Citat:
Ursprungligen postat av Windom_Earl
Jag har nästan inga utgifter. Jag snittar en inkomst på ca 1000-1200 kr efter skatt (inkl dricks) per nattpass, vilket på en genomsnittsmånad med 6 pass ger ca 6000-7000 kr. Det är mer än nog för mig eftersom jag "saknar ett liv". Jag går (nästan) aldrig ut med vänner, jag röker inte, jag snusar inte, jag dricker inte alkohol, jag köper inte dyra kläder, jag köper inte prylar. Allt jag gör är att sitta med datorn och äta god mat.. och det räcker pengarna utmärkt till. Jag har naturligtvis ingen flickvän eller egen familj, det livet jag har valt lämnar inte mycket utrymme för sådant 

6000-7000/ mån betalar du ingen hyra? Jag är precis som du en asocial typ som aldrig går ut, vare sig snusar eller röker, dricker 1-2 Lidl-pilsner á 1.69:- i veckan, köper aldrig kläder (har en jacka från -87) köper heller aldrig prylar, mitt nöje är att tanka hem spel och musik från nätet. Min livsmål är "Less is more" trots detta har jag en hyra på 3500:- skulle jag få ut 6000-7000 blir det soc-norm , man vill ju gärna kunna lägga undan nån tusing i månaden för ev framtida tandläkarbesök osv. Tycker att jag behöver åtminstone 8-10.000 för att klara livhanken. Fast det är klart att den alternativa livsstil du förespråkar tilltalar mig, om jag vore unkis hade jag säkert levt så. Är du miljöpartist månne?
Citat:
Ursprungligen postat av Windom_Earl
Med tanke på ditt tidigare inlägg (#448) så undrar jag om du kanske kört för TopCab och om du har gjort det så kan du väl skriva lite om dina erfarenheter därifrån om hur det var att köra för deras växel? Ska nämligen börja köra lite extra för dem.

Jag har INTE kört för TOPCAB kolla inlägg #290 istället.
Topcab betyder många stammisar och rabatterade körningar, dom kör kanske in mer än Kurir/020/TS, men dom får jobba för pengarna också. Är man ung och hungrig är det kanske nåt att tänka på. Sen är det ju gammaldags komradio som gäller där, så det gäller att hugga direkt på körning. Kan tänka mig att det är mest svenskar som kör för TOPCAB.
vore drömjobbet för mig iaf!
ringde taxi Göteborg och frågade vilka krav de har och fick reda på att de har tre test, lokalkännedom , intervju och till sist ska man köra runt med en handledare i ca 50 minuter. Få se hur man ska klara av att memorera alla gator i Göteborg….