Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
OK. Du vågar inte säga vad du tycker. Du vill att vi ska fortsätta att ta in tiotusentals asylanter varje år, oavsett om de har skyddsbehov eller ej.
Vid det här laget har du bekräftat att du inte är det minsta objektiv i denna fråga, så det blir det ju meningslöst att ta dina andra förslag på allvar, som det där EMT etc.
MST. Jag har sagt vad jag tycker. Det är du som förenklar såpass och bortser ifrån rättssäkerhet. Och då jag för helvete inte är insatt i hur migrationsverket sköter sina åtaganden utan enbart har ditt ord på att de inte gör det så kan du knappast kritisera att jag inte säger massa saker jag inte har grund för.
Jag bryr mig inte särskilt mycket i frågan utan har hela tiden konstaterat att forskningen inte går att tillämpa på att besvara frågor om rasers eventuella underlägsenhet, individuell disposition för kriminalitet samt intelligensens påverkan på kriminalitet.
Därför återstår enbart hur man tycker:
1. Sverige bör/bör inte ha invandring (av humanitära skäl och/eller arbetskraftsinvandring).
2. Vissa raser är underlägsna (t.ex. genetiskt) andra raser.
3. Kollektiv bestraffning är rätt/fel.
Det är värdepåståenden - dvs. eget tyckande och kan i detta fall inte bemötas med logik eller forskning.