Citat:
Ursprungligen postat av
Deski
1) Vad gör Labben numera - är han ute på stan i uniform o trakasserar folk
2) o Labben bor han med familj där han är skriven eller
är han boomerang kid o har flyttat hem till mamzen/papzen
3) o varför intervjuas inte Labben-dam(er)/barn med frågor OM de skulle flytta till Saltis
Bra, Deski, vi får inte glömma att det här från början var en egen flashback-tråd med fokus på BÅDE Mona S och Hernando Labbé Solin*s. De är
båda misstänkta för brott och båda med i samma härva av lögner. Detta handlar lika mycket om HLS.
1) eftersom han tagits in till förhör och är misstänkt för att ha begått brott, så lär han inte vara välkommen tillbaka hos polisen. Hur kan man vara kriminalitetsmotverkare och samtidigt kriminell? Jag tror Hernandos moral kommer ifrågasättas av arbetsgivaren.
2) eftersom han setts i Stockholm så får man förmoda att han bor i Huddinge-huset där han och frugan är skriven.
3) jag skulle vara förvånad om tidningarnas murvlar inte redan försökt sig på att få ett uttalande från frun Lin* Labbé - just frågan om DE TVÅ skulle bo i Saltis eller om det var Mona+ som skulle bo där, vore intressant att få veta. (Vad Hernandos vuxna barn tycker bryr jag mig inte så mycket om. Bor de ens i Sverige? Och minderåriga barn ska man inte besvära med sånt här, det vore oetiskt.)
Efter att ha sett kärleksbilder på de lyckliga tu på facebook så kan man inte annat än undra om Lin* ångrar sitt val av make. Förstå, att när man är gifta, så har man ett ansvar för varann. Förstå, att Hernando kan bli betalningsskyldig miljoner när rättens kvarnar har malt. Advokatkostnader, mäklararvoden, BRF-avgifter, skadestånd, rättskostnader, böter osv.
Om Hernando förlorar jobbet som polis så kommer väl Lin* att få jobba dubbla skift för att hjälpa sin make ur knipan.
+OM det nu var så att Mona Sahlin skulle bosätta sig i Saltis, och HLS agerade bulvan, så undrar man varför, och det märks ju direkt att Mona är lite paranoid för hon har varit utsatt för hot. (Delvis i gamla hemmet pga hennes exman Bosses spelskulder!) Antagligen ville hon att det skulle stå HLS på dörren och inte MS. Hur de i realiteten tänkt detta vet jag inte. Det funkar ju inte med det faktum att paret sålde sitt småhus i Haninge eller var fan det var. För jag tror faktiskt inte att Mona tänkt bo i Saltis.
Men varför skrev hon då intygen???