Okok jag är glad för inputen för att för mig är det hela en utforskning själv. Det jag är intresserad av är att gå mot ett mer fritt samhälle. Jag klarifierar gärna vad jag menar mer i detalj. Jag gillar att vara lite slarvig ibland.
Med kanaliserade varelser menar jag The Wonders, som kanaliseras av Réné Gaudette i Canada. Jag "hittade" dessa kanaliserade varelser för några år sen när jag var inne på kanalisering och letade runt en massa i mitt sökande efter svar på livets stora frågor osv. Andra kanaliserade varelser är som kanske är lite mer välkända t. ex. Abraham som kanaliseras av Esther. Det finns Bashar som kanaliseras av Darryl Anka. Det finns massor egentligen. Jag följer bara The Wonders som om man ska definiera dem är 3 till fem tusen varelser som existerar på den 29:e dimensionen, där gud gudinnan -allt som är existerar på den 32:a dimensionen och människan existerar på den 3:e. Detta är deras definition for dem som behöver det.
Att notera är att med dimensioner så menas här någonting annat än matematikens. Det menas mer i stil med medvetande dimensioner.
Vad är kanalisering då? Jo att man sätter en del av sig själv åt sidan för att låta en annan del komma in. Man kan lämna kroppen och låta andra varelser som i detta faller (The Wonders) komma igenom kroppen och tala genom din mun. Man kan kanalisera utan att lämna kroppen genom att ta in infomration så att säga och lyssna. Man kan använda sig av automatisk skrift, där man skriver ner det "budskap" som kommer igenom på pappret rent intuitivt.
Ska jag vara ärlig så analyserar jag det hela inte så mycket, för jag har kommit över hela "är det verkligen sant" fasen. Med det menar jag inte att jag säger att vad jag tror är definitivt det rätta. Det är kanalisering och The Wonders har presenterat denna nya form av samhälle som en ganska definitiv utgång för människans framtid. Eftersom dem säger så de kunna se alla möjliga framtider och genom att uppmuntra ett samhälle baserat på mer fri vilja fritt val, därmer uppmuntra en mer kärleksfull möjlig framtid för mänskligheten.
MEd 3 till 10 tusen menar jag att detta, ett samhälle baserat på vägledning istället för regering, skulle komma in in existens mellan tre tusen och tio tusen år framåt i tiden. Allt beroende på hur mycket engagemang som läggs in i detta.
Och självklart om inget engagemang läggs in så är det kanske svårare att manifestera en sådan verklighet.
Så ja en bra fråga angående vad som händer med dem svaga och jag utgår ifrån dem reflektioner jag har gjort av det hela och genom att ha diskutterat och lyssnat på det material dem har presenterat.
Jag länkar här om någon själv vill lyssna. Del 1 av åtta:
http://www.youtube.com/watch?v=Er6fKYGbDzU
Vi diskutterar det hela inom vår "grupp" på forumet för the wonders
http://www.thewonders.com/forum/viewtopic.php?t=1329
Vi har ett samhälle som är baserat på straff. Det som hindrar oss från att göra ont är det straff som vi får om vi gör det. Men om vi istället har ett samhälle där vi själva väljer våra egna liv, varför skulle vi någonsin vilja skada eller ta ifrån någon annan för att själva känna oss större? Vi har ett ganska skadligt samhälle nu som det är, i min åsikt.
Och vad gäller lagar, så kan man i stort sätt slopa 90 procent av dem och behålla dem som säger att man inte får fysiskt skada en annan människa.
Vart rör vi oss som samhälle? I min åsikt mot mer och mer kontroll av regeringen över våra liv vilket begränsar vår egen frihet tycker jag.
Och om du själv väljer kan du själkklart välja att ge dina pengar eller vad du har till någon som behöver hjälp, men vad jag framför allt vill betona är att i ett samhälle med människor som inte lämnar ifrån sin kraft och beslut över sina liv till någon som dikterar över dem oss: där har vi mer valmöjligheter att utforska vad hälsa och självständighet. Men självklart så skulle jag aldrig för ett öre låta någon som inte kan röra sig "klara sig efter bästa förmåga". Men det handlar mer om att ta tillbaka sin egen kraft från en regering som egentligen bara tänker på sig själv.