2011-12-11, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
nej det blir inte fler för att de fyra promillena är antalet misstänkta förövare under dessa fem år, om en person begått fler våldtäkter räknas han inte som ytterligare flera förövare. Rötäggen blir inte fler hur gärna du än vill.
Jag har inte påstått att rötäggen blir fler. Du fattar inte. Det är ok. Jag förklarar en gång till.
1 av 250 irakier våldtar under en 5-årsperiod. Undersökningen visar antalet GÄRNINGSMÄN, inte antalet våldtäkter. Om man vill veta hur andelen ser ut under 1 år så kan man inte bara multiplicera med 5. (1 av 1250). Det går endast om man vet att samtliga gärningsmän bara våldtar under ett av dessa 5 år. Samma gärningsman kan förekomma under t.ex. år 1, år 3 samt år 5. Det blir inte fler gärningsmän, men under en 1-årsperiod är andelen gärningsmän högre än 1 av 1250 (och lägre än 1 av 250).

Citat:
Ja och eftersom rötäggen inte förökar sej blir det 1 på 250x5 per år = 1 av 1250 per år (denna väg blir siffran exaktare, förutsatt att 4 promille är tillräckligt exakt), då detta är en femårsperiod?
Det blir det som sagt inte alls.
Citat:
Du fattade visst inte, antalet svenskar ökar lika mycket så relationen mellan svenskarnas representation bland våldtäksmännen och irakiernas representation bland våldtäktsmännen förblir detsamma, det du har att utgå ifrån.
Jaha? För andra gången: jag har inte påstått något annat.
Citat:
Dina multiplikationer hade helt fel utgångspunkt då du inte begriper att räkna rätt, om du börjar med 1 av 1250 per år så kommer du närmare.
Nej jag kommer inte närmare eftersom 1 av 1250 är fel.
Citat:
Ytterligare faktor du ska tänka på är det delvis är samma gärningsmän nästkommande femårsperioder, så det är inte bara att multiplicera.
Ja, därför multiplicerade jag inte med faktorn 7 (5 år till 35 år) utan gissade på faktorn 3. Du är fri att gissa något annat.
Citat:
Det är inte befogat att du gissar att siffran ska höjas till 3,6 %. Du har ökat det tiofalt för att du inte gillar att irakier i själva verket framstår som rätt beskedliga då 99,6 % av dem inte våldtagit någon på fem år. (du är inte nöjd med att de är 20 gånger överrepresenterade, utan vill att de ska vara 200 gånger överrepresenterade).
Nej, jag är inte nöjd med att de är 20 gånger överrepresenterande. Därför tycker jag att det är lämpligt att kraftigt minska invandringen av irakier.
Är du själv nöjd?

Citat:
Det är inte heller sant att enbart 0,2 promille av svenskarna våldtar, eller hur?
Nej självfallet inte.
Citera
2011-12-11, 17:47
Medlem
Torontors avatar
Citat:
"90 procent av gärningsmännen bakom de brott som begicks under den uppmätta perioden, 2001 till 2004, var infödda norrmän." Tycker du det är rimligt att låta den gruppen vara ifred och istället ge sej på övriga 10 %? Jag menar alltså att man ska bekämpa 100% av brottsligheten. I synnerhet kan man inte beskylla invandrarna för brottsligheten när de är 10 %

Värt att tänka på är också detta "Om man däremot tar hänsyn till kön och ålder – invandrare är i hög grad unga män, precis som gärningsmän ofta är – förklaras mellan 20 och 45 procent av överrepresentationen." detta betyder att om vi antar att någon befolkningsgrupp är nästan bara män, så skulle det istället för 21,8 % för t ex somalierna vara typ 9,8 % av dem som registrerats för brott.
Menar du att det plötsligt blir färre än 99,6% irakier t ex som inte ägnar sej åt våldtäkter? Och andelen svenskar i befolkningen har också minskat eller? Knappast konstigt att deras andel av brotten minskar
Skulle du inte låta bli att dra in högerextrema undersökningar? Men när du nu har gjort detta, så är det tragiskt att de som blir dömda är invandrare till 60 %. Om SvP hade tagit upp antalet rättegångar och räknat in dem som friats pga bristande bevis och teknikaliteter, hade bilden nog varit en annan.

Du har fel om procentsatsen för MENA och Afrika, det är 35 %, varför du sitter och ljuger kan vi bara gissa.
http://www.realisten.se/2010/08/24/majoriteten_av_valdtakterna_begas_av_invandrare/

216 dömda invandrare (60 % av 360 domar) är en oerhört liten del av alla invandrare i Sverige för den delen. Intressant är dock att irakier inte rimligtvis är 20 ggr överrepresenterade sedan 80-talet, då det är en överrepresentation på 11 ggr i detta material. Du kan alltså glömma dina 2000 %
Nu har invandringen i Norge varit mycket mindre än i Sverige så man kan inte jämföra andelarna av totala antalet brott eftersom invandrarna är många fler i Sverige. Överrepresentationen kan dock vara likartad. Som sagt har jag visat tidigare att svenskar idag antagligen begår mindre än hälften av det totala antalet brott i Sverige. Situationen är antagligen långt värre för våldsbrotten då de har högre överrepresentation för invandrare.

SvPs undersökning, tabell 1: Du har rätt här, tittade på fel tabell. 35% är förstås fortfarande extremt högt med en överrepresentation på 11,4-27,6 gånger.
http://www.realisten.se/2010/08/24/majoriteten_av_valdtakterna_begas_av_invandrare

Importerad brottslighet är onödig och kan enkelt förhindras genom att stoppa invandringen av de problematiska grupperna som de där det inte inte är orimligt att mer än hälften av männen begår brott. Förutom alla andra problem som skyhög arbetslöshet och bidragsberoende. Det har nästan alla i-länder utom det extremistiska Sverige insett.
Senast redigerad av Torontor 2011-12-11 kl. 17:54.
Citera
2011-12-11, 17:57
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Jag har inte påstått att rötäggen blir fler. Du fattar inte. Det är ok. Jag förklarar en gång till.
1 av 250 irakier våldtar under en 5-årsperiod. Undersökningen visar antalet GÄRNINGSMÄN, inte antalet våldtäkter. Om man vill veta hur andelen ser ut under 1 år så kan man inte bara multiplicera med 5. (1 av 1250). Det går endast om man vet att samtliga gärningsmän bara våldtar under ett av dessa 5 år. Samma gärningsman kan förekomma under t.ex. år 1, år 3 samt år 5. Det blir inte fler gärningsmän, men under en 1-årsperiod är andelen gärningsmän högre än 1 av 1250 (och lägre än 1 av 250).
Det kanske hjälper dej att veta att förövarna var 24 till antalet för det fanns 6 007 irakier i Sverige vid undersökningsperiodens slut. Du får gärna försöka få förövarna att föröka sej, men jag får det till nästan 5 förövare per år. När det är 6007 irakier i landet, hur många blir det på ett år?
Citat:
Det blir det som sagt inte alls.
Jaha? För andra gången: jag har inte påstått något annat.
Nej jag kommer inte närmare eftersom 1 av 1250 är fel.
Ja, därför multiplicerade jag inte med faktorn 7 (5 år till 35 år) utan gissade på faktorn 3. Du är fri att gissa något annat.
Nej, jag är inte nöjd med att de är 20 gånger överrepresenterande. Därför tycker jag att det är lämpligt att kraftigt minska invandringen av irakier.
Är du själv nöjd?

Nej självfallet inte.
Den 20faldiga överrepresentationen sa att 99,6 irakier inte begått våldtäkt under en femårsperiod, så det är jag nöjd med. Det var 24 individer som begick de våldtäkterna.

Jag hittade just i en av Torontors högerextrema länkar att irakierna var överrepresenterade "bara" 11 ggr. Är inte det bra? Det betyder ju att det är 99,8 % eller så som inte begått våldtäkt.
Senast redigerad av rejdar 2011-12-11 kl. 17:59.
Citera
2011-12-11, 19:17
Medlem
hushlittledarlings avatar
[quote=Torontor]

Jag vet vad hedersvåld är. Men för mig är våld våld. Jag värderar inte mord. Mord är mord.
Det är ingen skillnad om en white trash man slår ihjäl sin fru för att hon tittat på en annan man på krogen eller om en familj dödar sin dotter för att hon inte vill gifta sig med deras val av man.

Det är mord oavsett.

Citat:
Visst, brottslighet finns överallt men vissa invandrargrupper är extremt överrepresenterade.

Frågorna hopar sig.
Bara för att vissa invandrargrupper är extremt överrepresenterade måste du då straffa andra invandrargrupper? För du snackar ju hela tiden om att invandringen är roten till allt ont.
Så bara för att en grupp är överrepresenterad så vill du döma ut 190 andra grupper och hela invandringen.

Vilka grupper är Extremt överrepresenterade? Hur har mätningen gjorts?

Senast jag frågade fick jag till svar:
"Ja, det var 23 årigar från somalia som bor i Göteborg."

Bara för att 23% av somalierna i åldersgruppen 23 år i Göteborg är överrepresenterade innebär det ju inte att åldersgruppen 64 år från iran som bor i Stockholm är kriminella.

Ditt argument för att mångkultur inte fungerar är att invandrare är kriminella, när man sen bryter ner de rapporterna så ser man att 99.8% av invandrarna begår inte brott. Men du tar inte det faktumet utan med en dåres envishet fortsätter du med att "jo men vissa grupper är överrepresenterade"...
Jaha.. ok? Vi behöver väl inte slänga ut att fotbollssupportrar för att "vissa grupper" är överrepresenterade bland huliganer?

man får väl fokusera på de andra 99.8% som inte är kriminella. De andra tar rättsväsendet hand om och jag hoppas på att de får grymma straff och skickas hem till sina skitländer och där får de tänka efter om de valde rätt väg i livet. De fick chansen i världens bästa land, men de tog den inte.

Det som stör mig är att ni saknar perspektiv och logiskt tänkande.
49 våldtäkter i Norge fick extrem uppmärksamhet. Alla våldtäkterna var invandrare som stod för.
Rasisterna drog igång världens drev. Det visade sig vara 6 personer av 1 miljon invandrare.
Av 16 000 våldtäkter i Norge varje år så fokuserade rasisterna på 49 (under 3 år) eftersom det var invandrare. Resten skiter ni i... Bara ni får procentsatsen "100% av invandrarna"

20% av företagarna i skåne är invandrarföretagare.
14 000 företag.

men du skiter i att se allt det som är bra och positivt utan hela resonemanget kretsar kring procentsatser och du ser inte HELHETEN. navelskåderi och pojkrumsrasism kallar jag det.
Citera
2011-12-11, 19:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Jag hittade just i en av Torontors högerextrema länkar att irakierna var överrepresenterade "bara" 11 ggr. Är inte det bra? Det betyder ju att det är 99,8 % eller så som inte begått våldtäkt.

Det är verkligen anmärkningsvärt om du tycker att en överrepresentation på 10-20 gånger inte är något att bry sig om.

I andra sammanhang skulle det nog även få dig att höja på ögonbrynen, och fundera om man kan göra något åt saken.

- Antag att du har två barn i skolåldern, som går i en skola i närheten. För att komma till skolan måste de passera en å. Över ån går två broar. För den ena bron är rasrisken 10-20 gånger högre än för den andra bron, och många avråder folk från att gå på den förstnämnda bron pga den förhöjda rasrisken. Vad skulle du göra? Avråda barnen från att gå på bron med förhöjd rasrisk, eller säga till barnen att de kan ta vilken bro de vill; risken att bron rasar är ändå så liten?

Eller annat exempel:

- Du ska flytta till ett nytt ställe i en håla någonstans i Sverige. Du har två byar att välja mellan. Du har fått veta att i den ena byn så finns det 10-20 gånger fler pedofiler än i den andra byn. Vart flyttar du och dina barn, om omständigheterna annars är likvärdiga? Chansen att barnen råkar ut för pedofiler är fortfarande väldigt liten, men i den ena byn är dock risken förhöjd 10-20 gånger. Om du är en ansvarstagande förälder, vilken by låter som det bästa valet? Eller saknar det betydelse för dig vilken by du bosätter dig i?
Citera
2011-12-11, 19:39
Medlem
Torontors avatar
[quote=hushlittledarling]
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Jag vet vad hedersvåld är. Men för mig är våld våld. Jag värderar inte mord. Mord är mord.
Det är ingen skillnad om en white trash man slår ihjäl sin fru för att hon tittat på en annan man på krogen eller om en familj dödar sin dotter för att hon inte vill gifta sig med deras val av man.
Det är mord oavsett.
Risken att man ska slå ihjäl någon pga av svartsjuka är antagligen långt större i hedersvåldsamhälle än i ett västerländskt. Dvs man får både hedersvåld och ökat svartsjukevåld.

Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Frågorna hopar sig.
Bara för att vissa invandrargrupper är extremt överrepresenterade måste du då straffa andra invandrargrupper? För du snackar ju hela tiden om att invandringen är roten till allt ont.
Så bara för att en grupp är överrepresenterad så vill du döma ut 190 andra grupper och hela invandringen.

Vilka grupper är Extremt överrepresenterade? Hur har mätningen gjorts?

Senast jag frågade fick jag till svar:
"Ja, det var 23 årigar från somalia som bor i Göteborg."

Bara för att 23% av somalierna i åldersgruppen 23 år i Göteborg är överrepresenterade innebär det ju inte att åldersgruppen 64 år från iran som bor i Stockholm är kriminella.
Nu ljuger/missleder du medvetet. Överrepresentation är mycket hög för MENA och övriga Afrika generellt. Inte bara för 23 åriga somalier i Göteborg. Se BRÅ 2005:17. Orsakerna är oklara. BRÅ 1996:2 föreslog att det kunde bero på att det är en stor del brottslingar som söker sig till Sverige.

Citat:
Ditt argument för att mångkultur inte fungerar är att invandrare är kriminella, när man sen bryter ner de rapporterna så ser man att 99.8% av invandrarna begår inte brott. Men du tar inte det faktumet utan med en dåres envishet fortsätter du med att "jo men vissa grupper är överrepresenterade"...
Jaha.. ok? Vi behöver väl inte slänga ut att fotbollssupportrar för att "vissa grupper" är överrepresenterade bland huliganer?

man får väl fokusera på de andra 99.8% som inte är kriminella. De andra tar rättsväsendet hand om och jag hoppas på att de får grymma straff och skickas hem till sina skitländer och där får de tänka efter om de valde rätt väg i livet. De fick chansen i världens bästa land, men de tog den inte.
Forfarande felaktigt.

Enligt BRÅ 2005:17 var 17,5% av de från Östafrika, 18,8% av de från Västasien, 23,3% av de från Nordafrika, och 26,3% av de från Övriga Afrika misstänkta för brott som begicks under perioden 1997-2001 (BRÅ 2005:17, sidan 63, tabell 3). Siffran skulle förstås ha blivit mycket högre om man tittat på hur många som någonsin varit misstänkta brott. Kanske över hälften? Siffran är för båda könen så siffrorna blir förstår mycket högre om man bara titta på männen.

Citat:
49 våldtäkter i Norge fick extrem uppmärksamhet. Alla våldtäkterna var invandrare som stod för.
Rasisterna drog igång världens drev. Det visade sig vara 6 personer av 1 miljon invandrare.
Av 16 000 våldtäkter i Norge varje år så fokuserade rasisterna på 49 (under 3 år) eftersom det var invandrare. Resten skiter ni i... Bara ni får procentsatsen "100% av invandrarna"
49 var bara antalet överfallsvåldtäkter hittils i år. De senaste 5 åren har alla överfallsvåldtäkter gjorts av invandrare. Även våldtäkter generellt görs i majoriteten av fallen av invandrare.
Citat:
20% av företagarna i skåne är invandrarföretagare.
14 000 företag.

men du skiter i att se allt det som är bra och positivt utan hela resonemanget kretsar kring procentsatser och du ser inte HELHETEN. navelskåderi och pojkrumsrasism kallar jag det.
Finns ingen undersökning som visar att vi tjänar på invandringen. Alla som gjorts visar stora kostnader vilket innebär sämre välfärd för svenskarna.
Citera
2011-12-11, 19:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Jag vet inte riktigt var "6 personer" kommer ifrån, men exakt 100% eller nästan 100% är dock ingen större skillnad. Enligt detta TV-inslag från norska NRK

http://www.youtube.com/watch?v=d3LL6hBrj-c

så har 86 överfallsvåldtäkter anmälts de senaste 5 åren, och i 83 av dessa fall beskrevs gärningsmannen som icke-västlig. I samtliga fall där gärningsmännen identifierats har han varit icke-västlig, och i nästan samtliga fall där han inte identifierats ännu har han beskrivits som icke-västlig.

Siffrorna talar sitt tydliga språk.

Dock är det sant att överfallsvåldtäkter inte är den enda typen av våldtäkt. Men siffror är väldigt dystra ändå. Tittar vi på alla anmälda våldtäkter i Oslo blir siffrorna så här:

Citat:
65,1% av anmälda våldtäktsmän har utländsk bakgrund (sid 52-53)
https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/oslo/Vedlegg_1309.pdf

Sedan, eftersom vi bor i Sverige, så hör det till att bli rasistanklagad i dessa sammanhang. Men tittar du på Norge så ser du att detta är ett accepterat faktum av norsk media, norsk polis och den norska staten. Detta är så accepterat att de bland annat kommit med dessa förslag:

Citat:
Ber imamer om hjelp mot voldtekt
Menn med utenlandsk opprinnelse står bak 65 prosent av voldtektene og voldtektsforsøkene i Oslo. Nå ber Voldtektsutvalget imamene sette voldtekt og norsk kvinnesyn på dagsordenen.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1662801.ece

Citat:
Vil gi innvandrere kurs for å hindre voldtekter
Ikke-vestlige innvandrere er overrepresentert i voldtektsanmeldelser. Voldtektsutvalget anbefaler Regjeringen å lage et opplæringsprogram om holdninger til nyankomne.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2216811.ece

Kanske dags att omvärdera vad som är rasism? Annars får du problem om du ska rasistanklaga hela det norska samhället.
Citera
2011-12-11, 19:42
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är verkligen anmärkningsvärt om du tycker att en överrepresentation på 10-20 gånger inte är något att bry sig om.
När det handlar om 24 rötägg som i fallet 20 ggr, som 4 tusendelar av den totala populationen, så 99,6% INTE är våldtäktsmän. 99,6 % irakier med bra kvinnosyn, är det inte fantastiskt?
Citat:
I andra sammanhang skulle det nog även få dig att höja på ögonbrynen, och fundera om man kan göra något åt saken.

- Antag att du har två barn i skolåldern, som går i en skola i närheten. För att komma till skolan måste de passera en å. Över ån går två broar. För den ena bron är rasrisken 10-20 gånger högre än för den andra bron, och många avråder folk från att gå på den förstnämnda bron pga den förhöjda rasrisken. Vad skulle du göra? Avråda barnen från att gå på bron med förhöjd rasrisk, eller säga till barnen att de kan ta vilken bro de vill; risken att bron rasar är ändå så liten?

Eller annat exempel:

- Du ska flytta till ett nytt ställe i en håla någonstans i Sverige. Du har två byar att välja mellan. Du har fått veta att i den ena byn så finns det 10-20 gånger fler pedofiler än i den andra byn. Vart flyttar du och dina barn, om omständigheterna annars är likvärdiga? Chansen att barnen råkar ut för pedofiler är fortfarande väldigt liten, men i den ena byn är dock risken förhöjd 10-20 gånger. Om du är en ansvarstagande förälder, vilken by låter som det bästa valet? Eller saknar det betydelse för dig vilken by du bosätter dig i?
Och du tycker det är jämförbart? Du och dina gelikar är ju ute efter att bränna ner byn och dess invånare (säg 50 000 invånare om det nu finns så många som 10-20 pedofiler där, jämfört med 1 i den andra byn) det är det som är skillnaden på dej och mej. Eller kanske sprida gift som dödar hela befolkningen, det är ju speciellt irakierna vana vid att utsättas för, så det gör väl inget.

Nej förlåt, det måste var en svensk by, för till och med Svenskarnas Parti konstaterade att svenskarna var i majoritet när det gällde pedofili.
Citera
2011-12-11, 20:18
Medlem
Torontors avatar
Citat:
När det handlar om 24 rötägg som i fallet 20 ggr, som 4 tusendelar av den totala populationen, så 99,6% INTE är våldtäktsmän. 99,6 % irakier med bra kvinnosyn, är det inte fantastiskt?
Och du tycker det är jämförbart? Du och dina gelikar är ju ute efter att bränna ner byn och dess invånare (säg 50 000 invånare om det nu finns så många som 10-20 pedofiler där, jämfört med 1 i den andra byn) det är det som är skillnaden på dej och mej. Eller kanske sprida gift som dödar hela befolkningen, det är ju speciellt irakierna vana vid att utsättas för, så det gör väl inget.

Nej förlåt, det måste var en svensk by, för till och med Svenskarnas Parti konstaterade att svenskarna var i majoritet när det gällde pedofili.
Fortfarande inte bara våldtäkter som är problemet utan all brottslighet, arbetslösheten, bidragsberoendet, asylfusket, antisemitismen, sjunkande skolresultat, islamineringen, osv. De flesta i-länder har insett problemen med invandringen och skär nu ner till skillnad från det internationellt sätt extremistiska och alltmer isolerade Sverige.
Citera
2011-12-12, 08:27
Medlem
EmilLundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Förorter är förstås en faktor som skapar kriminalitet, med det förklarar t.ex inte den uppmärksammade gruppvåldtäkten i flyktingförläggningen häromdagen. Inte heller förklarar det vad denna norska våldtagna flicka berättar:

Invandrarnas hemkultur är en stark faktor när det gäller vissa typer av brott. Så stark faktor att i alla fall den norska staten diskuterat att sätta in specialåtgärder för att hantera detta:

Så det är ganska uppenbart att det finns i alla fall en kulturell komponent för vissa brottstyper, och för att bekämpa dessa brott måste man ta sig an denna komponent och sätta in sina motåtgärder här.

Fortfarande är det en faktor, men inte för att generalisera till att alla söder om ekvatorn eller alla muslimer har denna inställning. Du påminner starkt om lille Albert i Watsons experiment och muslimerna är det vita skägget...
Citera
2011-12-12, 08:47
Medlem
EmilLundells avatar
För det första, även om invandrare är överrepresenterade så innebär ej detta att invandrare har en individuell disposition för kriminalitet.

Att invandrare från "MENA och övriga Afrika" (alltså en hel kontinent) är överrepresenterade inom vissa brottskategorier är självklart ett problem. Men man kan inte klumpa ihop alla från Afrika till en enda stor problematisk grupp baserat på en högst tveksam procentsats.

Korrigerad för inkomst, utbildning, kön och ålder förvisso är ju tabellerna i BRÅ 2005:17 detta, men då BRÅ samkört olika statistiska register så har de inte något mer än dessa uppgifter.

Inkomst behöver ej vara direkt kopplat till relativ fattigdom, ej heller utbildning etc. Vad gäller statistiska register är det vanligt att undersöka med korrelationer och bara för att individens inkomst inte korrelerar med annan variabel så innebär inte detta att den sociala faktorer angående levnadsstandard plötsligt är "rensade". För övrigt tar inte BRÅ med i beräkningen diverse tillstånd och problematik (t.ex. PTSD) som uppkommer i samband med krig. En svensk kan drabbas av PTSD i Afghanistan likväl som en Afghan kan detta. Det är långtifrån enbart genetiskt eller kulturellt betingat. Och här i Sverige har vi relativ fattigdom, där dessa människor kommer ifrån handlar det inte sällan om absolut fattigdom (där den fysiska hälsan äventyras).

Slutsats: Sociala faktorer är inte alls "rensade" vilket gör att man ej kan uttala sig om individuell disposition för kriminalitet baserat på överrepresentation i procent uppdelat efter nationalitet.

För övrigt handlar det om 55 nationer med sammanlagt ca 1 miljard invånare. Endast en liten del väljer/har möjlighet/har behov att emigrera, 25% (tagit siffran från andras resonemang i denna tråd) av dessa kommer till Sverige. Det är ej ett representativt urval av den totala populationen.

Om man är medvetna om de sociala faktorer som inverkar på individens förmåga att leva ett fungerande (och ur samhällets perspektiv lagligt) liv så bör man därför anpassa systemet till att minimera effekterna av dessa faktorer.

Till sist handlar det om: Ska Sverige av humanitära skäl tillåta invandring eller ej. Ska man vid gränsen sålla ut de som har det värst och säga stopp eller ska man anpassa systemet så att vi kan hantera det.
Citera
2011-12-12, 08:51
Medlem
EmilLundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Fortfarande inte bara våldtäkter som är problemet utan all brottslighet, arbetslösheten, bidragsberoendet, asylfusket, antisemitismen, sjunkande skolresultat, islamineringen, osv. De flesta i-länder har insett problemen med invandringen och skär nu ner till skillnad från det internationellt sätt extremistiska och alltmer isolerade Sverige.

Du framhäver Sverige som extremistiskt som ett argument, ja vi skiljer oss från mängden men det innebär inte per definition att det är dåligt. Sverige är även snarare motsatsen till isolerat medan du förespråkar att vi ska isolera oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in