2016-09-22, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarmannen
Ja. Monas pappa tror jag var en höjdare i partiet. Det är därför det är lite fult i P3-dokumentären att säga "att det blev socialdemokraterna var ingen självklarhet".

Fast jag tror nog att MS varit rätt kluven mellan S och dåvarande VPK .
Känns ju som att hon är väldigt påverkad av Sydamerikas vänstervåg, en revolutionsromantiker som från början drömt om kommunismen.
I synnerhet Allende-Neruda-Chilenare verkar hon dras till, betydligt mer VPK än S.

Vilka tror ni egentligen hon talar om när hon säger: Jag har ofta fått den frågan men jag kan inte komma på vad svensk kultur är. Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana ”töntiga” saker. ?

I mina ögon pratar hon lite drömskt om Allende-Neruda-Chilenare/Sydamerikaner och önskar att även hon var en cool Vänsterkämpe i kampen mot de fasliga diktaturerna. Hon kom väl rätt nära när hon fick barn med en cool Chilenare åtminstone, så får ju hon åtminstone ta del av den där coola chilenska identiteten som ju faktiskt finns. Även hennes bästa vän låter ju henne dela denna coola kultur, så slipper hon vara en tramsig svensk.
För "Svensk" är ju bara en rasistisk konstruktion för att exkludera typ Chilenare, till skillnad från det vackra och coola chilenska.

Att det finns ett Chilenskt Riksforbundet som strävar efter att "bevara och sprider den chilenska och latinamerikanska kulturen." är ju naturligt. För detta är faktiskt verkliga kulturer och inte något som de vidriga monstren till rasistsvenskarna hittat på. Heja EXPO!
Senast redigerad av Eloger 2016-09-22 kl. 21:23.
Citera
2016-09-22, 21:12
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Därav nu att hon ens fick detta jobb då som samordnare från första början.

Jag tror att varken hon eller de som gav henne uppdraget ens såg det som ett riktigt jobb. Hon skulle besöka lite mässor, integrationsprojekt, se bekymrad eller engagerad ut i TV4:s morgonsoffa, fika för fred, förstå hur en låginkomsttagare i Tensta mår genom att ha niqab samt förklara för veckans "fara för Sverige-grupp" hur jävla dumma de är.

Hon är precis som vissa överklassbrudar som man möter på högskolor har. De pratar om sina feministiska statements, vad de gör för kulturen och när jag då börjar prata om min morsa som fått hörseln förstörd på grund av dålig arbetsmiljö så blir allt tydligen grått och tråkigt och de längtar efter mammis och pappis insatslägenhet i Portugal. Sådana människor kan inte förstå sålänge de har sin ekonomiska och sociala trygghet.
Citera
2016-09-23, 01:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Blir hon inte dömd kommer liksom vanligt folk förlora än mer respekt för rättsapparaten så fällande dom lär det bli. Det är liksom inte som på 70-talet längre när man nu kan smussla undan saker som under bordellhärvan om nu dessa saker blivit kända. Fortsatt kan man säkert med makt och pengar hindra att saker blir kända och därmed blir rättslig prövning med det tåget har redan gått i denna soppa.

Så det kommer bli fällande. Förmodligen böter för bägge trots att det borde bli åtminstone en månad i buren som det skulle för vanligt folk. Han lär då få fortsätta som polis och hon lär väl då gå i pension med en extremt bra sådan.

Det kommer att läggas ned.
Man dömmer inte politiker och poliser till fängelse.

Det måste läggas ned innan eller så lägger man ned efter 2 dagar pga av att bevisen inte räcker.
Det hela är en produkt av ryska troll. Mona kan bli vår nya vice stadsminister.

Eller så får Mona hjärtonfarkt och dör. En massa män i toppen pustar ut...
Livakten kan då skickas till finkan som ett teater exempel på att lagen gäller för alla.
Citera
2016-09-23, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannenisvart
fast mona är otroligt nog populär inom partiet.
ssus tidning, frihet, hade någon slags undersökning om vilka statsråd som var populärast bland ssuarna och mona kom på andra plats efter tomas bodström.
Skumt med alla hennes idiotiska uttalande och förskingring genom åren
Citera
2016-09-23, 06:30
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Huvudsakliga skälet till Mååånas hjärnsläp i denna affär tycks vara KÅTHET.
Måååna har varit pilsk som en katt i mars på sin livvakt... se vad denne bloggare har att förtälja http://iotakt.se/blogg/fatal-attraktion/

Förr nöjde sig Måååna med att köpa snask för skattebetalarnas kreditkort, nu verkar hon gilla att snaska kotte såsom sexuellt extrem samordnare.
Varför blir jag inte förvånad?

Har hon separerat från Bosse? Lever hon ensam?
Citera
2016-09-23, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Referenshumla
Ingvar Carlsson och Mona Sahlins pappa var bästisar, Familjerna umgicks frekvent och Carlsson såg Mona växa upp.
Det handlar från Carlssons sida om lojalitet, samt även den oförmåga att vilja se negativa drag hos de man ser som "familj", liknande mina barn och andras ungar.

När Mona Sahlin förskingrade och stal statliga medel som värst, och fick tillsägelse på tillsägelse av revisorerna, men ändå fortsatte, då frågade Ingvar Carlsson henne om hon var utsatt för utpressning

Så illa var det, men hon stod under Carlssons beskydd. Mona har sett Livvakt Labbé växa upp, hon sa i radiopoden att Labbé var hennes bästa vän. Ibland kan vänner verkligen ställa till det för varandra.

Att inkompetenta, lata och arroganta Mona Sahlin har fått härja runt år efter år är en skam.
Ja, helt otroligt och en skam. Håller med... Jämför med hon juggetjejen som drack ett glas vin och körde över bron, i övrigt fläckfri. Hon sparka dem ut i kylan omedelbart.
Citera
2016-09-23, 08:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
1) Vad gör Labben numera - är han ute på stan i uniform o trakasserar folk

2) o Labben bor han med familj där han är skriven eller
är han boomerang kid o har flyttat hem till mamzen/papzen

3) o varför intervjuas inte Labben-dam(er)/barn med frågor OM de skulle flytta till Saltis
Bra, Deski, vi får inte glömma att det här från början var en egen flashback-tråd med fokus på BÅDE Mona S och Hernando Labbé Solin*s. De är båda misstänkta för brott och båda med i samma härva av lögner. Detta handlar lika mycket om HLS.

1) eftersom han tagits in till förhör och är misstänkt för att ha begått brott, så lär han inte vara välkommen tillbaka hos polisen. Hur kan man vara kriminalitetsmotverkare och samtidigt kriminell? Jag tror Hernandos moral kommer ifrågasättas av arbetsgivaren.

2) eftersom han setts i Stockholm så får man förmoda att han bor i Huddinge-huset där han och frugan är skriven.

3) jag skulle vara förvånad om tidningarnas murvlar inte redan försökt sig på att få ett uttalande från frun Lin* Labbé - just frågan om DE TVÅ skulle bo i Saltis eller om det var Mona+ som skulle bo där, vore intressant att få veta. (Vad Hernandos vuxna barn tycker bryr jag mig inte så mycket om. Bor de ens i Sverige? Och minderåriga barn ska man inte besvära med sånt här, det vore oetiskt.)

Efter att ha sett kärleksbilder på de lyckliga tu på facebook så kan man inte annat än undra om Lin* ångrar sitt val av make. Förstå, att när man är gifta, så har man ett ansvar för varann. Förstå, att Hernando kan bli betalningsskyldig miljoner när rättens kvarnar har malt. Advokatkostnader, mäklararvoden, BRF-avgifter, skadestånd, rättskostnader, böter osv.
Om Hernando förlorar jobbet som polis så kommer väl Lin* att få jobba dubbla skift för att hjälpa sin make ur knipan.

+OM det nu var så att Mona Sahlin skulle bosätta sig i Saltis,
och HLS agerade bulvan, så undrar man varför, och det märks ju direkt att Mona är lite paranoid för hon har varit utsatt för hot. (Delvis i gamla hemmet pga hennes exman Bosses spelskulder!) Antagligen ville hon att det skulle stå HLS på dörren och inte MS. Hur de i realiteten tänkt detta vet jag inte. Det funkar ju inte med det faktum att paret sålde sitt småhus i Haninge eller var fan det var. För jag tror faktiskt inte att Mona tänkt bo i Saltis.

Men varför skrev hon då intygen???
Senast redigerad av LuluBrooksie 2016-09-23 kl. 08:40.
Citera
2016-09-23, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Bra, Deski, vi får inte glömma att det här från början var en egen flashback-tråd med fokus på BÅDE Mona S och Hernando Labbé Solin*s. De är båda misstänkta för brott och båda med i samma härva av lögner. Detta handlar lika mycket om HLS.

1) eftersom han tagits in till förhör och är misstänkt för att ha begått brott, så lär han inte vara välkommen tillbaka hos polisen. Hur kan man vara kriminalitetsmotverkare och samtidigt kriminell? Jag tror Hernandos moral kommer ifrågasättas av arbetsgivaren.

2) eftersom han setts i Stockholm så får man förmoda att han bor i Huddinge-huset där han och frugan är skriven.

3) jag skulle vara förvånad om tidningarnas murvlar inte redan försökt sig på att få ett uttalande från frun Lin* Labbé - just frågan om DE TVÅ skulle bo i Saltis eller om det var Mona+ som skulle bo där, vore intressant att få veta. (Vad Hernandos vuxna barn tycker bryr jag mig inte så mycket om. Bor de ens i Sverige? Och minderåriga barn ska man inte besvära med sånt här, det vore oetiskt.)

Efter att ha sett kärleksbilder på de lyckliga tu på facebook så kan man inte annat än undra om Lin* ångrar sitt val av make. Förstå, att när man är gifta, så har man ett ansvar för varann. Förstå, att Hernando kan bli betalningsskyldig miljoner när rättens kvarnar har malt. Advokatkostnader, mäklararvoden, BRF-avgifter, skadestånd, rättskostnader, böter osv.
Om Hernando förlorar jobbet som polis så kommer väl Lin* att få jobba dubbla skift för att hjälpa sin make ur knipan.

+OM det nu var så att Mona Sahlin skulle bosätta sig i Saltis,
och HLS agerade bulvan, så undrar man varför, och det märks ju direkt att Mona är lite paranoid för hon har varit utsatt för hot. (Delvis i gamla hemmet pga hennes exman Bosses spelskulder!) Antagligen ville hon att det skulle stå HLS på dörren och inte MS. Hur de i realiteten tänkt detta vet jag inte. Det funkar ju inte med det faktum att paret sålde sitt småhus i Haninge eller var fan det var. För jag tror faktiskt inte att Mona tänkt bo i Saltis.

Men varför skrev hon då intygen???

Därför att hon är kriminell
Citera
2016-09-23, 09:09
Medlem
Det är inget synd om Mona Sahlin för hon har brutit mot två grundprinciper när det gäller krishantering.
#1: Gör ingenting som du inte vill se på medias förstasidor och som du inte kommer att kunna stå för.
#2: Ljug under inga omständigheter aldrig för mörkläggning är alltid värre än själva händelsen.
Citera
2016-09-23, 09:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Måste säga att jag älskar att Mååna redan erkänt att "jag skrev fel" - ja vad gjorde du det för, din jävla dumskalle.

Hon "skrev fel" hela tre gånger. En gång för lyxbilinköp, en gång för lyxlägenhetsinköp och en gång för... Banken? Who knows.
Citera
2016-09-23, 09:51
Medlem
"1) eftersom han tagits in till förhör och är misstänkt för att ha begått brott, så lär han inte vara välkommen tillbaka hos polisen. Hur kan man vara kriminalitetsmotverkare och samtidigt kriminell? Jag tror Hernandos moral kommer ifrågasättas av arbetsgivaren." HA HA HA HA

Vi har poliser som Fått TjänstLedigt för att Sitta På Kåken - vi har poliser som bankat på
bojade med batong o får jobba kvar - vi har Piltz o Tell/Rolf Machnow där minst EN har
blivit befordrad - vi har Bergstedt o Sartz som slog sönder o samman ZiggeROM bil
(den är rolig för eftersom det var ZiggeROM bil skadade de inte ZiggeROM/Taikümer
utan Trygg Hansa från vilken bilen var stulen o falskskyltad) polis dömd för brott/befordrad
osv läs Mr Corruptio.

Citat från Polistidningen/Svensk Polis - inom (nästan i alla fall) varje polisdistrikt finns
poliser med pzykiska problem, alkohol o tablettmissbruk - härtill kommer viss polisbrist
idag pga azylköret o alla andra Främmande Fåglar - ZiggeROM/TiggeROM inte att förglömma.

ankdammspolis är framtidsjobbet o skumrask bland ankdammspoliser kommer att tolereras alltmer

Hotet mot Labben är snarare hån från kollegor än sparken
Citera
2016-09-23, 12:23
Medlem
FortMeades avatar
Kåken i Huddinge är såld för 6,5 miljoner. HLS och hans relativt nyblivna hustru har istället flyttat in en billigare kåk (4,17 mille) i Huddinge. Båda affärerna i Juli.

HLS har enligt kvällspressen varit tillbaka i sin tjänst som polis fram till nu. http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23363931.ab

Hur det blir när han nu har delgivits misstanke om brott vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in