2011-12-07, 22:23
Medlem
GoodForYous avatar
Vet inte exakt var jag ska placera denna tråd, men eftersom det rör sig om information presenterad av kanaliserade varelser så tror jag att denna placeringen är ok.

Ja för att göra mig kort. The Wonders, kanaliserade varelser som jag utforskar med, har föreslagit och presenterat ett helt nytt system för mänskligheten.

Detta system bygger på att röra sig bort ifrån regering och mot vägledning. Ett samhälle som bygger på att uppmuntra individer i samhället att bli självförsörjande och att känna sig självtillräckliga. Dem har presenterat detta som en 3 till 10 tusen årig plan och det känns för mig som om detta är den nya utvecklingen i människans medvetande. Min uppfattning då.

Ja jag har ju utforskat detta en del och just nu är det för mig ett intresse av att skapa en diskussion och uppmuntra diskussion över vilket slags samhälle vi verkligen vill ha och vilken slags värld vi vill leva i. Inte för att jag ska övertyga med mina åsikter och ha rätt, men för att utforska möjligheter och upptäcka nya vägar och för att oavsett vad man tror så är det min uppfattning att en sådan diskussion är nyttig för alla som är intresserade av att välja sin egen framtid.

Om någon har några frågor eller är intresserade av att diskutera och eller engagera sig, så är jag villig att själv engagera mig. Ha det bra.
Citera
2011-12-07, 22:27
Medlem
Raketlennys avatar
Förstår ingenting av vad du pratar om. Vad är dessa varelser?
Citera
2011-12-07, 22:35
Medlem
ojskis avatar
Hur träffade du dessa varelser, hur skulle reformen ske och vad fanken är en kanaliserad varelse?
Citera
2011-12-07, 23:00
Medlem
Anklagares avatar
Varför skulle mänskligheten vilja återvända ca 10 000 år i utvecklingen som du föreslår?
Citera
2011-12-07, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodForYou

Ja för att göra mig kort. The Wonders, kanaliserade varelser som jag utforskar med, har föreslagit och presenterat ett helt nytt system för mänskligheten.

Detta system bygger på att röra sig bort ifrån regering och mot vägledning. Ett samhälle som bygger på att uppmuntra individer i samhället att bli självförsörjande och att känna sig självtillräckliga.

Bort från bankernas och vapenindustrins välde och byta ut regerings- och riksdagsledamöter mot ärliga människor är jag med på.

Vad sade dina kanaliserade varelser om självförsörjning och självtillräcklighet för handikappade och gamla utan anhöriga?
Citera
2011-12-07, 23:04
Medlem
Tre år eller tre tusen år?

Associerar till Vladimir Megrés Anastasia, vilket i mångt och mycket är bra bilder tycker jag.

F ö känns självklart att vi ska från makro till mikro, från statliga inblandningar till individuellt eget fullt ansvar. Upplysta människor emellan behövs väl ingen stat eller några regleringar egentligen, för vi är friska och hjälps åt ändå, eller?

Citera
2011-12-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egenstyre

Vad sade dina kanaliserade varelser om självförsörjning och självtillräcklighet för handikappade och gamla utan anhöriga?
Min okanaliserade pov

Det där är väl bara problem under en övergångsperiod medan 'dinosaurierna' fasas ut?

När alla föds i sanning och vi verkligen har nått One Consciousness så föds ingen handikappad och ingen behöver heller bli sjuk, eftersom allt det har med våra (egna och gemensamma) förehavanden att göra. Och anhöriga är vi allihop, om än indirekt.

För - föds vi friska i kärlek, äter rätt, lever i respektfull samklang med jordens miljö och är noga med hur och när vi reproducerar oss - vem ska då bli sjuk och varför?
Citera
2011-12-07, 23:33
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egenstyre
Bort från bankernas och vapenindustrins välde och byta ut regerings- och riksdagsledamöter mot ärliga människor är jag med på.
Man försökte med det upprepade gånger under 1900-talet...

...det gick sådär.
Citera
2011-12-08, 00:37
Medlem
Flatroms avatar
Har haft liknande funderingar ett bra tag.. det känns lite som att det är självklart att det är så det skall vara.
Men pengar och religion har lett människan in på villospår.
Orkar inte gå in djupare på ämnet just nu men skall försöka följa tråden och komma med input om jag har någon som jag kan sätta ord på så att säga
Citera
2011-12-08, 01:20
Medlem
GoodForYous avatar
Okok jag är glad för inputen för att för mig är det hela en utforskning själv. Det jag är intresserad av är att gå mot ett mer fritt samhälle. Jag klarifierar gärna vad jag menar mer i detalj. Jag gillar att vara lite slarvig ibland.

Med kanaliserade varelser menar jag The Wonders, som kanaliseras av Réné Gaudette i Canada. Jag "hittade" dessa kanaliserade varelser för några år sen när jag var inne på kanalisering och letade runt en massa i mitt sökande efter svar på livets stora frågor osv. Andra kanaliserade varelser är som kanske är lite mer välkända t. ex. Abraham som kanaliseras av Esther. Det finns Bashar som kanaliseras av Darryl Anka. Det finns massor egentligen. Jag följer bara The Wonders som om man ska definiera dem är 3 till fem tusen varelser som existerar på den 29:e dimensionen, där gud gudinnan -allt som är existerar på den 32:a dimensionen och människan existerar på den 3:e. Detta är deras definition for dem som behöver det.

Att notera är att med dimensioner så menas här någonting annat än matematikens. Det menas mer i stil med medvetande dimensioner.

Vad är kanalisering då? Jo att man sätter en del av sig själv åt sidan för att låta en annan del komma in. Man kan lämna kroppen och låta andra varelser som i detta faller (The Wonders) komma igenom kroppen och tala genom din mun. Man kan kanalisera utan att lämna kroppen genom att ta in infomration så att säga och lyssna. Man kan använda sig av automatisk skrift, där man skriver ner det "budskap" som kommer igenom på pappret rent intuitivt.

Ska jag vara ärlig så analyserar jag det hela inte så mycket, för jag har kommit över hela "är det verkligen sant" fasen. Med det menar jag inte att jag säger att vad jag tror är definitivt det rätta. Det är kanalisering och The Wonders har presenterat denna nya form av samhälle som en ganska definitiv utgång för människans framtid. Eftersom dem säger så de kunna se alla möjliga framtider och genom att uppmuntra ett samhälle baserat på mer fri vilja fritt val, därmer uppmuntra en mer kärleksfull möjlig framtid för mänskligheten.

MEd 3 till 10 tusen menar jag att detta, ett samhälle baserat på vägledning istället för regering, skulle komma in in existens mellan tre tusen och tio tusen år framåt i tiden. Allt beroende på hur mycket engagemang som läggs in i detta.

Och självklart om inget engagemang läggs in så är det kanske svårare att manifestera en sådan verklighet.

Så ja en bra fråga angående vad som händer med dem svaga och jag utgår ifrån dem reflektioner jag har gjort av det hela och genom att ha diskutterat och lyssnat på det material dem har presenterat.

Jag länkar här om någon själv vill lyssna. Del 1 av åtta:
http://www.youtube.com/watch?v=Er6fKYGbDzU

Vi diskutterar det hela inom vår "grupp" på forumet för the wonders http://www.thewonders.com/forum/viewtopic.php?t=1329

Vi har ett samhälle som är baserat på straff. Det som hindrar oss från att göra ont är det straff som vi får om vi gör det. Men om vi istället har ett samhälle där vi själva väljer våra egna liv, varför skulle vi någonsin vilja skada eller ta ifrån någon annan för att själva känna oss större? Vi har ett ganska skadligt samhälle nu som det är, i min åsikt.

Och vad gäller lagar, så kan man i stort sätt slopa 90 procent av dem och behålla dem som säger att man inte får fysiskt skada en annan människa.

Vart rör vi oss som samhälle? I min åsikt mot mer och mer kontroll av regeringen över våra liv vilket begränsar vår egen frihet tycker jag.

Och om du själv väljer kan du själkklart välja att ge dina pengar eller vad du har till någon som behöver hjälp, men vad jag framför allt vill betona är att i ett samhälle med människor som inte lämnar ifrån sin kraft och beslut över sina liv till någon som dikterar över dem oss: där har vi mer valmöjligheter att utforska vad hälsa och självständighet. Men självklart så skulle jag aldrig för ett öre låta någon som inte kan röra sig "klara sig efter bästa förmåga". Men det handlar mer om att ta tillbaka sin egen kraft från en regering som egentligen bara tänker på sig själv.
Citera
2011-12-08, 01:26
Medlem
GoodForYous avatar
Angående religion. Vad som föreslagits är just det. Religion är det som just nu och har varit, det som separerar oss mest från oss själva och från vår omvärld. Och i denna modell så uppmuntras mänskligheten att ingå en slags av världs union baserad på vägledning. (notera, inte regering).

I denna modell är religioner inkluderade men en regering kan inte vara baserad på religion för att detta ska fungera.

FN får också omstruktureras från att vara lite av dömare och ett verktyg av manipulation till ett verktyg som kan vara ett samarbete globalt för att hjälpa t .ex mot globala miljöproblem osv. Samarbete mellan alla länder det som kristalliseras osv. Alltså lite av en sci-fi bild av en earth federation i min mening. Men det är för att jag gillar sci-fi förmodligen. Att jag tolkar det från den bilden.
Citera
2011-12-08, 01:30
Medlem
GoodForYous avatar
Dem nämnde också typ som mall att alla som föds får en lumpsumma pengar som dem är fria att använda
till sin egen sjukvård. Hur du spenderar dem pengar är upp till dig. Detta istället för att betala den skatt som går åt sjukvården. Detta var ett exempel för i den diskussionen som jag lyssnade på i exempel Kanada som har en sjukvård baserad på beskattning. Det kanske inte låter så dåligt, men vad händer när skatterna blir högre och högre tills dem är så höga att man i princip jobbar för regeringen osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in