2011-12-09, 16:13
Medlem
GoodForYous avatar
Det finns en massa saker man inte gillar med världen, vilket jag kan hålla med om. Men vilket slags samhälle vill "vi" ha och vilken slags världen vill vi leva i?

Min personliga åsikt är att röra sig mot ett samhälle baserat på vägledning istället för regering, så att regeringen består av att vägleda individer i samhället att bli självförsörjande och känna sig självtillräckliga.
Citera
2011-12-09, 16:15
Medlem
bjornebarns avatar
Det enda samhälle som skulle vara rättvist är ett liberalt samhälle, där samtliga medborgare har rätten att inte få sin frihet kränkt. Med andra ord, man får göra vad man vill så länge man inte skadar någon annan eller någon annans egendom. Staten skall bara vara till för att värna om denna frihet. Det finns så oerhört många problem som hade kunnat lösas då.
Citera
2011-12-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodForYou
Det finns en massa saker man inte gillar med världen, vilket jag kan hålla med om. Men vilket slags samhälle vill "vi" ha och vilken slags världen vill vi leva i?

Min personliga åsikt är att röra sig mot ett samhälle baserat på vägledning istället för regering, så att regeringen består av att vägleda individer i samhället att bli självförsörjande och känna sig självtillräckliga.

Kan du förklara vad du menar? Du är väldigt vag och otydlig.

Jag vill leva i ett samhälle utan stat, där jag inte straffas för att göra saker som enbart påverkar mig och som enbart är min sak, där jag inte straffas pga konstiga morallagar, där människor som verkligen har gjort hemska saker faktiskt straffas och inte har nån sorts immunitet i någon form, där vi har verklig yttrandefrihet.
Citera
2011-12-09, 16:41
Medlem
Ett samhälle där man rensa bort kvinnor som är under 7 skalan.

Ett samhälle där kvinnor säger JA för allt.

Ett samhälle där det finns inga åldersgräns att knulla, att knulla mitt i rusningstiden i tunnelbanan, att knulla sig fritt bland hela Sveriges vackra land.

Ett samhälle där man kan förneka faderskap utan konsekvenser.

Ett samhälle där mat serveras med ett leende utan bittra ansikten från nakna kvinnor.

Ett samhälle där man få betalt för att se på sport och knulla och dricka.

Ett samhälle där intelligenta folk få stryk för sitt prat.

Ett samhälle där övervikt är inne och dom muskulösa är lägsta kast.

Ett samhälle där fjortisar som har bloggat går till politisk karriär.

Kan du ge mig ett sån samhälle!

Kan du!!
Citera
2011-12-09, 16:48
Medlem
Cristuphers avatar
Skrev en väldigt lång text som försvann så, om ni tycker det är otydligt vilket ni förmodligen tycker så fråga på.

Det är fyra saker som gör människan lycklig vilket är kärlek, trygghet, näring och bekräftelse. Det enda vi som människor behöver tänka på är att ingen kommer utanför samhället, och ja det är så enkelt. Världen vi lever i idag som folk kallar "verkligheten" är en illusion.
Citera
2011-12-09, 16:52
Medlem
Carlstads avatar
Ett enormt rättvist och ekologiskt samhälle. Alla andra system är dömda att förgöra denna planet, så det finns otroligt mycket ogjort för att vända nuvarande giftiga fartyg rätt. Vilket inte kommer att hända dessvärre eftersom människan bara ser sin egen nästipp och lojt petar i navelluddet.
Citera
2011-12-09, 16:59
Medlem
supraas avatar
Tar man bara bort blattarna så blir samhället genast ljusare!
Om man sedan låter var och en betala för sig själva så vi slipper all denna skatt då börjar det likna något.
För att göra det där lilla extra tar vi bort alla dessa storebrors lagar och lägger mer ansvar på individerna.
När dessa tre punkter är avklarade så har vi något som skulle likna ett drömsamhälle
Citera
2011-12-09, 18:05
Moderator
vfs avatar
Politik - Utrikes-->Filosofi /Mod
Citera
2011-12-09, 18:21
Medlem
Det viktigaste för samhället är att alla medborgare åtminstone ska vara garanterade en enkel standard som inkluderar tak över huvudet, mat, sjukvård och utbildning. Sedan ska medborgarna uppmuntras att deltaga i samhället och på så sätt kunna förbättra sin materiella standard och utvecklas vidare. Det djupt odemokratiska idag är att man tvingar in folk i strukturer och att folk inte har något val, trots att vi är ett väldigt välmående land och har en imponerande produktionskapacitet och som lätt kan tillgodose medborgarnas basala behov.
Citera
2011-12-09, 20:44
Medlem
Det rätta samhället måste vara i balans med naturen för vi har förstört jorden med industrialisering och teknologi.Vi skulle ha bevara och inte förändra.
Citera
2011-12-11, 16:16
Medlem
Kheperas avatar
Ett samhälle där folk får leva sina egna liv som de själva vill.
Citera
2011-12-11, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSPTT
Ett samhälle där man rensa bort kvinnor som är under 7 skalan.

Ett samhälle där kvinnor säger JA för allt.

Ett samhälle där det finns inga åldersgräns att knulla, att knulla mitt i rusningstiden i tunnelbanan, att knulla sig fritt bland hela Sveriges vackra land.

Ett samhälle där man kan förneka faderskap utan konsekvenser.

Ett samhälle där mat serveras med ett leende utan bittra ansikten från nakna kvinnor.

Ett samhälle där man få betalt för att se på sport och knulla och dricka.

Ett samhälle där intelligenta folk få stryk för sitt prat.

Ett samhälle där övervikt är inne och dom muskulösa är lägsta kast.

Ett samhälle där fjortisar som har bloggat går till politisk karriär.

Kan du ge mig ett sån samhälle!

Kan du!!

forever alone? Det är ganska uppenbart att du aldrig fått ligga iallafall
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in