Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
Chilenare gavs någon typ av helgongloria när de kom till Sverige efter att Pinochet städade av. Sågs som kloner av Che allihop fast de flesta var förlästa marxistiska bokmalar. Mona föll väl för myten om Che i sin röda ungdom.
När jag tänker efter så kan jag inte komma på om någon med ursprung från Chile som bidragit tillnågot konstruktivt i det här landet.
Instämmer till fullo. Det finns ett stendumt drag av överlägsenhet hos dem också. De är inte sena att projicera sin ilska på andra, inklusive svenskar, såna de menar sig kunna trampa på. Som fött och klätt dem genom sina skatteinbetalningar till flyktingkostnaderna. Det säger en hel del om detta efterblivna folks intelligens och bildning. Denne Labbe representerar urtypen av den halvindianska spanjacken. Flådiga bilar, flott bostadsrätt på skumma vägar och utan något vidare bidrag för Sverige. Palme tog hit dem och den absolut mentalt och kognitivt eftersatte Sahlin dansade i glädje i sin iver att förstöra Sverige. Chilenarna skulle aldrig släppts in i Sverige. Sovjet och DDR skickade hem de flesta - eller så kom de till Sverige - när man såg att de var manjana-latinos som mest var ute efter pengar, knark, kvinnor och kriminalitet. Vet vad jag pratar om av egen erfarenhet genom detta oönskade folkslag i Sverige. Om Sahlin kunde få så mycket pengar för sin värdelösa skandalbok (såna säljer) i höst att hon kan göra sig kvitt fogden och köpa två enkelbiljetter för sig och Labbe till Santiago de Chile och stanna där för gott, vinner Sverige något.