Citat:
Ursprungligen postat av
MagisterBister
Triggade chilenare igång samma slags känslor hos den tidens vänsterkvinnor som hazarer gör idag?
Det är väl mest medelålders och äldre kvinnor som ränner efter hazarer, så tror jag inte att fallet var med chilenarna. Dels var dåtidens äldre damer knappast lika lössläppta som dagens, dels kunde nog chilenska män i högre grad än hazarerna attrahera svenska kvinnor i passande ålder. Men jag föreställer mig att det kan ha gått åtminstone en viss prestige, vänsterpolitiskt, i att hålla sig med en chilenare de där åren, vilket bör ha utövat stor dragningskraft på en så osjälvständig och opportunistisk person som Mona Sahlin.
Nu får Mona pröjsa för sin chilenare, visserligen ett praktexemplar, då var det gratis. Hon kanske skulle slå sig på hazarsvängen, om det inte är för sent för omprogrammering. Där kan hon rent av få betalt. Men jag tror, en gång präglad, alltid präglad. Dessutom tycker hon nog att hon är för fin för hazarer. Hazarhållning är ungefär lika lågprestige som gubbdjävlar med thaibrudar. Adel - låt vara sosseadel - förpliktigar.