2011-12-08, 16:01
Medlem
Halge78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodForYou
Ja det är både och på den sista frågan. Jag vet inte hur jag ska presentera deras ord exakt utan att det blir klippa klistra hela vägen. Om vi kan fokusera på själva diskussionen om vilket slags samhälle och vilken slags värld vi vill ha och den modell jag presenterat som ett alternativ så skulle det uppskattas.

Okej då, men känns inte tråden ganska felplacerad om det vi ska diskutera är hur världen ska ser ut i framtiden? Om något av detta ska diskuteras på detta forum så är det väl hur du får denna information eller kanske på vilket sätt informationen har att göra med de informationen kommer från? Vill du inte diskutera kanaliseringen så förstår jag inte riktigt... Jag ska erkänna att jag tycker det är roligare att diskutera ett framtida samhälle än någon kanalisering, men kanske inte här?

Citat:
Ursprungligen postat av GoodForYou
Nä, inte massmord style. Det är jag på det klara med. Nej detta är förslag, inte något man måste göra. Och själva modellen är att om alla själva känner sig självtillräckliga och inte ger ifrån sig sin kraft till t .ex regeringar, så varför skulle man någonsin skada en annan människa.
Jag menar inte massmordsdelen i Breivik jag menade. Jag menar det narcicistiska "Gör vi inte som jag (inte du utan de du lyssnar på) säger så kommer allt gå åt skogen och det finns ingen annan lösning än just den jag presenterar"...
Citera
2011-12-08, 16:13
Medlem
Jag har lyssnat på de första delarna nu. Om det skulle vara kanaliserade budskap så får vi allt hitta någon annan som sänder till oss. Här fokuseras på att strunta i att betala skatt, vi ska ta hand om vår hälsa själv och lita till oss själva. En politik som passar de starka och friska som inte vill dela med sig till de svagare i samhället.

Tanken att vi alla hjälps åt med vård för sjuka och handikappade är ju egentligen en kärleksgärning (där man inte borde släppa in typ Carema och andra som inte kan låta bli att stoppa fingrarna i syltburken). Det sk kanaliserade budskapen handlar ju inte om medmänsklighet och kärlek precis. Varför börja med att börja berätta om att sluta betala skatt och ta bort gemensam vård, det hade varit bättre om de fokuserat på att lägga ner krigsindustrin.

Dödslöjligt alltihop. Om det är kanaliserade budskap så är källan ond.
Citera
2011-12-09, 07:48
Medlem
GoodForYous avatar
@ Parker. Ja Réné, han som kanaliserer TW började kanalisera när han var barn enligt honom själv. Släktingar och sånt. Men sen lade han av och levde ett helt normalt liv så att säga. Sen så gick han en gång till ett medium för att få personlig hjälp. När han väl var där så behövde han bara höra mediumet börja tala för att veta att det var det han ville hålla på med.

Strax därefter började han kanalisera TW och har gjort så nu i typ 20 eller nåt sånt.

Jag brukade också vara irriterad på att det skulle kosta så mycket. Men jag respekterar att han värderar det han gör. Om man stör sig på att någon tar pengar för det man gör så ok, jag förstår själva känslan.
Citera
2011-12-09, 07:49
Medlem
GoodForYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Låter onekligen som en fet droghallucination. Tror dock att det kan bli svårt att övertyga hela mänskligheten att ta sig an detta tiotusenåriga knarkprojekt.

Nä jag vill inte övertyga någon. Bara presentera möjligheten att utforska detta.
Citera
2011-12-09, 07:56
Medlem
GoodForYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Om vi inte istället fokuserar på att det inte är ok med världskrig och överstatlighet. Se det som ett vägval och välj vad du tror på. Det du väljer att tro på är nämligen vad du i praktiken arbetar för ska ske. Man ska vakta på sina tankar.

Det finns många tecken på att alltför många av oss inte längre ställer upp på de där skräpvärderingarna som går ut på att vi ska sätta oss över och på varandra. Säger 90% av civilisterna jorden runt NEJ så stoppar vi det lätt. Eller vaddå 90%. Hur många vill ha världskrig och kaos i krig och exploatering, egentligen? Ens 1%? Snarare en promille. Resten hänger på bara för att andra bestämt att det 'måste' vara så och därför inpräntat det i oss. Och den stora 'resten' har all makt att överlåta, eller inte.

Be om omkanalisering av tidsperspektiven

(Alla kanaliseringar är sprungna ur Ego,och därför per se av tveksam art)

Jo, men jag tror att et tredje världskrig är med en sannolikhet utifrån dem val vi gör nu kollektivt. Och jag tror också att den stora majoriteten vill ha förändring och om tillräckligt många säger nej så..

Samtidigt så vill jag komma tillbaka till det här med att lämna över sin kraft till andra. Jag ser det som att så länge vi lever i en värld där vi låter någon annan definiera vem vi är och inte oss själva så blir det svårt att fatta beslut om vilken riktning vi själva ska gå.

Jag menar allt ifrån att lämna över sin kraft till gud, religion, föräldrar, staten, droger, bekvämlighet och allt annat som man kan ge sin energi till istället för att se sig själv som fullständigt själv tillräcklig i sig själv.

Ja jag håller med om att alla kanaliseringar har filter. Jag själv hade en spontan kanalisering av min egen själ när jag var 16, vilket öppndea upp mig för en helt annan värld.

Réné's filter är t. ex att han inte vill låta TW tala ett annat språk än engelska.
Citera
2011-12-09, 08:02
Medlem
GoodForYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
Känns mer som du ställer abstrakta frågor som är mer bekväma än obekväma.

Du frågar efter ett frivilligt system utan någon kontroll så man kan göra vad man vill. För att detta ska fungera måste alla vara snälla mot varandra lika med hålla med varandra. Det obekväma frågan är här om detta är ens möjligt.

Om du inte förstått så är The Wonders skapat för att låta bra men aldrig blir något verkligt. Du får mer av att läsa mer om vad som verkligen händer i världen och i politiken än att luta dig mot något som är mer en dröm.

Detta är din personliga åsikt och ok. Spela smart. Jag bryr mig inte. Men ok att jag är abstrakt.

Så rent konkret, avd innebär då hela grejen. Så som jag ser det så går vi i samhället i riktning mot mer kontroll och mer statligt styra över människan. Och om ekonomin knasar. Vem ska komma in och rädda oss? Kommer inte regeringar av olika slag då ta den positionen och "rädda" oss? Och ja ett system byggt på att alla ser sig själva som självtillräckliga och tar ansvar för sina egna liv och dem val dem gör i en miljö där regeringen uppmuntrar individer i samhället till att göra så, det är detta jag tror är en möjlighet för hela mänskligheten att ta tillbaka sin kraft istället för att ge ifrån sig den. Det verkar som om alla har en offer mentalitet i dagens samhälle. Och om det är möjligt? Ja det är inte möjligt om man inte ens vill tänka tanken på att leva utan en dikterande regering. Så långt är jag väl medveten om det. Om vi tar dagens samhälle, så nä jag tror inte det är ens i närheten av möjligt med den psykologi av brist som råder.
Citera
2011-12-09, 08:10
Medlem
GoodForYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halge78
Okej då, men känns inte tråden ganska felplacerad om det vi ska diskutera är hur världen ska ser ut i framtiden? Om något av detta ska diskuteras på detta forum så är det väl hur du får denna information eller kanske på vilket sätt informationen har att göra med de informationen kommer från? Vill du inte diskutera kanaliseringen så förstår jag inte riktigt... Jag ska erkänna att jag tycker det är roligare att diskutera ett framtida samhälle än någon kanalisering, men kanske inte här?

Jag menar inte massmordsdelen i Breivik jag menade. Jag menar det narcicistiska "Gör vi inte som jag (inte du utan de du lyssnar på) säger så kommer allt gå åt skogen och det finns ingen annan lösning än just den jag presenterar"...

Ja jag visste inte var jag skulle placer denna tråd eller debatt riktigt. Hittade inget lämpligt.. men om jag skulle om definiera det till en allmön debatt om vilket slags samhälel vi kan ha så kan jag starta den i samhällsgenren istället. Det var en bra idé. För som du säger, om jag inte vill diskuttera kanalisering varför har jag lagt upp det så här då?

Det är en bra fråga, men jag har lärt mig tror jag till nästa gång jag presentera vad det nu är jag vill diskuttera här att mer lägga fokus på själva debatten kring vilket slags samhälle vi vill ha och låta det vara debatten och inte kring om kanalisering är möjligt eller inte. För det är lite tröttsamt att lägga så mycket energi åt att svara på frågor kring kanalisering när det jag egentligen vill är diskutera möjligheten till att nå ett fritt samhälle, eller bara ha en allmän debatt där man ställer stora frågor och uppmuntrar till debatt i vilket slags samhälle vi vill ha på global skala. Det finns ju hela zeitgesit och massa andra val i formulerade alternative samhällsformer. Det är inte min kopp av te, men en debatt där mitt synsätt är det enda som är bra är en dålig debatt. Hehe. Så ja jag ska fundera på hur jag ska omformulera mig och presentera mig själv annorlunda nästa gång.

Ja klart det är inte min väg eller ingen väg så att säga. Så kan det ju inte va.
Citera
2011-12-09, 08:12
Medlem
GoodForYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egenstyre
Jag har lyssnat på de första delarna nu. Om det skulle vara kanaliserade budskap så får vi allt hitta någon annan som sänder till oss. Här fokuseras på att strunta i att betala skatt, vi ska ta hand om vår hälsa själv och lita till oss själva. En politik som passar de starka och friska som inte vill dela med sig till de svagare i samhället.

Tanken att vi alla hjälps åt med vård för sjuka och handikappade är ju egentligen en kärleksgärning (där man inte borde släppa in typ Carema och andra som inte kan låta bli att stoppa fingrarna i syltburken). Det sk kanaliserade budskapen handlar ju inte om medmänsklighet och kärlek precis. Varför börja med att börja berätta om att sluta betala skatt och ta bort gemensam vård, det hade varit bättre om de fokuserat på att lägga ner krigsindustrin.

Dödslöjligt alltihop. Om det är kanaliserade budskap så är källan ond.

Ok. Vill du se det så så se det så. Jag håller inte med alls. Poängen är inte att slå ut svaga. Poängen är att uppmuntra individer i samhället att känna sig självtillräckliga. Men på inget sätt skulle jag gå med på att röra mig mot ett samhälle där man skadar någon människa.
Citera
2011-12-09, 08:24
Medlem
GoodForYous avatar
Jag förstår att hela debatten är konstigt formulerad i vad jag vill ha ut av den så jag antar att jag härmed säger att jag inte tänker fortsätta i denna riktning med denna diskussion. Jag kan starta en ny debatt i samhällsfliken eller delta i redan existerande trådar där. Om då ingen vill har lust att diskutera detta vidare då. Men om ni har några frågor kring kanalisering kan jag ju svara på det istället då istället för att lägga ner tråden helt. Eller om ni vill fråga mig någonting.
Citera
2011-12-09, 16:14
Medlem
GoodForYous avatar
Ok, jag har skapar en ny tråd på politik fliken istället. Hoppas att debatten där inte blir ett fokus på vad jag tror eller vad jag tolkar osv.

https://www.flashback.org/p34441040#p34441040
Citera
2011-12-09, 16:49
Medlem
Akta bara så du inte går runt och sprider rädslor, för rädsla matar nämligen fel energier (som t ex kan leda till världskrig). Att tala om det goda och vara positiv verkar istället för det bättre alternativscenariet

Ett tips för dina presentationer bara, hur du lägger fram det du vill säga!
Citera
2011-12-09, 18:41
Medlem
Intressant ämne Mycket hänger ju på vilken utvecklingsnivå människan befinner sig. Idag har vi ju byggt upp samhället mycket på makt och status och folk har accepterat detta än så länge. Samtidigt är ju samhället som du vill skapa också beroende av vissa tekniska lösningar, om ex fri energi och mer avancerade robotar fanns tillgängliga skulle vi kunna frigöra människan på ett annat sätt än vad som är praktiskt möjligt idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in