Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
Förväntade mig ändå att man kunde få kommentarer på vad jag skrev men visst vi har olika åsikter.
Ok då.
ja det är inte någon ny väg på det sätt att alla människor har väl reflekterat i olika banor kring hur ett dröm samhälle skulle se ut, hur ett fritt samhälle skulle se ut. Om så bara när man var barn. Många är politiskt intresserade av sådant av olika anledningar.
Jag jobbar på det där med piedestalen ok.
Jag vill inte få det här handla om hur speciell jag är, men jag vill helt ärligt uppmuntra till debatt på en global skala. Inte bara jag, det finns fler av min sort så att säga. Hehe. Och så vill jag såklart presentera konceptet och idén om ett samhälle där man rör sig bort ifrån att ge bort sin kraft till regering. Jag tror att så länge det finns någon som dikterar din verklighet, så länge någon dikterar min verklighet så kommer det skapa en miljö där offermentalitet och kraftlöshet uppstår. Hur skulle ett samhälle se ut där regeringen så att säga skulle tjäna som vägvisare istället? Om regeringens uppgift är att vägleda individer att själva välja. T. ex. Visste ni att om ni äter denna maten så kommer det att vara dåligt för er hälsa? Då har sen individer i samhället information som dem kan själva välja att antingen fortsätta äta ohälsosam mat eller ta rådet och välja om och välja att leva hälosamt. Något i denna stilen. Ja nä jag tror inte att vi är fria i vårt samhälle. Hur fint och vackert det än ser ut. Jag tror att frihet kommer innifrån en och inte i vad andra ger en att välja. Om frihet är att rösta mellan olika politiker som alla tänker bara på sig själva, ja då kan jag stoppa den slags friheten i östersjön för vad jag anser. Klart, jag lever hellre i en demokrati än en diktatur. Men jag menar ändå att frihet inte kommer ifrån vad regeringen ger mig, vad samhället ger mig.