Citat:
Ursprungligen postat av Halge78
Dessa varelser, berättar dom hur samhället kommer vara eller hur dom vill att det ska vara? Eller är det framtidsvisioner a la Breivik med narcissistiska drag där dom anser hur det måste vara för att världen ska fortsätta?
Är det dina (eller andras) tolkningar du skriver här, eller är det deras ord (översatta från kanaliseringska (skämt)?
Ja det är både och på den sista frågan. Jag vet inte hur jag ska presentera deras ord exakt utan att det blir klippa klistra hela vägen. Om vi kan fokusera på själva diskussionen om vilket slags samhälle och vilken slags värld vi vill ha och den modell jag presenterat som ett alternativ så skulle det uppskattas.
Nä, inte massmord style. Det är jag på det klara med. Nej detta är förslag, inte något man måste göra. Och själva modellen är att om alla själva känner sig självtillräckliga och inte ger ifrån sig sin kraft till t .ex regeringar, så varför skulle man någonsin skada en annan människa.
Ja dem har nämnt något att man kan använda de sex definierande uttalnden som vägledning i ett sådant samhälle.
För att översätta dem från engelska till svenska:
1. Existensen är bara en förlängning av dig själv.
2. Jag är tillräcklig
3. Jag är gränslös, mina val reflekterar min gränslöshet
4.Det som du är är det som jag är och det som jag är är det som du är.
5.Det som du väljer, gör du utav glädje.
6.Allt som jag är är kärlek, allt som du är är kärlek.