2025-02-05, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Ja man vet aldrig. Innehåller både kemikalier och klumpförbyggande medel
En skräpvara helt enkelt. Man ska alltid se till att det finns rivjärn där man är oavsett var man är och när hur och var och ev platser man ska ev besöka.. Kolla om de har rivjärn innan
Ogillar matsvinn och köper gärna riven ost. Kemikalier och klumpförebyggande används nog bara i lågprisostar. Undviker alltid gratängost, tacoost etc. och köper alltid riven ost från en sort. Exempelvis Folke, Präst, Cheddar, Västerbotten.
Citera
2025-05-08, 01:37
Medlem
Kanastras avatar
Jag har sett osten Norvegia av Tine dyka upp i affärer. Har sett flera mejeriprodukter av just Tine senaste månaderna.
Designen på förpackningen på Norvegia påminner om designen till osten Jarlsberg.
Jarlsberg tycker jag är alldeles för mesig som smörgåsost, och jag undrar om det är nån som ätit Norvegia?

Verkar vara Norges hushållsost.
Citera
2025-05-08, 01:51
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Jag har sett osten Norvegia av Tine dyka upp i affärer. Har sett flera mejeriprodukter av just Tine senaste månaderna.
Designen på förpackningen på Norvegia påminner om designen till osten Jarlsberg.
Jarlsberg tycker jag är alldeles för mesig som smörgåsost, och jag undrar om det är nån som ätit Norvegia?

Verkar vara Norges hushållsost.

Smaklös. Som hushållsost. Brukar köra den som riven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in