trött på skiten att jag gärna skulle vilja se hela välfärden gå åt helvete. Då får alla arbetslösa kaos-blattar vad dom förtjänar.
Jag känner INGEN solidaritet till dagens invånare. Förutom till mina vänner och familj.
Citera
2011-12-09, 18:13
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukling
Helt otroligt att Reinfeldt inte mött samma öde som Palme, känns som om att många människor hyser hat mot denna tomte.
Visst måste det finnas lite moral inom politiken för att det ska funka men detta är överdrivet.

jag är nog rädd för att Reinfeldts dag kommer och någon medborgare som tröttnat på vansinnet tar allt i egna händer och avslutar Reinfeldts liv
Citera
2011-12-09, 18:14
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Vill passa på att fråga en sak utöver det jag redan skrivit och detta riktas till moderater, hur dumma och naiva är ni egentligen?

Eftersom jag är en före detta moderat så vet jag inte om jag är naiv. Möjligen kan man anklaga mig för att jag var långsam med att se vilket motbjudande parti Moderaterna har förvandlats till under Hr Reinfeldt. Utträdesbrevet skickades i våras.

Det här partiet har ingen som helst omsorg om folket, nationen eller om staten Sverige. Jag kommer aldrig att rösta på moderaterna och de tre dvärgarna igen.
Citera
2011-12-09, 18:25
Medlem
Chaseds avatar
60% av Sverige vill ha ett land där sjukvård, äldrevård och utbildning är en bristvara, där det saknas jobb och där det är så kriminellt att man inte vill gå ut efter 17.00. Det är bara att acceptera att det är detta majoriteten av Sverige vill ha. Så kom ihåg att rösta på höger och vänstersossarna nästa val så att landet faller ned i avgrunden lite fortare. God Jul.

Inget kommer att förändras förrän folk inser att majoriteten av våra riksdagsvalda endast bryr sig om att sko sig på sitt eget folks lidande.

Det är era syskons, era vänner, era föräldrar och era farföräldrars fel att landet är ett sånt helvetiskt inferno som det är, deras röster på höger och vänstersossarna kommer att döma oss alla till döden. Tänk på det.
Citera
2011-12-09, 18:26
Medlem
jamesbondes avatar
Reinfeldt är ett bra exempel på att psykvården inte fungerar. Bara för att man har synpunkter på massinvandring till ett land med massarbetslöshet där 100 000 - tals ungdomar redan flytt till Norge och Danmark är man per definition "främlingsfientlig". Att man hellre hjälper 1000 undernärda barn på hemmaplan istället för en (1) lyxflykting (skäggbarn, pensionsräddare, nybyggare, ankarbarn) som kastat passet och betalat flyktingsmugglare 150 000 för resan är man också "främlingsfientlig".
Om man ogillar kvinnoförtryck, hedersmord, balkonghopp, bostadsbrist, skolkaos och lönedumpning är man också "främlingsfientlig" eller "högerextremist". Ja jisses. Reinfeldt och sjuklövern skrämmer både mig och min sambo - vi sparar allt för utlandsflytten.
Citera
2011-12-09, 18:28
Medlem
Condottieris avatar
Den historiska domen mot marginalbabben kommer att falla blytung. Det vidriga svinet borde arkebuseras.
Citera
2011-12-09, 18:36
Medlem
Reinfeldt gör nästan mer snedsteg än Juholt. Var ska detta sluta?
Citera
2011-12-09, 18:47
Medlem
Da-Buzzs avatar
Reinfeldts svar är inte det minsta överraskande. De enda två frågor som han någonsin visat något genuint engagemang för är Internationalism/antinationalism och nedmonteringen av välfärdsstaten.

Enligt Reinfeldts politiska uppfattning är det alltid fel/fascistiskt att värna nationella intressen och hans utländska förfäder i kombination med hans uppväxt i det identitetslösa Stockholms-villagettot Täby tycks ha hindrat honom från att utveckla en klar och tydlig svensk identitet. Det är därför helt naturligt att EU- och invandringsfrågorna är viktiga för honom medan de negativa konsekvenserna för Sverige och svenskarna inte väger särskilt tungt i den Reinfeldtska vågskålen.

Att storskalig invandring från fattigare länder dessutom är omöjligt att kombinera med ett välfärdssystem gör att den blir ännu mer attraktiv i Reinfeldts ögon. Han anser ju att välfärdsstaten är pacificerande och ineffektiv, att den har skapat ett sovande folk.

Det här är alltså inget snedsteg eller något media tvingat honom till, det är kärnan i hans politiska engagemang.
Senast redigerad av Da-Buzz 2011-12-09 kl. 18:56.
Citera
2011-12-09, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
jag är nog rädd för att Reinfeldts dag kommer och någon medborgare som tröttnat på vansinnet tar allt i egna händer och avslutar Reinfeldts liv

Jag kan sätta något på att någon avslutar hans liv inom fem år

Att ingen bomb har gått av i riksdagen än är för mig helt obegripligt. Det enda botemedel mot Sveriges cancer vore en breivikbomb i riksdagshuset med alla hundar närvarande. Immigration är bara ett förfinat ord för slavhandel på hög nivå, tyvärr har inte många förstått det än.
Citera
2011-12-09, 18:53
Medlem
cDk123s avatar
– I valet 2010 fick Sveriges riksdag in ett högerextremt parti som bygger sin syn på verkligheten på främlingsfientliga uppfattningar. Då valde vi att gå till MP och nå en överenskommelse. Det har lett till att Sverige har både en liberal asyllagstiftning och Europas mest liberala lag för medborgare från länder utanför EU som nu kan komma hit och arbeta

Det är alltså SD väljarna vi har att tacka! Tack Tack

Hehe det small rakt i ansiktet på er med "Sd2010!" mwhahahahahha
Citera
2011-12-09, 18:54
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=dk_e8wQmSu0

Back in the days.

Skulle inte bli förvånad om det smäller snart när man känner hur det bubblar under ytan.
Citera
2011-12-09, 19:01
Medlem
E.Erikssons avatar
Det är läskigt hur Reinfeldt och Sahlin visat sig vara ett. Genomfördes inte ett riksdagsval där de två stod emot varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in