2019-01-17, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Lånar man ut tre miljoner för lyxkonsumtion till en person man bara har en yrkesmässig relation till? Eller ens till en god vän? Märkligt.

Väldigt mystiskt..ligger nog en hel kennel begravd här.
Måste vara århundradets största klavertramp..!
Citera
2019-01-17, 17:05
Medlem
Mowglinos avatar
Aldrig ens tänkt på att dom varit älskare, och har inte uppfattat att det varit någon form av underton i varje artikel som tagit upp detta, men nu när Mona säger det, så är det förmodligen den mest naturliga förklaringen att hon gjorde som hon gjorde!

Hon själv som skapar spekulationerna i och med sitt senaste uttalande.
Citera
2019-01-17, 17:06
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Vad i helvete.... det finns idag plötsligt snyfthistorier på förstasidorna” om
Mona i både Aftonbladet och Expressen.
Är det en hemlig konspiration för att få on henne i regeringen igen?!

Vilken ministerpost kommer hon att få tror ni?

Källor:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qnoXxE/mona-sahlin-om-livvakten-var-inte-alskare

https://www.expressen.se/nyheter/sahlin-om-livvakten-vi-var-inte-alskare/

https://www.svd.se/sahlin-bevakningen-slog-ner-mig-fullstandigt
Citera
2019-01-17, 17:36
Medlem
rostigamazons avatar
Är hon fortfarande gift med barnens far ?
Citera
2019-01-17, 17:37
Medlem
Min brors kusins avatar
Generaldirektören för den statliga myndighet där jag arbetar har bekräftat vid samtal att Måna o livvakten var ett par, det var tydligen välkänt inom statsförvaltningen.......
Citera
2019-01-17, 17:45
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Generaldirektören för den statliga myndighet där jag arbetar har bekräftat vid samtal att Måna o livvakten var ett par, det var tydligen välkänt inom statsförvaltningen.......
Har du någon aning om vad livvaktens fru tyckte om makens prostitution? Är de ens gifta längre, förresten?

Sahlin är säkert sexuellt betingad på just chilenare, ända sedan Pinochet-kuppen 1973. Det här är ju inte den första hon sätter på, däremot med stor sannolikhet den dyraste.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2019-01-17 kl. 17:50.
Citera
2019-01-17, 18:58
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Att hon har mage att fortsätta gnälla om Juholt. Han var de facto ingen dålig politiker, men han hängdes ut av sina egna i maktkampen inom S. Hon ska överhuvudtaget inte gnälla alls om någon annan politiker.
Det är bara att tacka för att hon aldrig nådde högsta nivå.

Kom ihåg att "tänkande" inte är hennes starka sida. (Göran Persson)
Citera
2019-01-17, 19:53
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Är hon fortfarande gift med barnens far ?
Det äldsta barnet har en chilensk (vad annars?) far, han ska ha flyttat hem till Chile, sägs det. Bo Sahlin (Mona är född Andersson) står fortfarande noterad som gift man, men ensam på sin adress, så officiellt verkar hon fortfarande vara gift med honom.
Citera
2019-01-17, 20:25
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Vad i helvete.... det finns idag plötsligt snyfthistorier på förstasidorna” om
Mona i både Aftonbladet och Expressen.
Är det en hemlig konspiration för att få on henne i regeringen igen?!

Vilken ministerpost kommer hon att få tror ni?

Källor:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qnoXxE/mona-sahlin-om-livvakten-var-inte-alskare

https://www.expressen.se/nyheter/sahlin-om-livvakten-vi-var-inte-alskare/

https://www.svd.se/sahlin-bevakningen-slog-ner-mig-fullstandigt

Nej. Det handlar bara att hon nu fått tillåtelse att publicera sin bok. Sosseriet har haft munkavle på skandalkärringen under regeringsbildandet för att hon inte skulle ställa till med något, men nu när allt är klart får hon ringa pressen och piska upp intresse för boken. Mona är helt slut som politiker inom S och det blir ingen återkomst.
Citera
2019-01-17, 22:19
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Lånar man ut tre miljoner för lyxkonsumtion till en person man bara har en yrkesmässig relation till? Eller ens till en god vän? Märkligt.
Jag tänker att det måste handla om tvätt av svarta pengar. Labbe tar in pengar från Chile eller var fan det nu var han kom från, och Måna tvättar dom?

https://www.ratsit.se/19700213-Hernando_Labbe_Solinas_Huddinge/
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Har du någon aning om vad livvaktens fru tyckte om makens prostitution? Är de ens gifta längre, förresten?
Fortfarande registrerade som gifta, ja. Du kan se i länken ovan att de bor i samma hus i Huddinge.

Från podcasten:
I intervjun i podcasten ”Schulman show” berättar Mona Sahlin att också den tidigare kvittoskandalen, som på 1990-talet tvingade henne att lämna politiken och posten som vice partiordförande, fortfarande förföljer henne. Då avslöjade Expressen hur Mona Sahlin, trots anmärkningar från riksdagsförvaltningen, använt sitt riksdagskort för kontantuttag och privata inköp.

– Går jag in i en godisaffär så tystnar det. Om jag går mot chokladdelen och räcker ut handen mot en Toblerone så blir det tvärtyst, säger Mona Sahlin.

naaaaw, stackars Måna, bara hon sträcker sig efter en Toblerone så blir det.... Tyst? Stackarn.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2019-01-17 kl. 22:26.
Citera
2019-01-17, 23:29
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Sahlin är säkert sexuellt betingad på just chilenare, ända sedan Pinochet-kuppen 1973. Det här är ju inte den första hon sätter på, däremot med stor sannolikhet den dyraste.
Triggade chilenare igång samma slags känslor hos den tidens vänsterkvinnor som hazarer gör idag?
Citera
2019-01-17, 23:52
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Triggade chilenare igång samma slags känslor hos den tidens vänsterkvinnor som hazarer gör idag?
Det är väl mest medelålders och äldre kvinnor som ränner efter hazarer, så tror jag inte att fallet var med chilenarna. Dels var dåtidens äldre damer knappast lika lössläppta som dagens, dels kunde nog chilenska män i högre grad än hazarerna attrahera svenska kvinnor i passande ålder. Men jag föreställer mig att det kan ha gått åtminstone en viss prestige, vänsterpolitiskt, i att hålla sig med en chilenare de där åren, vilket bör ha utövat stor dragningskraft på en så osjälvständig och opportunistisk person som Mona Sahlin.

Nu får Mona pröjsa för sin chilenare, visserligen ett praktexemplar, då var det gratis. Hon kanske skulle slå sig på hazarsvängen, om det inte är för sent för omprogrammering. Där kan hon rent av få betalt. Men jag tror, en gång präglad, alltid präglad. Dessutom tycker hon nog att hon är för fin för hazarer. Hazarhållning är ungefär lika lågprestige som gubbdjävlar med thaibrudar. Adel - låt vara sosseadel - förpliktigar.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2019-01-18 kl. 00:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in