Citat:
Jag har inte påstått att rötäggen blir fler. Du fattar inte. Det är ok. Jag förklarar en gång till.
Ursprungligen postat av rejdar
nej det blir inte fler för att de fyra promillena är antalet misstänkta förövare under dessa fem år, om en person begått fler våldtäkter räknas han inte som ytterligare flera förövare. Rötäggen blir inte fler hur gärna du än vill.
1 av 250 irakier våldtar under en 5-årsperiod. Undersökningen visar antalet GÄRNINGSMÄN, inte antalet våldtäkter. Om man vill veta hur andelen ser ut under 1 år så kan man inte bara multiplicera med 5. (1 av 1250). Det går endast om man vet att samtliga gärningsmän bara våldtar under ett av dessa 5 år. Samma gärningsman kan förekomma under t.ex. år 1, år 3 samt år 5. Det blir inte fler gärningsmän, men under en 1-årsperiod är andelen gärningsmän högre än 1 av 1250 (och lägre än 1 av 250).
Citat:
Det blir det som sagt inte alls.
Ja och eftersom rötäggen inte förökar sej blir det 1 på 250x5 per år = 1 av 1250 per år (denna väg blir siffran exaktare, förutsatt att 4 promille är tillräckligt exakt), då detta är en femårsperiod?
Citat:
Jaha? För andra gången: jag har inte påstått något annat.
Du fattade visst inte, antalet svenskar ökar lika mycket så relationen mellan svenskarnas representation bland våldtäksmännen och irakiernas representation bland våldtäktsmännen förblir detsamma, det du har att utgå ifrån.
Citat:
Nej jag kommer inte närmare eftersom 1 av 1250 är fel.
Dina multiplikationer hade helt fel utgångspunkt då du inte begriper att räkna rätt, om du börjar med 1 av 1250 per år så kommer du närmare.
Citat:
Ja, därför multiplicerade jag inte med faktorn 7 (5 år till 35 år) utan gissade på faktorn 3. Du är fri att gissa något annat.
Ytterligare faktor du ska tänka på är det delvis är samma gärningsmän nästkommande femårsperioder, så det är inte bara att multiplicera.
Citat:
Nej, jag är inte nöjd med att de är 20 gånger överrepresenterande. Därför tycker jag att det är lämpligt att kraftigt minska invandringen av irakier.
Det är inte befogat att du gissar att siffran ska höjas till 3,6 %. Du har ökat det tiofalt för att du inte gillar att irakier i själva verket framstår som rätt beskedliga då 99,6 % av dem inte våldtagit någon på fem år. (du är inte nöjd med att de är 20 gånger överrepresenterade, utan vill att de ska vara 200 gånger överrepresenterade).
Är du själv nöjd?
Citat:
Nej självfallet inte.
Det är inte heller sant att enbart 0,2 promille av svenskarna våldtar, eller hur?