2011-12-08, 01:42
Medlem
GoodForYous avatar
Ok och ja varför skulle vi vilja åtwervända 10000 år i utvecklingen. Förlåt för leendet, jag är menar inget sarkastiskt.

Ok ja för som jag ser det är mänskligheten i riktning på att dö ut. Cykliskt temporärt och delvis och långsiktikt för gott. Om våran psykologi och utveckling baserad på ego centrerad "utveckling" fortsätter i samma riktning som nu jag då är det bara för mig att packa mina väskor och lämna denna platsen. Det är så jag ser det.
Citera
2011-12-08, 01:50
Medlem
Noobgrens avatar
TS, hur har du tänkt dig att mänskligheten skall fås att anamma dina idéer?

Trådar på Flashback, kravbrev till FN eller kanske väpnad revolution?

Du är ju, milt talat, inte den förste som kommit på att världen skulle kunna se annorlunda ut. Du lär inte heller vara den siste. Frågan är om new age-snack om dimensioner, gudinnor och kanaliseringar är trovärdiga utgångspunkter för någon med så storslagna ambitioner.
Senast redigerad av Noobgren 2011-12-08 kl. 01:53.
Citera
2011-12-08, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodForYou
Dem nämnde också typ som mall att alla som föds får en klumpsumma pengar som dem är fria att använda
till sin egen sjukvård. Hur du spenderar dem pengar är upp till dig. Detta istället för att betala den skatt som går åt sjukvården. Detta var ett exempel för i den diskussionen som jag lyssnade på i exempel Kanada som har en sjukvård baserad på beskattning. Det kanske inte låter så dåligt, men vad händer när skatterna blir högre och högre tills dem är så höga att man i princip jobbar för regeringen osv.
Varför skulle vi fortfarande ha pengar och varför skulle vi behöva sjukvård är mina första frågor... Eller var det inte kanaliserat kanske?

Alla kan kanalisera, och den dag vi får samma budskap till oss allihop var och en för sig så ska vi lyssna noga till budskapen. Tills dess så tycker jag vi ska vara försiktiga med att göra mer än ta russinen ur kanalkakorna, egna och andras

Men, goda idéer är alltid bra och såna ska vi samla på oss vilket håll de än kommer ifrån!
Citera
2011-12-08, 01:52
Medlem
Halge78s avatar
Dessa varelser, berättar dom hur samhället kommer vara eller hur dom vill att det ska vara? Eller är det framtidsvisioner a la Breivik med narcissistiska drag där dom anser hur det måste vara för att världen ska fortsätta?

Är det dina (eller andras) tolkningar du skriver här, eller är det deras ord (översatta från kanaliseringska (skämt)?
Citera
2011-12-08, 03:26
Medlem
så man ska sattsa på att alla blir moraliska, ansvarsfulla, motiverade, icke-egoistiska personer, då behöver man inge goverment!?? oj dessa dudes måste vara de första att tänka på detta =O=O
Citera
2011-12-08, 10:38
Medlem
GoodForYous avatar
Citat:
TS, hur har du tänkt dig att mänskligheten skall fås att anamma dina idéer?

Trådar på Flashback, kravbrev till FN eller kanske väpnad revolution?

Du är ju, milt talat, inte den förste som kommit på att världen skulle kunna se annorlunda ut. Du lär inte heller vara den siste. Frågan är om new age-snack om dimensioner, gudinnor och kanaliseringar är trovärdiga utgångspunkter för någon med så storslagna ambitioner.

Ja, för det första så bryr jag mig inte så mycket om vad folk tycker om mig eller mina åsikter. Klart jag tänker på att visa respekt och inte trycka mina åsikter på andra. Nä exakt, eftersom jag kände att när jag presenterade idén så ville jag även klargöra var den kom ifrån. Själv hade jag gärna sluppit själva snackat om fokuserat på själva moellen för samhället som så. Och lägga själva vikten av en diskussion i världen om vilket samhälle vi ska ha. Jag har valt att själv "gå ut i världen" så att säga och presentera detta väl medveten om att förändringar tar lång tid ibland.

Så ja nä, jag tror inte mycket kommer hända och i min livstid kommer jag nog inte få så mycket av det jag snackar om här. Men jag gör det, presenterar själva perspektivet, för att jag tro rpå reinkarnation. Så jag kommer att fortsätta i liv efter liv så att säga. Men ja, jag fokuserar gärna debatten på själva modellen som så istället för på det "övernaturliga".
Citera
2011-12-08, 10:49
Medlem
GoodForYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Varför skulle vi fortfarande ha pengar och varför skulle vi behöva sjukvård är mina första frågor... Eller var det inte kanaliserat kanske?

Alla kan kanalisera, och den dag vi får samma budskap till oss allihop var och en för sig så ska vi lyssna noga till budskapen. Tills dess så tycker jag vi ska vara försiktiga med att göra mer än ta russinen ur kanalkakorna, egna och andras

Men, goda idéer är alltid bra och såna ska vi samla på oss vilket håll de än kommer ifrån!

Ja jag gör mina klumpiga första steg i hur jag presenterar mig. Klart jag har vävt in mina egna funderingar i det dem säger. Bättre än att bara quota dem. MEd funderingar menar jag snarare tolkningar av det dem säger. Vill inte ändra på själva konceptet.

Ja exakt, sjukvård och pengar skulle nog inte behövas så som det behövs i dagens samhälle. Jag tänkte faktiskt på detta igår kväll. Detta väcker lika många frågor för mig som det kan göra för er t .ex.

Jo pengar som vi har nu är byggt på ett system av skatt och skuld, men jag antar att pengar kommer att användas i en slags övergångsfas tills vi lär oss att leva utan det. Detta är min spekulation. Jag antar att själva gemenskapen i ett fritt samhälle inte bygger på att alla är kommunister och alla delar på allt, utan snarare att alla medvetet väljer att själva dela det man känner för utav sin egen fria vilja. Och jag tror att det kommer att skapa dynamik i samhället och även ekonomin som så. Men ja jag vet inte riktigt huruvida pengar kommer försvinna i denna modell av samhället.

Ja, jag vill inte säga att jag har allt på det klara. Jag drivs nu av en slags passion mot att se ett nytt samhälle. Jag är en person som inte gillar när andra säger till mig vad jag ska göra och jag gillar inte att säga till andra vad dem ska göra. Ja klart, jag är intresserad av höra andra perspektiv. Även kritik är intressant för mig, klart det är jobbigt när man känner sig utskrattad för något man gör. Men ja, jag antar att man kan plocka något ut av det man tar in och sen ge tillbaka något.
Citera
2011-12-08, 10:57
Medlem
GoodForYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halge78
Dessa varelser, berättar dom hur samhället kommer vara eller hur dom vill att det ska vara? Eller är det framtidsvisioner a la Breivik med narcissistiska drag där dom anser hur det måste vara för att världen ska fortsätta?

Är det dina (eller andras) tolkningar du skriver här, eller är det deras ord (översatta från kanaliseringska (skämt)?

Ja det är både och på den sista frågan. Jag vet inte hur jag ska presentera deras ord exakt utan att det blir klippa klistra hela vägen. Om vi kan fokusera på själva diskussionen om vilket slags samhälle och vilken slags värld vi vill ha och den modell jag presenterat som ett alternativ så skulle det uppskattas.

Nä, inte massmord style. Det är jag på det klara med. Nej detta är förslag, inte något man måste göra. Och själva modellen är att om alla själva känner sig självtillräckliga och inte ger ifrån sig sin kraft till t .ex regeringar, så varför skulle man någonsin skada en annan människa.

Ja dem har nämnt något att man kan använda de sex definierande uttalnden som vägledning i ett sådant samhälle.

För att översätta dem från engelska till svenska:

1. Existensen är bara en förlängning av dig själv.

2. Jag är tillräcklig

3. Jag är gränslös, mina val reflekterar min gränslöshet

4.Det som du är är det som jag är och det som jag är är det som du är.

5.Det som du väljer, gör du utav glädje.

6.Allt som jag är är kärlek, allt som du är är kärlek.
Citera
2011-12-08, 10:59
Medlem
GoodForYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdventureTime
så man ska sattsa på att alla blir moraliska, ansvarsfulla, motiverade, icke-egoistiska personer, då behöver man inge goverment!?? oj dessa dudes måste vara de första att tänka på detta =O=O

Nä självklart inte. Det handlar väl mer om att kollektivt utforska en ny möjlighet. Sen spelar det väl inte så stor roll om det är han eller hon som presenterar en idé. Som sagt, att diskutera vilket slags samhälle vi vill ha tror jag är viktigt. Det är själva poängen. Inte att sätta något på en piedestal.
Citera
2011-12-08, 11:15
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Nä självklart inte. Det handlar väl mer om att kollektivt utforska en ny möjlighet. Sen spelar det väl inte så stor roll om det är han eller hon som presenterar en idé. Som sagt, att diskutera vilket slags samhälle vi vill ha tror jag är viktigt. Det är själva poängen. Inte att sätta något på en piedestal.
Som jag har läst allt är det inte direkt så ny väg du pratar om. Om du går till stor del efter kanaliserade varelser och dig själv sätter du inte någon på pedestal? Är rätt vanligt att ta rätt så accepterade saker som låter bra och sätta in det i någon fin historia om kanaliserade allvetande varelser för att göra så budskapen får ett mystiskt betoning för att fler att ta in det.

Systemet som det är nu är faktiskt om man tänker efter rätt mycket efter att alla är på samma nivå, och resultatet är som det är för att vi helt enkelt tänker olika. Tror faktiskt inte att det går att få det bättre än såhär.
Citera
2011-12-08, 11:27
Medlem
GoodForYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
Som jag har läst allt är det inte direkt så ny väg du pratar om. Om du går till stor del efter kanaliserade varelser och dig själv sätter du inte någon på pedestal? Är rätt vanligt att ta rätt så accepterade saker som låter bra och sätta in det i någon fin historia om kanaliserade allvetande varelser för att göra så budskapen får ett mystiskt betoning för att fler att ta in det.

Systemet som det är nu är faktiskt om man tänker efter rätt mycket efter att alla är på samma nivå, och resultatet är som det är för att vi helt enkelt tänker olika. Tror faktiskt inte att det går att få det bättre än såhär.

Ok, jag accepterar dina åsikter. Jag har annorlunda.
Citera
2011-12-08, 11:37
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ok, jag accepterar dina åsikter. Jag har annorlunda.
Förväntade mig ändå att man kunde få kommentarer på vad jag skrev men visst vi har olika åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in