Citat:
Ursprungligen postat av enigma87
Råkade ut för min första smitare igår...
2 personer hoppade in vid taxi zonen i stan och skulle till akuten vanlig kontantkund, när jag senare närmar mig sjukhuset så säger dom att dom kan gå av lite innan jag säger ok stannar bil och taxameter säger priset men dom bara hoppar ut och springer, sen ser jag att dom springer rakt in på akutmotagningen så jag åker dit och konfronterar passagerarna (kan säga att rummet där jag konfronterade dom var kamerabevakat) När dom säger att dom inte ha pengar så går jag ut ringer polisen som kommer efter 30 min, dom går in och pratar med personerna och jag lyckas få en adress till ena föräldern, som var lagom glad 01:00 på natten (kunderna var 18 och 12 år gamla) så jag åker dit och hämtar pengar, kan säga att notan på 80:- slutade på 200:- istället.

Inte kul med smitningar.. Har själv inte varit med om det än, men det kommer att komma. Men vilka pundhuven att springa in på akuten, när du ser, lixom. Det är ju givet att man åker efter.
Men du måste väl ha missat en del körningar under tiden du snacka med polisen och allt det eller? Missa en del cash?
Har bytt åkare och företag nu sen tidigare... Känns så himla skönt. Mer jobb, bättre lön. Inte bara stå och hänga vid centralen med en kö på 15-20 bilar för att få en körning på 80 spänn.