2008-11-03, 21:30
Medlem
ozones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilema
Vi kör då våra "netrevelation" kunder som fastpriskörningar

Men som en kompis jag körde, priset blev 265 kr flyget - staden och han betalade 164 kr på sin bokning från netrev.
Senast redigerad av ozone 2008-11-03 kl. 21:38.
Citera
2008-11-03, 21:46
Medlem
Taxidroskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Ologiskt att börja dravla om inkört som lön när han specifikt frågade vad han kan tänkas tjäna om han kör extra.

Summa inkört ligger i runda slängar i dem tal jag angav. I Sverige varierar procenten mellan 30-39%, det blir enorma skillnader mellan det lägsta och den högsta procenten, med andra ord omöjligt att säga hur mycket vi tjänar annat än garantilön till 300 kr. Grabben får helt enkelt räkna ut själv med den procent han antager sig få av sin åkare!
Citera
2008-11-03, 22:18
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidrosken
Summa inkört ligger i runda slängar i dem tal jag angav. I Sverige varierar procenten mellan 30-39%, det blir enorma skillnader mellan det lägsta och den högsta procenten, med andra ord omöjligt att säga hur mycket vi tjänar annat än garantilön till 300 kr. Grabben får helt enkelt räkna ut själv med den procent han antager sig få av sin åkare!

I göteborg ligger %'en mellan 38 och 42 % men så kör var annan åkare in rätt mycket svarta pengar också. (av dem jag pratat med iaf.)
Citera
2008-11-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidrosken
Tacksam för svaren , finns det några som kör sönd-onsd 22.00 -05.00 i sthlm eller är det inte lönt för åkarna att ha bilarna ute då risk att dom går minus?
Citera
2008-11-04, 00:08
Medlem
ozones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me
I göteborg ligger %'en mellan 38 och 42 % men så kör var annan åkare in rätt mycket svarta pengar också. (av dem jag pratat med iaf.)

Oj det var mycket. Jag har 35 % nu och en snittlön på 110 kr/timmen. Snart ändras den till 38 %, men som ni har 38 till 42% måste ju bli en bra lön? vad har du för snittlön på din procent vad den nu ligger på? jag gissar på minst 120 kr timmen!
Citera
2008-11-04, 00:45
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozone
Oj det var mycket. Jag har 35 % nu och en snittlön på 110 kr/timmen. Snart ändras den till 38 %, men som ni har 38 till 42% måste ju bli en bra lön? vad har du för snittlön på din procent vad den nu ligger på? jag gissar på minst 120 kr timmen!

Jo jag har en snittlön på ca 120 kr i timmen men då jobbar jag på BC :P kanske är åkarna som jag pratat med som överdriver om vad de betalar ut.
Citera
2008-11-04, 08:44
Medlem
Inlärning på taxameter idag.
Kartprov(alla stadens fina gator) på fredag.

Snart är även jag taxislusk! Är väll det dock redan nu, när jag klarade uppkörningen men man måste ju börja köra innan det är på riktigt.
Har gått bra allt som allt, även ifall kartprovet är sjukt deprimerande och tråkigt att läsa till. Men men, nu känns det som jag kan halva stan. Det är iaf en början.
Citera
2008-11-04, 10:51
Medlem
ozones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me
Jo jag har en snittlön på ca 120 kr i timmen men då jobbar jag på BC :P kanske är åkarna som jag pratat med som överdriver om vad de betalar ut.

Jag tror faktiskt inte att åkare ljuger så mycket, den bild jag fått är att åkare är närmare begåvningsreserven än chaufförer. Men visst överdrivs det säkert mycket när det gäller inkört, samma kuk mätning där som på flashback. En del ligger ju stadigt på 400 kr timmen och bara kör vardagar.

Själv ligger jag på 330-340 kr timmen inkört men då kör jag varannan helg, en av dem lönehelg.. vissa helger när jag har lite att göra så jobbar jag ändån.. kör bår också som ibland brukar rädda mig från att sitta och köra färdtjänst en dålig dag.
Citera
2008-11-04, 10:52
Medlem
ozones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalllen

Snart är även jag taxislusk! Är väll det dock redan nu, när jag klarade uppkörningen men man måste ju börja köra innan det är på riktigt.
Har gått bra allt som allt, även ifall kartprovet är sjukt deprimerande och tråkigt att läsa till. Men men, nu känns det som jag kan halva stan. Det är iaf en början.

Grattis. Det var mycket spännande i början, alltid något nytt spännande varje dag. Sen när man kört någon månad är det the same shit but different days
Citera
2008-11-06, 15:17
Medlem
AbsolutMaias avatar
Taxi i norr

Nån som kör taxi i norrbotten som kan berätta hur det är?
Citera
2008-11-09, 15:15
Medlem
Wesleyns avatar
Snart är även jag taxislusk! Är väll det dock redan nu, när jag klarade uppkörningen

Och när fan började dom med uppkörning för taxi? Har haft mitt i 3 år. Måste vara ganska nyligen? Skönt man slapp de, kör färdtjänst och då är de gasen i botten jämt

FELFELFEL, går de inte att ta bort inlägg man postat men som blivit fel????
Senast redigerad av Wesleyn 2008-11-09 kl. 15:22.
Citera
2008-11-09, 15:20
Medlem
Wesleyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalllen

Snart är även jag taxislusk! Är väll det dock redan nu, när jag klarade uppkörningen .

Och när började dom med uppkörning på taxi? Haft mitt leg i 3 år så de måste va ganska nyligt antar jag. Tur man slapp de.

Full gas jämt är min melodi. Hur ska man annars hinna med BC´s mongoslingor där man ska vara på 3 olika avdelningar på sjukhuset samma minut och även vara på en annan adress 7 minuter senare 3km bort..

Är de Reinfeldts dumma jävla påhitt med uppkörning eller tycker folk i allmännhet att vi kör som idioter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in