2009-04-30, 15:47
Medlem
lexitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ned Flander
I natt var det andra gången på tre dagar som en riktigt snygg brud ville ha med mig upp till lägenheten. Av någon anledning verkar dom tända på Taxi Stockholms uniformen, kan inte vara något annat då man inte är något vidare vackert barn.

Jag tolkar det som att du tackade nej till inviten? Hade utan tvekan kastat mig ur ut bilen och tagit mig en välbehövlig rast...

Eller så var det ditt dåliga självförtroende hon föll för, men för fan, ryck upp dig!

Hoppas du är gift, men knappt det är en anledning att neka.
Citera
2009-04-30, 20:20
Medlem
BoyyyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightfalls
Jag har fastnat helt vid uppgiftena om villotider, jag förstår inte alls hur jag ska tänka.

Jag menar är det inte så att man ska titta tillbaks på schemat 24 tim och där hitta 11 tim villa ?

En villotid på minst 8 tim o 3 tim men hur jag än gör så lyckas jag inte få det rätt har försökt i flera timmar så att jag är nu helt slut i hjärnan.

Så finns det någon som vill vara snäll o hjälpa till ?

Ett exempel för dig nightfalls, sen ska det nog gå bra, jag hade också lite problem med vilotiderna:

Taxiförare Charlie Reeds vilotidsrapport:

DATUM: 2008-12-15
KLOCKAN: 00:00 - 24:00

DATUM: 2008-12-16
KLOCKAN: 00:00 - 06:00
KLOCKAN: 13:00 - 16:00

DATUM 2008-12-16
KLOCKAN: 19:00 - 24:00

DATUM 2008-12-17
KLOCKAN: 00:00 - 05:00

Fråga:
Charlie Reed tänker börja arbeta den 17 dec kl. 05:00. Hur länge kan han köra?

Svaret i facit:
Till klockan 15:00 (10 timmar)

Lösningsexempel:
Tänk tillbaka 24 timmar från kl.05:00 den 17:e, vilket blir kl.05:00 den 16:e. Härifrån har Charlie samlat på sig vilotiderna 05:00-06:00 (1tim), 13:00-16:00(3tim) och 19:00-05:00(10tim).
Vi är bara intresserad av att fylla vår 11-timmarskaka och inget mer! Så efter 10 timmarsbiten saknar vi 1 timme. Den tar man från vilotiden som är närmast den stora kakbiten, i detta fall i perioden 13:00-16:00. Då tar vi den närmsta timmen där och får uträkningen 16-1 vilket blir 15. Och då får man svaret där direkt. Charlie kan jobba till 15:00 ifall han jobbar från 05:00.

Sitt och läs igenom det där några gånger så förstår du sen. Det är busenkelt.
Citera
2009-04-30, 22:45
Medlem
reprobuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ned Flander
I natt var det andra gången på tre dagar som en riktigt snygg brud ville ha med mig upp till lägenheten. Av någon anledning verkar dom tända på Taxi Stockholms uniformen, kan inte vara något annat då man inte är något vidare vackert barn.

Det är inte så avancerat som att det handlar om uniform utan snarare enklare! Jag kör själv för ett taxibolag där vi, tack gud för det, har vanliga kläder och det är påfallande vanligt förekommande med förslag både av det oskyldigare och det osedligare slaget (nu är jag ett både vackert och charmant barn, min poäng är att det av underordnad betydelse, men det bör ändock påpekas ).

Jag tror snarare det handlar om att man dels får en kontaktyta till damerna i fråga som annars kan vara svår att uppnå, och dels att man är nykter och skötsam till skillnad från alla de sluskar hon med största säkerhet stött på under kvällens begivenheter (nu förutsätter jag att du, som jag, jobbar natt vilket givetvis inte alls behöver vara fallet).

Denna teori baserar jag delvis på att jag hört från många bartenders (både stiliga ynglingar och gamla fetton i medelåldern) att det är mycket enkelt att scora även i deras yrke. Just det gamla fettot i fråga med över 20 års erfarenhet i branschen (och en i övrigt mycket trevlig man) var övertygad om att det handlar om nykterheten och att man faktiskt klarar av att vara hyfsad och hålla en konversation. Jag tror likadant.
Citera
2009-05-01, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reprobus
Det är inte så avancerat som att det handlar om uniform utan snarare enklare! Jag kör själv för ett taxibolag där vi, tack gud för det, har vanliga kläder och det är påfallande vanligt förekommande med förslag både av det oskyldigare och det osedligare slaget (nu är jag ett både vackert och charmant barn, min poäng är att det av underordnad betydelse, men det bör ändock påpekas ).

Jag tror snarare det handlar om att man dels får en kontaktyta till damerna i fråga som annars kan vara svår att uppnå, och dels att man är nykter och skötsam till skillnad från alla de sluskar hon med största säkerhet stött på under kvällens begivenheter (nu förutsätter jag att du, som jag, jobbar natt vilket givetvis inte alls behöver vara fallet).

Denna teori baserar jag delvis på att jag hört från många bartenders (både stiliga ynglingar och gamla fetton i medelåldern) att det är mycket enkelt att scora även i deras yrke. Just det gamla fettot i fråga med över 20 års erfarenhet i branschen (och en i övrigt mycket trevlig man) var övertygad om att det handlar om nykterheten och att man faktiskt klarar av att vara hyfsad och hålla en konversation. Jag tror likadant.

Joo jag jobbar bara natt och det kan vara enligt din teori. Tyvärr är man gift sedan 8 år så det är väl inte läge att hänga med. Får se hur det blir idag. Kommer att köra 17.00 till minst 03.00. Får se om jag får små inviter idag också.
Citera
2009-05-01, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lexito
Jag tolkar det som att du tackade nej till inviten? Hade utan tvekan kastat mig ur ut bilen och tagit mig en välbehövlig rast...

Eller så var det ditt dåliga självförtroende hon föll för, men för fan, ryck upp dig!

Hoppas du är gift, men knappt det är en anledning att neka.

Självförtroende finns det gott om men även självironi. Klart jag är vacker
Citera
2009-05-01, 11:19
Medlem
ozones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reprobus

Jag tror att taxi kan vara en bra plats att få lite nya namn i "liggaren", dock är det upp till fem minuter man har på sig och när dom gått har man rånat dom på drygt 150 kr för ett par kilometer och nej jag har inte testat och tänker inte göra det.

Inviter har jag fått två gånger faktiskt, en från en äcklig MILF och en annan från en het dam. Om det var min sista dag på jobbet hade jag hakat på men inte i dagsläget.
Citera
2009-05-01, 11:47
Medlem
^

haha, äcklig MILF? Hur går det ihop?
Citera
2009-05-01, 15:28
Medlem
Jag kör taxi i Örebro och jag undrar helt enkelt vem som åker dit på det om jag kör på alla cyklister som cyklar mitt i vägen. Är det sant att det är lag på att man måste köra på alla cyklister i Örebro? Om inte så borde det vara det.
Hittills så har jag väl kört ihjäl ett dussin lobotomerade cyklister här i stan. Inte så många med andra ord, fast jag har bara kört taxi i någon månad nu så de högre siffrorna kommer väl så småningom hoppas jag.
Citera
2009-05-04, 20:42
Medlem
Rekas avatar
21.00 på ettan ikväll visas programmet "Taxi", det kan vara intressant.
Citera
2009-05-05, 21:45
Medlem
pirates avatar
Jag ser att det finns otaligt många trådar som behandlar taxi ämnet och runt om det ämnet. Och iom att denna tråd är så stor så tänkte jag ställa min fråga här.
Är det möjligt att klara av taxi provet utan att ha pluggat till det?
Alltså med andra ord använda sunt förnuft för frågor och annat....
Citera
2009-05-06, 00:15
Medlem
BoyyyBoys avatar
Fråga angående kartprovet:

Framkörningsavgift. Skall man räkna med sådant på kartprovet?
Om man kör från taxigaraget, 1 km, till kund och kör denne 3 km, ska man då ange någon slags framkörningsavgift?

Det bör ju då stå speciellt då, eller hur? Eftersom det står ju ingenstans i den normala prislistan. Jag hittar det åtminstone inte.

Jag menar ju inte grundavgiften nu alltså, utan framkörning. Visst kan man ej hitta detta i en vanlig prislista?
Citera
2009-05-06, 00:28
Medlem
Snubbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uddis(s)
Skitsnack det är där det fuskas mest! Vilka har åkt i storstädernas razzior det senaste? Kurir Göteborg Taxi stockholm mfl.
När hade Taxi Stockholm åkare som fastnade i razzior senast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in