2012-06-30, 10:00
Medlem
softmyntets avatar
Orkar inte att våra pengar går till att försörja MENA-pack och annat, som om det vore Sveriges fel att dom är så misslyckade? Nä, nästa val får SD min röst.
Citera
2012-06-30, 10:15
Medlem
Moderaterna vill ha skolplikt från 6 års ålder;
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/m-vill-ha-skolplikt-fran-sex-ar_7313133.svd

Citat:
"Sverigedemokraterna menar att den i dag frivilliga förskoleklassen skall införlivas i grundskolan
och därmed bli en obligatorisk del av grundskolan, som då blir tioårig."

Att ge illegala invandrare, människor som alltså bryter mot lagen, snarlika rättigheter som medborgare går för sig, men inte att samarbeta med i SD i frågor där man tycker samma sak? Exemplen är naturligtvis otaliga, en riksdagsmajoritet finns t ex för ny kärnkraft.

Moderaterna framstår mer och mer som ett riktigt principlöst pajasparti.
Citera
2012-06-30, 10:22
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nascor

Moderaterna framstår mer och mer som ett riktigt principlöst pajasparti.

Den viktiga principen, som man trots allt följer noga, är att hålla avstånd till SD.

Få andra principer är viktigare i nutida svensk inrikespoliitk.
Citera
2012-06-30, 10:23
Bannlyst
...och så finns det fortfarande dom som röstar (m) och skyller invandringspolitiken på sossarna, eller på palme...

inse en gång för alla: nyliberalismen och moderaterna gynnas av invandringen för att den löser upp välfärdsstaten och ökar tillgängligheten av arbetskraft (= lägre löner).
Citera
2012-06-30, 10:33
Bannlyst
Ska bli skönt att flytta från det här landet snart.
Som jag sagt till mina föräldrar, jag kommer flytta för gott.

Seriöst ni som bor i Göteborg vet vad jag snackar om, det är inte samma gamla goa Göteborg som förr.
Nu springer det runt massa blatte gäng runt hela staden. Det är ingen skön stämning längre i staden.

Vi som är födda i staden har sett hur staden gått ner sig senaste 20 åren, helt sjukt.
Nu menar jag inte byggnader osv, men menar brottslighet som våldtäkter, misshandel, rån osv.

Så går det när vi ska vara för snälla..
Citera
2012-06-30, 10:41
Bannlyst
Svensk asylpolitik är en skam för hela västvärlden, den är alldeles för generös och kravlös, därav får de problem vi får i samhället. Statsministerns tänkande är alldeles för kortsiktig , han inser inte vilken skada den här generösa asylpolitik gör på hela Svenska samhället.

Vi får bara hoppas att fler Svenskar drabbas av baksidan med den här asyl politiken, därav röstar på ett parti som vågar har ett invandrarkritisk tänkande.

Vi skall veta en sak, det politiker som vill ha den här generösa flyktingpolitiken, har oftast egna vinst intressen i flyktingindustrin, så att man gör detta av humana skäl är bara skitsnack, utan det är korruptionen som styr.
Citera
2012-06-30, 10:44
Bannlyst
Arbets odugliga araber och Somalier, vi massimportera kriminalitet i stor skala.

Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Sverige plockar ju som bekant russinen ur kakan.
Citera
2012-06-30, 10:50
Medlem
Kesslers avatar
Man har valt fel väg i svenskpolitiken. Asylpolitiken som de skapat skadar svenskar något fruktansvärt. Svenskfientligheten har aldrig varit så stor. Skamligt är vad det är.
Citera
2012-06-30, 10:55
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Ett vardagsexempel på den vanvettiga välfärdsnedrustning som invälleriet indirekt förorsakar:

Citat:
"NU-sjukvården i Västra Götalandsregionen, slår ihop delar av gynekologen med öronavdelningen"

- I förmiddags beslutade NU-sjukvårdens styrelse att slå ihop avdelning 45 på kvinnokliniken med öronavdelningen.

http://ttela.se/start/regionalanyheter/1.1680680-nu-slar-ihop-delar-av-gynekologen-med-oronavdelningen

K*ken i örat, snacka om oprofessionell hantering. Nästa steg blir väl att placera pallitativ-patienter på BB-avdelningar.
Citera
2012-06-30, 11:14
Medlem
Talltopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Ett vardagsexempel på den vanvettiga välfärdsnedrustning som invälleriet indirekt förorsakar:

K*ken i örat, snacka om oprofessionell hantering. Nästa steg blir väl att placera pallitativ-patienter på BB-avdelningar.
Citat:

Citat:
"NU-sjukvården i Västra Götalandsregionen, slår ihop delar av gynekologen med öronavdelningen"

- I förmiddags beslutade NU-sjukvårdens styrelse att slå ihop avdelning 45 på kvinnokliniken med öronavdelningen.

http://ttela.se/start/regionalanyhet...ronavdelningen

Huvudet på spiken,
De har listat ut att det finns flera hål på människor. Öronläkare och gynekologer har ju samma metod för undersökning.
D,v,s, titta in i ett hål och bedöm skador/defekter och ev. (fast bara kanske) rekommendera behandling.
Skitsmart.
Nu kan de kicka hälften an öronläkare och hälften av gynekologerna
Att ingen kommit på det tidigare
Citera
2012-06-30, 11:55
Medlem
negerfredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Man har valt fel väg i svenskpolitiken. Asylpolitiken som de skapat skadar svenskar något fruktansvärt. Svenskfientligheten har aldrig varit så stor. Skamligt är vad det är.
Visst har kräket nått nya höjder? Bara en tillfällighet att han hostade upp x antal miljoner för att stärka upp sitt personliga skydd?
Citera
2012-06-30, 12:05
Medlem
Shivayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterrain
Jag tycker ändå Reinfeldt är inne på en intressant idé här. Man kanske skulle kunna tänka sig att begränsa invandringen på så sätt att man inte tar emot män mellan 12 och 30 från vissa länder. Kanske skulle det vara en kompromiss båda sidorna kunnat köpa, man hjälper fortfarande utsatta människor men man slipper i väldigt hög grad hedersvåld, våldtäkter, gängbrottslighet och liknande allvarliga problem.

Helt klart en linje jag är inne på, ju fler män desto mer problem och vi ger ju flest uppehållstillstånd till män. Gör tvärtom istället, kvinnorna från andra länder kostar på sin höjd pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in