2020-09-20, 15:21
Medlem
theMowgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det är mycket Mona Sahlin i flödet nu,
men ingen intervju är som denna
https://twitter.com/sondagsintervju/status/1306942344684605440

Fy fan, jag satt med skämskudde, trots att det var radio. Hon slingrar sig å slirar på sanningen hela tiden.

Äntligen fick hon frågan, som jag själv hade velat fråga, om det inte handlar om korruption att skriva ut falska intyg till en nära vän. Naturligtvis svarar hon inte på frågan. Enda rimliga svaret hade varit, Ja det är korruption att ge fördelar till familj å vänner. Jag skiter fullständigt vem hon knullar, men kalla den inte slarv eller nonchalans, kalla det för va det är, korruption!

Sen fick vi även svaret på den andra frågan jag undrat över, nämligen den så kallade lönen på 60000 som betalades ut egen ficka.

Den skulle ha betalats en kort period, tror det var 3 månader. Det gör ju det ännu mer orimligt att skriva 120 000 på intyget. Mona, det är inte slarv eller nonchalans, det är bedrägeri!

Naturligtvis missade hon att betala arbetsgivaravgifter på sina 60000, vilket hon gjorde först efter att blivit påkommen. Hon visste inte att hon var tvungen, hon glömde, det var slarv å så vidare i en evig följetong...

Denna kvinnan förhåller sig till sanningen som kulan på roulettebordet förhåller sig till rött å svart.
Citera
2020-09-20, 15:31
Medlem
innocentblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...men sådana här resonemang förstår helt säkert inte Mona Sahlin. Hon kan inte tänka i flera led, hon ser bara att "om jag skriver på det här intyget, så kommer min sexige livvakt att tycka om mig". För även om det är sant att dom aldrig hade en sexuell relation, så är jag övertygad om att Sahlinskan hade sådana fantasier och förhoppningar. Annars ta man ju inte sådana risker, i hennes ställning... inte för en vanlig anställd, hur mycket man än uppskattar hans professionella tjänster.

Jag tror de hade ett sexuellt förhållande. De reste ju till USA för att titta på kampsport tillsammans. Eller tror du att han anspelade på det och uppmuntrade henne utan att "släppa till"?
Citera
2020-09-20, 15:33
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av innocentblue
Jag tror de hade ett sexuellt förhållande. De reste ju till USA för att titta på kampsport tillsammans. Eller tror du att han anspelade på det och uppmuntrade henne utan att "släppa till"?

Men ta en titt på hur kärringen ser ut! Och hon är ju så mycket äldre än han, också.

Han hade helt säkert betalt av skattepengar på den resan, också. Mona Sahlin suger alltid ut skattepengar till max. Samtidigt som hon undviker att betala skatt så långt det är möjligt, och säger i TV att "det är häftigt att betala skatt".
Citera
2020-09-20, 15:39
Medlem
Citat:
Men ta en titt på hur kärringen ser ut! Och hon är ju så mycket äldre än han, också.

Han hade helt säkert betalt av skattepengar på den resan, också. Mona Sahlin suger alltid ut skattepengar till max. Samtidigt som hon undviker att betala skatt så långt det är möjligt, och säger i TV att "det är häftigt att betala skatt".
Till på köpet så tyckte hon det var bra om svenska folket blev utrotade. Det är en farlig människa som skulle kunnat blivit statsminister och önskat livet ur sina medborgare.
Citera
2020-09-20, 15:45
Medlem
innocentblues avatar
Citat:

Hon är inte vacker men han kan ju ha gjort det för pengarna. En manlig "golddigger".
Citera
2020-09-20, 15:47
Medlem
MadameDuBarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Såg precis Skavlan. Vilket jävla as hon är. Ljuger så fan rodnar. Och tänk så skönt att aldrig ha gjort fel? Allt är alla andras fel och dom straffar man i tankarna med kickboxning.

Jag fick intryck av att Skavlan sändes utan publik, men ändå fick Mååååna rungande applåder för det hon sade. Var det hennes fans på SVT som klippt in det på lämpliga ställen?
Citera
2020-09-20, 15:57
Medlem
Enzymes avatar
Jag tyckte förklaringen om den felaktigt angivna lönen var ganska krystad. Att det skulle vara den lön som livvakten tänkte ange i sitt löneanspråk. Ganska stor skillnad på 42 tusen och 60 tusen. Ganska ovanligt att gå till banken och ange en lön som man eventuellt får efter löneförhandling.
Citera
2020-09-20, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadameDuBary
Jag fick intryck av att Skavlan sändes utan publik, men ändå fick Mååååna rungande applåder för det hon sade. Var det hennes fans på SVT som klippt in det på lämpliga ställen?
Det var verkligen pinsamt. Nu är väl personalen på SVT vänstervridna allihop och då föll det sig naturligt att dom ville visa vilken fin sossen hon var? Helt sjukt när Skavlan sa minuten innan att studion var tom.
Citera
2020-09-20, 16:39
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Visst var Bosse speltorsk tidigare?
Det har jag också hört, och att han var anledningen till Tobleroneskandalen, om det stämmer är det kanske inte så att det är han som borde lämna....
Citera
2020-09-20, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theMowg
Fy fan, jag satt med skämskudde, trots att det var radio. Hon slingrar sig å slirar på sanningen hela tiden.

Äntligen fick hon frågan, som jag själv hade velat fråga, om det inte handlar om korruption att skriva ut falska intyg till en nära vän. Naturligtvis svarar hon inte på frågan. Enda rimliga svaret hade varit, Ja det är korruption att ge fördelar till familj å vänner. Jag skiter fullständigt vem hon knullar, men kalla den inte slarv eller nonchalans, kalla det för va det är, korruption!

Sen fick vi även svaret på den andra frågan jag undrat över, nämligen den så kallade lönen på 60000 som betalades ut egen ficka.

Den skulle ha betalats en kort period, tror det var 3 månader. Det gör ju det ännu mer orimligt att skriva 120 000 på intyget. Mona, det är inte slarv eller nonchalans, det är bedrägeri!

Naturligtvis missade hon att betala arbetsgivaravgifter på sina 60000, vilket hon gjorde först efter att blivit påkommen. Hon visste inte att hon var tvungen, hon glömde, det var slarv å så vidare i en evig följetong...

Denna kvinnan förhåller sig till sanningen som kulan på roulettebordet förhåller sig till rött å svart.
Med en så, trots allt, snäll intervjuare fungerar hennes slingrande uppenbara osanningar.
Har för mig hon hade drygt 60 själv i lön som terror samordnare, eller vad det var. Hur kan man då få för sig att pynta närmre 80/mån inkl arb. giv avg till en tjomme som redan har ett heltidsjobb.
Att det är dikt och lögner borde varje nomalbegåvad förstå.

Men lilla Mona är utsatt för illvilliga förtal, hon har aldrig banne sig varit en skurk och fifflar.

Vem hon faktiskt var framkom med all önskvärd tydlighet i de sk tobleroneaffären. Ändå fick hon nya ministerposter och de gjorde henne t.o.m. till partiledare. Vilket bort gjort alla sossehatare överlyckliga. Hon sänkte S för gott.
Citera
2020-09-20, 17:28
Medlem
"Toyboyen eller att Mona gett honom pengarna för att gömmas undan för Bosse vid bodelningen"

Skulle hon verkligen kunna luuuraaa Bosse - han vet ju när radhuset är sålt o borde ha lika mycket
eller lika lite pengar - låter konstigt om Bosse skulle vara så jävla dum att Bosse skulle - genom
Månas skuldavräkning - tvingas dela sin radhuspeng o Måna - dvs Måna får hans halva o behåller
sin egen i lönndom - vad som är sjuukt med partiet är att dom gav Bosse juste jobb som han inte
platsade för pga hans fru heter Mååånaaa LatinoMuzlim
Citera
2020-09-20, 17:39
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Jag tyckte förklaringen om den felaktigt angivna lönen var ganska krystad. Att det skulle vara den lön som livvakten tänkte ange i sitt löneanspråk. Ganska stor skillnad på 42 tusen och 60 tusen. Ganska ovanligt att gå till banken och ange en lön som man eventuellt får efter löneförhandling.
Ganska stor skillnad på 42 000 och 120 000 också, som var den lön intyget gällde.
Enligt dagens intervju med Britt-Marie Mattsson i GP gav Mona livvakten 60 000 extra under två månader. Men syftet med intyget var ju att säkerställa livvaktens betalningsförmåga. Hade hon planerat att ge livvakten 60 000 extra ur egen ficka under en längre tid? Hur tänkte hon där? Det fick man inget svar på varken i SR eller GP. Mycket svag intervju av Martin Wicklin!

GP-intervjun bakom betalvägg:
https://www.gp.se/nyheter/mona-sahlin-om-boken-l%C3%B6gnerna-och-avskedet-till-politiken-1.34245800
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in