2011-12-13, 12:57
Medlem
EmilLundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Nej din slutsats var helt fel, eftersom den byggde på ett resonemang som var helt felaktigt. Det var därför jag rättade dig.

Så det förändras eventuellt ingenting i generna under en individs livstid som sedan eventuellt förs över till barnen? Det var min poäng. Skillnaden är att jag sällan anmärker då jag inte är en analretent ordmärkare. Så gå och dra något gammalt över dig.

Edit: Eventuellt inte i generna utan i mekanismerna som sedan präglar efterföljande barns gener. Detalj, dock samma resultat. Dock samma "eventuellt" att det sker.
Citera
2011-12-13, 12:58
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Det som bygger ett land är arbete. De som vill jobba och göra rätt för sig, oavsett hur Cp-iga de ser ut, har all rätt att hjälpa till.
Efter 10 år i Sverige har bara 35% av somalierna något slags arbete dvs minst 1 timme i veckan. Då ingår också konstgjorda arbeten och arbeten som tolk vilket bara andra somalier har någon nytta av. För irakier och iranier är motsvarande siffra 50%...
http://www.scb.se/statistik/_publikationer/LE0105_2009A01_BR_BE57BR0901.pdf
Citera
2011-12-13, 13:06
Medlem
EmilLundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Vad är idioti? Jag anser att det är en enorm idioti att vara för ett system som uppenbarligen gör ens eget land fattigare och farligare. Det är idioti i ordets rätta bemärkelse. Ett etniskt homogent Sverige är rikare och tryggare än ett mångkulturellt Sverige, och INGEN rasist skulle hindra någon mångkulturalist från att resa i hela världen och låta sig berikas av olika kulturer. Vi anser bara att priset för land och folk är för högt för att importera mångkulturalistens specialintresse rent fysiskt till varje del av vårt land.

Värdepåstående. Du kan tyvärr inte backa upp det då du inte har siffror på hur Sverige skulle vara utan invandrare.

Citat:
Jag kan förstå (om än inte respektera) Jan Helin och hans likar, för de tjänar i alla fall pengar på det hela, liksom våra politiker. De tjänar tillräckligt mycket pengar för att inte behöva bry sig, för att inte behöva komma i kontakt med negrerna och araberna som de så gärna vill ha i Sverige.

Men den vanlige mångkulturalisten som lever ett vanligt liv - vad får HAN ut av mångkulturen? Han solar sig lite i glansen av elitens åsikter, men det är allt. Eliten skiter i mångkulturalisten, de skiter i hans barn, de skiter i hans gamla mor och far. Men mångkulturalisten försvarar elitens mest destruktiva projekt någonsin. Varför?

Om inte för att hela denna grupp är en samling lallande idioter. Det finns inget annat svar. Den som med vett och vilje omfamnar ett system som gör hela tillvaron fattigare och otryggare MÅSTE per definition vara en sann idiot.

Jag vet inte ens vem Jan Helin är och kunde inte bry mig mindre. Än en gång värdepåstående. Och än en gång kan du inte påvisa att Sverige blir fattigare av invandring.

Citat:
Många av oss rasister är väl inte smartare än någon annan, vissa av oss kanske är rent av imbecilla... men EN SAK skiljer oss från den mångkulturella idioten:

Vi är inte SÅ idiotiska att vi stillatigande accepterar att vårt land försämras och blir farligare.

Men min helt ärliga övertygelse är att vi rasister är tusen gånger mer kunniga än samtliga mångkulturalister. Vi försöker åtminstone titta på verkligheten och forskningen, medan mångkulturalisterna är direkt vetenskapsfientliga.

Än en gång värdepåstående. Speciellt då hela tråden i princip baserats på forskningsrelaterat (förutom mediaartiklar). Slutsats: Käften, läs tråden, kom tillbaka och ha något vettigt att säga. Helst annat än värdepåståenden.
Citera
2011-12-13, 13:11
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmilLundell
Jag vet inte ens vem Jan Helin är och kunde inte bry mig mindre. Än en gång värdepåstående. Och än en gång kan du inte påvisa att Sverige blir fattigare av invandring.
Givetvis kan man det. Finns ett antal undersökningar om invandringens kostnader som alla visat på stora ekonomiska förluster. Då ska man dessutom komma ihåg att man räknar på medelinvandraren som baseras delvis på många västerländska invandrare, i synnerhet finländare. De grupper som kommer nu är helt annorlunda med mycket stora problem beträffande exempelvis arbetslöshet och kriminalitet.
Senast redigerad av Torontor 2011-12-13 kl. 13:13.
Citera
2011-12-13, 13:14
Medlem
EmilLundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Aha...
Men min simpla logik grundar sig på faktumet att det är väldigt väldigt dyrt för Sverige att behöva härbärgera 100.000-tals invandrare som inte försörjer sig själva. Och det är dessutom ett direkt hån mot skattebetalarna, att många av de som fått PUT egentligen inte behövt skydd. (Torontor kan säkert ge dig exakta siffror på hur många de är.)

Kriminaliteten är en faktor som naturligtvis ska läggas till kontot - oavsett om du tror att det går att omvända en betydande del av de invandrade brottslingarna, som t.e.x yrkeskriminella från Balkan.

Och hur är det då med företagandet och den delen? Du räknar bort hela den biten verkar det som. Slutligen än en gång värdepåstående - medan jag både har fakta och forskning för just MST, samt kostnadsanalys per individ. Du kommer inte ifrån detta faktum. Dessutom verkar det som du negligerar illegal invandring och den kan vi inte komma ifrån, så dessa grupper kan vi inte stoppa vid gränsen från att beträda svensk mark - vi kan bara förvägra dem uppehållstillstånd.

Citat:
Och ditt sätt att undvika att ta ställning offentligt angående bedrägeriet rörandes skyddsbehov, tillsammans med de åsikter du har framfört här, gör att jag är övertygad om att du inte VILL stoppa asylinvandringen, trots att Sverige är värst i klassen och situationen eskalerar.

Grattis till ditt Nya Sverige!

Här kan i alla fall övriga läsa domar från Migrationsdomstolen, och se vilka gynnare som får uppehållstillstånd i vårt land:

http://avpixlat.info/migileaks/

Jag tog ställning att de som inte har skyddsbehov inte ska få uppehållstillstånd av humanitära skäl. Det sa jag uttryckligen. Retar du dig på att jag tyckte att det var bra att migrationsverket följer de övriga rättsprinciper som vårt samhälle är uppbyggt på? Och än en gång - ja det finns "gynnare" men alla är inte "gynnare" och därför kommer värdepåståendet om kollektiv bestraffning än en gång in i diskussionen.

Värdepåståenden som har mer eller mindre stöd i forskning som inte direkt kan tillämpas för att ge ett svar med vetenskapligt belägg.
Citera
2011-12-13, 13:18
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Uppenbarligen har du inga svar på tidigare argument så därför försöker du nu vinna debatten genom att censurera med HMF.

HMF är förstås en märkligt lag men den förbjuder inte kritik av invandringspolitiken eller undersökningar som sett diverse problem och överrepresentationer för diverse grupper.

Jag försvinner inte. Jag har inte bara sett frågorna. Går tillbaka och kollar.

ang. denna tråd.

Det är stor skillnad på att vara kritiskt till invandringspolitiken som förs i sverige och hets mot folkgrupp. Att stå och hetsa mot invandrare som inte gjort dig ett skit mer än att det föddes ur en fitta som inte var din morsas, har inget relevans öht. Du har inte rätt att hetsa mot andra. Du har all rätt att genom demokratiska processer vara kritiskt till hur politiken förs i vårt land.

Helt olika saker.
Citera
2011-12-13, 13:20
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Givetvis kan man det. Finns ett antal undersökningar om invandringens kostnader som alla visat på stora ekonomiska förluster. Då ska man dessutom komma ihåg att man räknar på medelinvandraren som baseras delvis på många västerländska invandrare, i synnerhet finländare. De grupper som kommer nu är helt annorlunda med mycket stora problem beträffande exempelvis arbetslöshet och kriminalitet.

Har du en objektiv länk som visar på kostnader / intäkter så jag får se hur de räknat.

När rasister räknar så räknar de nog bara utgifterna och inte de intäkter.
Sen tror jag inte heller de räknar in att bidragen faktiskt går runt och in tillbaka till samhället genom momser, skatter, genom elbolagen, hyresavtalen osv osv...

Ser man bara på utgiftssidan och inte på intäktssidan så är man pucko.
Citera
2011-12-13, 13:22
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Värdepåstående. Du kan tyvärr inte backa upp det då du inte har siffror på hur Sverige skulle vara utan invandrare.
Vi har statistik från runt 1950 då vi knappt hade haft någon invandring alls. Här kan du se några skillnader mellan nu och då gällande anmälda brott:

Misshandel inkl. grov
2010: 87 854
1950: 7 382

Rån inkl. grovt
2010: 9 219
1950: 190

Våldtäkt
2010: 5 960
1950: 350

Sexualbrott
2010: 17 167
1950: 2 829

Mord/Dråp
2010: 329
1950: 66

Brott mot liv och hälsa
2010: 93 030
1950: 8 441

Inbrottsstöld
2010: 92 471
1950: 20 714

Bedrägeri
2010: 114 724
1950: 14 653

Narkotikabrott
2010: 87 890
1950: 5

Skadegörelse
2010: 165 128
1950: 5 063

Brott mot andra författningar
2010: 244 075
1950: 33 483

Källa: Anmälda brott fr.o.m år 1950
http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=2&module_instance=21

Det verkar helt klart varit mer tryggt på gator och torg i Sverige på den tiden. Vi som levt innan massinvandringen drog igång på allvar runt 80-90-talet känner nog ofta till skillnaden genom egen erfarenhet.
Citera
2011-12-13, 13:24
Medlem
EmilLundells avatar
Citat:

Dock ska man komma ihåg att nästa generation klarar sig bättre ekonomiskt och i övriga faktorer i samhället enligt social rapport 2010. Och så återvänder vi till värdepåståendet:

Vi bör/bör inte ha invandring av humanitära skäl.

Relevant är hur man ser på invandrarna

Vissa raser är/är inte (t.ex. genetiskt) underlägsna andra raser.

Och slutligen kommer frågan om vi ska selektera grupper trots att alla inte är som vissa rötägg

Kollektiv bestraffning är rätt/fel

Och så är man där med mer eller mindre välgrundat tyckande.
Citera
2011-12-13, 13:27
Medlem
EmilLundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Vi har statistik från runt 1950 då vi knappt hade haft någon invandring alls. Här kan du se några skillnader mellan nu och då gällande anmälda brott:

Misshandel inkl. grov
2010: 87 854
1950: 7 382

Rån inkl. grovt
2010: 9 219
1950: 190

Våldtäkt
2010: 5 960
1950: 350

Sexualbrott
2010: 17 167
1950: 2 829

Mord/Dråp
2010: 329
1950: 66

Brott mot liv och hälsa
2010: 93 030
1950: 8 441

Inbrottsstöld
2010: 92 471
1950: 20 714

Bedrägeri
2010: 114 724
1950: 14 653

Narkotikabrott
2010: 87 890
1950: 5

Skadegörelse
2010: 165 128
1950: 5 063

Brott mot andra författningar
2010: 244 075
1950: 33 483

Källa: Anmälda brott fr.o.m år 1950
http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=2&module_instance=21

Det verkar helt klart varit mer tryggt på gator och torg i Sverige på den tiden. Vi som levt innan massinvandringen drog igång på allvar runt 80-90-talet känner nog ofta till skillnaden genom egen erfarenhet.

Okej, förutom detta så vet man inte hur landet skulle utvecklats utan invandring. Samhällen förändras! För det andra så handlade det om fattigdom/rikedom hur rikt eller fattigt Sverige skulle varit. Så varför tar du inte bara BRÅ 2005:17 och säger att invandrare är överrepresenterade? Så har alla hittills gjort. Och det är kontrafaktuellt tänkande (conterfactual thinking) när man gissar hur Sverige skulle utvecklats. Så du kan aldrig bevisa någonting - lika lite som jag kan bevisa någonting.
Citera
2011-12-13, 13:28
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Dessutom verkar det som du negligerar illegal invandring och den kan vi inte komma ifrån, så dessa grupper kan vi inte stoppa vid gränsen från att beträda svensk mark - vi kan bara förvägra dem uppehållstillstånd.
Fel, det går att åtgärda detta till en stor del om den politiska viljan finns. Kontrollerna är för lågt prioriterade, samt att man inte efterföljer avvisning av de som har ertappats, i den mån som behövs.
Citat:
Jag tog ställning att de som inte har skyddsbehov inte ska få uppehållstillstånd av humanitära skäl.
Men det är ju detta som sker idag. Då vill även du att detta måste ändras, och att man tex kastar ut de som har fått avslag, och inte ger dessa "amnesti" efter några år?
Citat:
Och än en gång - ja det finns "gynnare" men alla är inte "gynnare" och därför kommer värdepåståendet om kollektiv bestraffning än en gång in i diskussionen.
Nej. Om man nekar de som inte har skyddsbehov asyl, är det inte kollektiv bestraffning.
Citera
2011-12-13, 13:33
Medlem
EmilLundells avatar
Citat:
Fel, det går att åtgärda detta till en stor del om den politiska viljan finns. Kontrollerna är för lågt prioriterade, samt att man inte efterföljer avvisning av de som har ertappats, i den mån som behövs.

De som ertappats, så du är lack på att när de inte anser att den åtalades skuld står bortom allt rimligt tvivel så avvisar de inte denna?

Citat:
Men det är ju detta som sker idag. Då vill även du att detta måste ändras, och att man tex kastar ut de som har fått avslag, och inte ger dessa "amnesti" efter några år?

Nej. Om man nekar de som inte har skyddsbehov asyl, är det inte kollektiv bestraffning.

Ok. Så migrationsverket sköter inte sina åtaganden.. Ta upp det med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in