2006-10-09, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
Räkna inte per timme, räkna per månad, för du kan ha det kasst några dagar och sen vänder det upp igen.

Senaste 5 dagarna har jag kört in 3700, 3400, 3100, 1300, 4100. FÖrutom 1300 så är det andra rätt bra. Håller 1300 i sig får man sparken rätt snart Håller man över 3000 konstant kramar chefen en

Se även det editerade svaret här ovan.

Ja men det låter som ett yrke för mig, trevlig och söt mot kunderna. Men huruvida mycket man kör in är väl mer en slump? man kan juh få runkkörningar som drar ner på snittet
Citera
2006-10-09, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drulovic
Ja men det låter som ett yrke för mig, trevlig och söt mot kunderna. Men huruvida mycket man kör in är väl mer en slump? man kan juh få runkkörningar som drar ner på snittet

Japp så är det. en portion skicklighet, veta vad ma nska göra, när man ska göra det, och en liten portion tur, det måste alla ha
Skickligheten är upp till dig, turen får du på köpet.
Citera
2006-10-09, 21:30
Bannlyst
Citat:
Japp så är det. en portion skicklighet, veta vad ma nska göra, när man ska göra det, och en liten portion tur, det måste alla ha
Skickligheten är upp till dig, turen får du på köpet.

Jo men det låter verkligen som ett kul yrke, arbetar du 12timmars pass?
Citera
2006-10-09, 21:38
Bannlyst
Citat:
Jo men det låter verkligen som ett kul yrke, arbetar du 12timmars pass?

Jag arbetar så länge som jag får. normalt blir det 9 timmar och ibland kör ajag så länge jag får, 13 timmar. TIll skillnad från allt det andra jag jobbat med så är det ,fan bara 2 timmar kvar istället för "skönt, slutar om 2 timmar. Tiden går så jäkla fort!
Citera
2006-10-09, 21:39
Bannlyst
Citat:
Jag arbetar så länge som jag får. normalt blir det 9 timmar och ibland kör ajag så länge jag får, 13 timmar. TIll skillnad från allt det andra jag jobbat med så är det ,fan bara 2 timmar kvar istället för "skönt, slutar om 2 timmar. Tiden går så jäkla fort!

Det går fort när man har roligt

Antar att det är turen som avgör om man får en bra åkare att köra åt??
Citera
2006-10-09, 21:41
Bannlyst
En annan sak, har inte kört så länge men redan nu börjar det komma krypandes. Taxameterljuden.

står på ICA och det piper till där i kassan när inte streckkoden fungerar tex, Piiip, piip* varpå jag tänker "uh, ny tur!!" eller "följesedel!" och tiondelssekunden efter, "äh", .

När man kör privat, och ska genom stan... "undrar om det är knökafullt i 113".

Underligt det där.
Citera
2006-10-10, 00:32
Medlem
Citat:
En annan sak, har inte kört så länge men redan nu börjar det komma krypandes. Taxameterljuden.

står på ICA och det piper till där i kassan när inte streckkoden fungerar tex, Piiip, piip* varpå jag tänker "uh, ny tur!!" eller "följesedel!" och tiondelssekunden efter, "äh", .

När man kör privat, och ska genom stan... "undrar om det är knökafullt i 113".

Underligt det där.

HAHAHAHAHA.... det där känner jag igen. Pipljudet från fritöserna på McDonalds låter precis som sökaren. Lämnade t.o.m. kön en gång för att gå ut och acceptera turen.....
Citera
2006-10-10, 00:35
Medlem
Citat:

Tiden går enormt fort. På något sätt känns det inte som att man arbetar. Upplever min tillvaro mer som att man är med i en roadmovie.
Har kollegor som inte kan förstå hur jag kan tycka om att jobba så mycket. Jag tycker att det ger mig mer att jobba än att vara ledig och sitta hemma.
Citera
2006-10-10, 05:46
Medlem
Citat:
Och hur farligt är det att jobba natt i STHLM på en skala 1-10? Morsan blev knäckt när hon fick reda på att jag kanske ska ta kortet

Det är inte speciellt farligt. Media får det att låta värre än vad det är. Fast en Lördagsnatt om du stryker omkring i stan och plockar upp fulla drägg kan det bli jobbigt.

Kör för Taxi Stockholm. De har mest kunder, dyrast taxor, inga jävla rabatter, bäst taxametersystem osv.
Citera
2006-10-10, 21:32
Medlem
buikos avatar
Hello där Taxi-lovers & Taxi-sluskers !!

Fy f-n mår skit just nu, är sjuk och skulle egentligen ligga och sova, men kunde ändå inte låta bli att svara på lite frågor...

Citat:
Och hur farligt är det att jobba natt i STHLM på en skala 1-10? Morsan blev knäckt när hon fick reda på att jag kanske ska ta kortet

på en skala 1-10??

dagisfröken 1
målare 2
städare 3
lastbilsförare 4
butiksbiträde 5
polis 6
skötare på Karsudden 7
bussförare 8
taxislusk 9
dörrslusk 10

Taxi är farligt, fast internationellt sett är nog sthlm en av världens säkraste städer att köra taxi i. I New York rånmördas en taxisnubbe varje månad.

Att jobba i butik typ 7-eleven är farligt, man kan bli rånad, men man råkar inte ut för trafikolyckor där. Taxi är farligast pga trafiken INTE pga rånrisken.

Sen kan man påverka situationen själv och använda sitt förnuft, akta dig för Rinkeby/Tensta & Fittja. Kör på Täby/Lidingö/Nacka där är det lugnare, ta inga liftkunder på nätterna, ta beställningar, finns inte många rånare som orkar att vänta i en telefonkö i 40 min.

Citat:
Vet inte, men det beror nog till viss del på vilket bolag du kör för, alltså vilka klienter bolaget i huvudsak har. Här nere är det lugnt. Vi har mycket företagskunder. Fast köra för *valfritt nummerbolag* och tex och ligga å stryka runt Möllan vid stängningsdags kan nog innebära vissa otrevligheter Till skillnad från att hämta *valfri storkund* på Kastrup 01.30.

möllan?? har läst om det, låter som ett skumt ställe, men varför är kastrup så hemskt? antar att de som har råd att flyga också har råd med taxi.
Citera
2006-10-10, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buiko
möllan?? har läst om det, låter som ett skumt ställe, men varför är kastrup så hemskt? antar att de som har råd att flyga också har råd med taxi.

Nejnej, jag menade att Kastrup är Dagis jämfört med Möllan! Inget annat
Citera
2006-10-11, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus_tns
http://www.taxiforbundet.se/ < kolla där

1500kr Jag har redan kartboken i bilen. Vad heter den/dom andra boken/böckerna som medföljer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in