2011-12-08, 11:48
Medlem
GoodForYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
Förväntade mig ändå att man kunde få kommentarer på vad jag skrev men visst vi har olika åsikter.

Ok då.

ja det är inte någon ny väg på det sätt att alla människor har väl reflekterat i olika banor kring hur ett dröm samhälle skulle se ut, hur ett fritt samhälle skulle se ut. Om så bara när man var barn. Många är politiskt intresserade av sådant av olika anledningar.

Jag jobbar på det där med piedestalen ok. Jag vill inte få det här handla om hur speciell jag är, men jag vill helt ärligt uppmuntra till debatt på en global skala. Inte bara jag, det finns fler av min sort så att säga. Hehe. Och så vill jag såklart presentera konceptet och idén om ett samhälle där man rör sig bort ifrån att ge bort sin kraft till regering. Jag tror att så länge det finns någon som dikterar din verklighet, så länge någon dikterar min verklighet så kommer det skapa en miljö där offermentalitet och kraftlöshet uppstår. Hur skulle ett samhälle se ut där regeringen så att säga skulle tjäna som vägvisare istället? Om regeringens uppgift är att vägleda individer att själva välja. T. ex. Visste ni att om ni äter denna maten så kommer det att vara dåligt för er hälsa? Då har sen individer i samhället information som dem kan själva välja att antingen fortsätta äta ohälsosam mat eller ta rådet och välja om och välja att leva hälosamt. Något i denna stilen.

Ja nä jag tror inte att vi är fria i vårt samhälle. Hur fint och vackert det än ser ut. Jag tror att frihet kommer innifrån en och inte i vad andra ger en att välja. Om frihet är att rösta mellan olika politiker som alla tänker bara på sig själva, ja då kan jag stoppa den slags friheten i östersjön för vad jag anser. Klart, jag lever hellre i en demokrati än en diktatur. Men jag menar ändå att frihet inte kommer ifrån vad regeringen ger mig, vad samhället ger mig.
Citera
2011-12-08, 11:54
Medlem
tv-soffans avatar
Jag pratade med the wonders igår och då fick jag en helt annan bild av vad de ville.. Kan det vara så att du har adderat lite av din egna agenda?
Citera
2011-12-08, 12:03
Medlem
GoodForYous avatar
Tro det eller ej, jag gillar inte heller new age snickesnack. Klart, om jag presenterar mig på detta sättet där jag "följer" kanaliserade varelser så klart jag framstår som så. Jag antar att det är det hån jag får utstå för att jag valt att göra detta inlägg.

Ok. Så nu kommer jag flumma ut lite igen. Om det är ok med mitt sällskap?

Vilka olika alternativ tror jag då att mänskligheten kan utvecklas i?

Om vi fortsätter på denna väg vi har nu kommer vi småningom att bege oss ut i rymden och när vi träffar på olika civilisationer i rymden kommer vi att försöka erövra dem. Eftersom vi är en krigslik ras.

Om vi istället skulle leva efter vägledning istället för regering. I princip att istället för att säga till folk vad dem ska göra, vara ett exempel för det man vill se osv. I detta scenario så kommer mänskligheten att vara ett exempel för hela galaxen och även universum på ett sätt. Ok mina åsikter där. Men idén är att ute i rymden så finns även där olika strukturer av "regering" och det behövs mer samhällen byggt på fri vilja och fritt val. Därför har The Wonders kommit igenom och vägleder genom förslag. Därför har jag valt att utforska med dem och inte andra.

Jag har varit involverad i new age. Men jag kännde mig alltid obekväm i det. Kände alltid att det var något som jag blev rebellisk mot. Sakar som jag så var skitsnack. Men jaja. Strunt samma. Jag är inte så speciell iaf. Jag är bara en vanlig människa, vad fan det nu är som försöker leva mitt liv med alla mina rädslor och talanger osv. Om du träffar mig i person så kommer jag inte att börja en diskussion om new age och sånt. Jag lever ett "normalt" liv.

Jaja. Vet inte vad jag ska säga.

Men ja jag kommer iaf att göra allt jag kan för att fortsätta uppmuntra debatt så länga jag lever. Men jag förväntar mig inte att åstadkomma något och jag har inga ambitioner att bli en guru eller sätta mig på en piedestal.
Citera
2011-12-08, 12:09
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodForYou
Ok då.

ja det är inte någon ny väg på det sätt att alla människor har väl reflekterat i olika banor kring hur ett dröm samhälle skulle se ut, hur ett fritt samhälle skulle se ut. Om så bara när man var barn. Många är politiskt intresserade av sådant av olika anledningar.

Jag jobbar på det där med piedestalen ok. Jag vill inte få det här handla om hur speciell jag är, men jag vill helt ärligt uppmuntra till debatt på en global skala. Inte bara jag, det finns fler av min sort så att säga. Hehe. Och så vill jag såklart presentera konceptet och idén om ett samhälle där man rör sig bort ifrån att ge bort sin kraft till regering. Jag tror att så länge det finns någon som dikterar din verklighet, så länge någon dikterar min verklighet så kommer det skapa en miljö där offermentalitet och kraftlöshet uppstår. Hur skulle ett samhälle se ut där regeringen så att säga skulle tjäna som vägvisare istället? Om regeringens uppgift är att vägleda individer att själva välja. T. ex. Visste ni att om ni äter denna maten så kommer det att vara dåligt för er hälsa? Då har sen individer i samhället information som dem kan själva välja att antingen fortsätta äta ohälsosam mat eller ta rådet och välja om och välja att leva hälosamt. Något i denna stilen.

Ja nä jag tror inte att vi är fria i vårt samhälle. Hur fint och vackert det än ser ut. Jag tror att frihet kommer innifrån en och inte i vad andra ger en att välja. Om frihet är att rösta mellan olika politiker som alla tänker bara på sig själva, ja då kan jag stoppa den slags friheten i östersjön för vad jag anser. Klart, jag lever hellre i en demokrati än en diktatur. Men jag menar ändå att frihet inte kommer ifrån vad regeringen ger mig, vad samhället ger mig.
Vissta var nog lite asshole men min fick det som det var lite att det verkade som du redan hade allt klart till stor del via informationen från The Wonders, kanaliserade varelser och dig själv och inte samhället som du förespråkade med uppmuntra till debatt. Men som du och jag märkt så är det inte lätt att föra ut informatin på global nivå, och det är en lång process för att få fram sina åsikter och föra fram skälen för dom. Men som jag ser det är debatten redan igång och varit detta hur länge som helst. Egentligen ska regeringen inte ha något med frihet att göra, men som sagt är inte alla människor fina och vackra i sina tankegångar så detta får begränsas. Det är en balansakt som alltid förbättras.

Sen lägger till som du skriver ovan, om det hade varit helt baserat på vägledning så hade man aldrig kommit fram med något. Detta tänkande är inte perfekt, därför använder man sig av både och. Regler och lagar är bestämda genom vägledning och diskutioner, och finns för att man helt enkelt inte ska behöva göra detta flera gånger. Det du säger låter bra, men fungerar inte i praktiken och går inte heller säga skulle vara bättre. Men såklart något att debattera och kan vara en synsätt att sträva efter.
Senast redigerad av doublelift 2011-12-08 kl. 12:14.
Citera
2011-12-08, 12:11
Medlem
GoodForYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tv-soffan
Jag pratade med the wonders igår och då fick jag en helt annan bild av vad de ville.. Kan det vara så att du har adderat lite av din egna agenda?

Haha. ok. Istället för att jag ska prata om vad The Wonders har sagt.

Changing The World Now Part 1 "The Wonders" Moving Ahead With Major Choices

http://www.youtube.com/watch?v=Er6fKYGbDzU&feature=channel_video_title

Changing The World Now Part 2 "The Wonders" Presenting A Model The World Can Live With

http://www.youtube.com/watch?v=5rDNubeSRew&feature=related

Changing The World Now Part 3 "The Wonders" Changing The Mentality Of The Battle

http://www.youtube.com/watch?v=j3Tht-IIP-k&feature=related

Changing The World Now Part 4 "The Wonders" Inclusivity, Not Harm

http://www.youtube.com/watch?v=yns-hSk31oY&feature=related

Changing The World Now Part 5 "The Wonders" Bringing Together Resources For The Common

http://www.youtube.com/watch?v=ARfbyYSFZQU&feature=related

Changing The World Now Part 6 "The Wonders" Rules To Apply To Life Itself

http://www.youtube.com/watch?v=aeNKq701yn8&feature=related

Changing The World Now Part 7 "The Wonders" Creating Change Through Love And Appreciation

http://www.youtube.com/watch?v=WMIlUCeGa6o&feature=related

Changing The World Now Part 8 "The Wonders" We Too Will Follow

http://www.youtube.com/watch?v=ZPTx8wtUYws&feature=related

Åright.

Här är dem klipp där hela diskussionen om denna nya "mall" för samhället diskuteras. Klart, jag har ju år av att ha utforskat med The Wonders och andra som också gör det. Därför så är det kanske enklare om jag presenterar sammandrag. Men eftersom jag förmodligen filtrerar information så mycket att ingen tar mig på allvar så kan man lyssna själv på dessa klipp om man är intresserad av att få en djupare förståelse för vad det är jag svamlar om.
Citera
2011-12-08, 12:19
Medlem
Citat:
Ja jag gör mina klumpiga första steg i hur jag presenterar mig. Klart jag har vävt in mina egna funderingar i det dem säger. Bättre än att bara quota dem. MEd funderingar menar jag snarare tolkningar av det dem säger. Vill inte ändra på själva konceptet.

Ja exakt, sjukvård och pengar skulle nog inte behövas så som det behövs i dagens samhälle. Jag tänkte faktiskt på detta igår kväll. Detta väcker lika många frågor för mig som det kan göra för er t .ex.

Jo pengar som vi har nu är byggt på ett system av skatt och skuld, men jag antar att pengar kommer att användas i en slags övergångsfas tills vi lär oss att leva utan det. Detta är min spekulation. Jag antar att själva gemenskapen i ett fritt samhälle inte bygger på att alla är kommunister och alla delar på allt, utan snarare att alla medvetet väljer att själva dela det man känner för utav sin egen fria vilja. Och jag tror att det kommer att skapa dynamik i samhället och även ekonomin som så. Men ja jag vet inte riktigt huruvida pengar kommer försvinna i denna modell av samhället.

Ja, jag vill inte säga att jag har allt på det klara. Jag drivs nu av en slags passion mot att se ett nytt samhälle. Jag är en person som inte gillar när andra säger till mig vad jag ska göra och jag gillar inte att säga till andra vad dem ska göra. Ja klart, jag är intresserad av höra andra perspektiv. Även kritik är intressant för mig, klart det är jobbigt när man känner sig utskrattad för något man gör. Men ja, jag antar att man kan plocka något ut av det man tar in och sen ge tillbaka något.
Passion är bra och nytt samhälle är bra! Ville bara varna för att ta kanaliseringar som absoluta sanningar, om det var så.

F ö så kan jag inte se varför det skulle ta från tre tusen år eller mer. Borde väl räcka med någon eller ett par generationer till, så inympade föreställningar får dö ut till förmån för något bättre. Jag tror att den där känslan av tomhet och meningslöshet vi dras med är för att vi ska leva under en skev konstruktion idag. Är övertygad om att flertalet kommer att ta chansen att hellre snabbt skapa något nytt och bättre än att hålla fast vid det här skenande tåget. Något nytt som bygger på fullt eget ansvar för sig själv, varandra och klotet
Citera
2011-12-08, 12:20
Medlem
GoodForYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
Vissta var nog lite asshole men min fick det som det var lite att det verkade som du redan hade allt klart till stor del via informationen från The Wonders, kanaliserade varelser och dig själv och inte samhället som du förespråkade med uppmuntra till debatt. Men som du och jag märkt så är det inte lätt att föra ut informatin på global nivå, och det är en lång process för att få fram sina åsikter och föra fram skälen för dom. Men som jag ser det är debatten redan igång och varit detta hur länge som helst. Egentligen ska regeringen inte ha något med frihet att göra, men som sagt är inte alla människor fina och vackra i sina tankegångar så detta får begränsas. Det är en balansakt som alltid förbättras.

Ja det är ok. Ja jo klart. Det ingen ny debatt på det sättet. Ja jag antar ett nya i hela denna diskussionen är att det finns ett intresse från min sida att verkligen aktivt röra sig mot ett samhälle som kan likna lite av ett anarkistiskt samhälle. Men ja jag förväntar mig inte att något speciellt ska hända. Jag hoppas att diskussion går igång. Om inte med vad jag presenterar så iaf bara en diskussion om hur samhället ska se ut. Och klart den diskussionen är ju sannerligen aktiv nu som det är, alla är väl på ett eller annat sätt lite politiskt aktiva. Jag är inte så förtjust i politik, men det är min grej. Ja vad jag menar då är att ställa dem stora frågorna i samhället och börja diskutera dem. Var befinner vi oss som mänsklighet? Vill vi fortsätta i den riktningen, hur skulle samhället kunna förändras osv. Alltså börja ställa obekväma frågor och inte bara vänta på att allt ska lösa sig.

Sen så tror jag att så länge man ger ifrån sig sin "kraft" så som jag uttrycker mig, så kommer inte ett samhälle att formas där människor ser sig själva som fria och kommer därför inte att skapa ett fritt samhälle. Det är så jag ser det. Så ja jag ser inte regering som något bra. Men jag inser att för att röra sig mot ett samhälle där allt istället är baserat på vägledning är det en lång väg att gå och skulle inte fungera i dagens värld så att säga. Man kan inte tvinga på ett sådant system. Det måste väljas frivilligt.
Citera
2011-12-08, 12:28
Medlem
GoodForYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Passion är bra och nytt samhälle är bra! Ville bara varna för att ta kanaliseringar som absoluta sanningar, om det var så.

F ö så kan jag inte se varför det skulle ta från tre tusen år eller mer. Borde väl räcka med någon eller ett par generationer till, så inympade föreställningar får dö ut till förmån för något bättre. Jag tror att den där känslan av tomhet och meningslöshet vi dras med är för att vi ska leva under en skev konstruktion idag. Är övertygad om att flertalet kommer att ta chansen att hellre snabbt skapa något nytt och bättre än att hålla fast vid det här skenande tåget. Något nytt som bygger på fullt eget ansvar för sig själv, varandra och klotet

Nej du har rätt med det där med absoluta sanningar och det är något jag försöker ta in och lära mig av. Det är faktisk något vi diskutera i den grupp av individer som utforskar med The Wonders, att inte låta det bli en religion liksom. Och ja om jag låter vad kanaliserade varelser säger rättfärdiga mitt eget ego så klart då erkänner jag att jag är en skitstövel. Försöker att inte gå i den riktningen.

Jo, men av min observation så är vi i mänskligheten ganska villiga att skada varandra och oss själva. Och så länge vi tycker om att skada oss själva så kommer ingen förändring att ske tror jag. Men klart, om det du säger skulle bli verkligt hade jag gjort vad som helst för att hjälpa till i det. Ja man kan väl drömma. Det hade varit mycket bättre om förändring skedde snabbare. Men jag tror att 3 till 10 tusen var en slags realistisk uppskattning. (min tolkning här igen)

Jag vet inte vad som kommer hända men jag tror att vi rör oss mot ett tredje världskrig och makt förflyttad mot Kina och Indien osv och att nordamerika och Europa håller på att gå bankrutt.
Citera
2011-12-08, 12:39
Medlem
Parkers avatar
http://www.thewonders.com/about.htm

Citat:
At age five, he told his father that "he wanted to go to sleep and get paid for it."

Citat:
The cost of a private session with The Wonders is as follows:

15 minutes $125.00
30 minutes $225.00
one hour $400.00

Citera
2011-12-08, 12:47
Medlem
Kobolds avatar
Låter onekligen som en fet droghallucination. Tror dock att det kan bli svårt att övertyga hela mänskligheten att ta sig an detta tiotusenåriga knarkprojekt.
Citera
2011-12-08, 13:51
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad som kommer hända men jag tror att vi rör oss mot ett tredje världskrig och makt förflyttad mot Kina och Indien osv och att nordamerika och Europa håller på att gå bankrutt.
Om vi inte istället fokuserar på att det inte är ok med världskrig och överstatlighet. Se det som ett vägval och välj vad du tror på. Det du väljer att tro på är nämligen vad du i praktiken arbetar för ska ske. Man ska vakta på sina tankar.

Det finns många tecken på att alltför många av oss inte längre ställer upp på de där skräpvärderingarna som går ut på att vi ska sätta oss över och på varandra. Säger 90% av civilisterna jorden runt NEJ så stoppar vi det lätt. Eller vaddå 90%. Hur många vill ha världskrig och kaos i krig och exploatering, egentligen? Ens 1%? Snarare en promille. Resten hänger på bara för att andra bestämt att det 'måste' vara så och därför inpräntat det i oss. Och den stora 'resten' har all makt att överlåta, eller inte.

Be om omkanalisering av tidsperspektiven

(Alla kanaliseringar är sprungna ur Ego,och därför per se av tveksam art)
Senast redigerad av hjärnsläppet 2011-12-08 kl. 13:55.
Citera
2011-12-08, 14:01
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Jag är inte så förtjust i politik, men det är min grej. Ja vad jag menar då är att ställa dem stora frågorna i samhället och börja diskutera dem. Var befinner vi oss som mänsklighet? Vill vi fortsätta i den riktningen, hur skulle samhället kunna förändras osv. Alltså börja ställa obekväma frågor och inte bara vänta på att allt ska lösa sig.

Sen så tror jag att så länge man ger ifrån sig sin "kraft" så som jag uttrycker mig, så kommer inte ett samhälle att formas där människor ser sig själva som fria och kommer därför inte att skapa ett fritt samhälle. Det är så jag ser det. Så ja jag ser inte regering som något bra. Men jag inser att för att röra sig mot ett samhälle där allt istället är baserat på vägledning är det en lång väg att gå och skulle inte fungera i dagens värld så att säga. Man kan inte tvinga på ett sådant system. Det måste väljas frivilligt.
Känns mer som du ställer abstrakta frågor som är mer bekväma än obekväma.

Du frågar efter ett frivilligt system utan någon kontroll så man kan göra vad man vill. För att detta ska fungera måste alla vara snälla mot varandra lika med hålla med varandra. Det obekväma frågan är här om detta är ens möjligt.

Om du inte förstått så är The Wonders skapat för att låta bra men aldrig blir något verkligt. Du får mer av att läsa mer om vad som verkligen händer i världen och i politiken än att luta dig mot något som är mer en dröm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in