2008-02-08, 10:32
Medlem
marcus_tnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dweezil78
Nu kommer jag fram till bilden och kommentarrutan, men det händer inget när jag klickar på skicka nu för kommentaren. Försökt både i IE och FF

jaha.. är du inloggad då ? .. jag testade som gäst och det gick att kommentera samtliga bilderna, lustigt
Citera
2008-02-08, 12:43
Medlem
RogerWallenbergs avatar
Marcus och ni andra som verkar köra taxi. Kör ni eget svart med tanke på att ni tar med er växelpengar eller är det ett taxiföretag ni kör åt?

Är det böter på att köra svarttaxi, hur mycket ungefär?
Citera
2008-02-08, 14:14
Medlem
Dweezil78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerWallenberg
Marcus och ni andra som verkar köra taxi. Kör ni eget svart med tanke på att ni tar med er växelpengar eller är det ett taxiföretag ni kör åt?

Är det böter på att köra svarttaxi, hur mycket ungefär?

Jag kör åt ett åkeri, men vi måste själva stå för växelkassan.

Vet att Halmstadpolisen är kinkiga mot svarttaxi nu, men vet inte vad böterna ligger på i dagsläget.
Tyvärr är det så med att de få svarttaxi som finns kvar har sina regelbundna kunder som är väl insatt i proceduren om polisen stannar de, så det finns inte som kan göras där
Senast redigerad av Dweezil78 2008-02-08 kl. 14:17.
Citera
2008-02-08, 19:15
Medlem
Lamborghinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buiko
Publicitetsgrej som inte funkar i praktiken. Du står där med din metrotidning kl 10, ringer till TaxiCard, vill ha bil. Växeln: Tyvärr vi har ingen ledig bil just nu (3 av deras 4 bilar står i garaget, 1 av dem på väg till Arlanda...Känn dig blåst

Ungefär som när Elgiganten slopar bort dvd spelare och platt tv sk. lockvaror. Du åker dit i tid och slåss i köerna i 1 timme för att sen få höra att den där billiga tv:n är "slutsåld" dvs de hade bara 2 st till salu.

Låt dig inte BLUFFAS !!

Så var det inte alls det! Vad du hittar på...
Citera
2008-02-08, 19:19
Medlem
Lamborghinis avatar
Citat:
http://www.taxicard.se/

konstigt, trodde att taxicard konkade för ett antal år sen, kanske är hemsidan gammal. Tror knappast att de kör för 79kr inom tullarna längre.

Jo då, vi är tillbaka o 79:- stämmer utmärkt! (Må-Fre 10-14)
Citera
2008-02-08, 19:23
Medlem
Lamborghinis avatar
Citat:
Otroligt att taxi kan erbjuda sina kunder det priset, om du kör från hornstull till Ropsten en vardag med alla köer så går den resan säkert på 200-300kr. Märk väl att tiden är 10-14, dvs absolut lågtrafik, då inte många åker taxi, det är ändå en viss skillnad mot dygnet runt. TAxi card har säkert få kunder kl 10-14, så få att 79kr möjligen lönar sig. TAXI CARD har kursat en gång, tror det var runt år 1999-2000. Sen fanns det inte några år, men nu har varumärket återuppstått. Nån som vet om det är samma folk som driver Taxi card nu?

Livet är fullt av mysterier
Nej det är inte samma, dock en gammal Card-chaffis bland annat.
Citera
2008-02-08, 19:29
Medlem
Lamborghinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Såg en annons i Metro Stockholm. Visar man Metro-tidningen mellan kl. 10-14 så kör Taxi Card gratis inom tunnelbanenätets sträckning. Gäller t.o.m 25/1. Vet inte om man även måste visa annonsen.

Hoppas chaufförerna får betalt ändå...

Haha nej vi körde gratis

(givetvis fick vi betalt)
Citera
2008-02-08, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomber Harris
hur mycket fitta kan man räkna med, om man inte är så kräsen, under en månad?

Körde mycket helger och nätter under 2-3 år och det hände en gång att tjejen uttryckligen ville att jag skulle följa med upp och... ett par gånger till var det helt uppenbart vad de ville göra men de sa de inte lika direkt. Mindre än fem gånger totalt som det kunde ha blivit sex om jag velat. Kan tänka mig att för de förare som ser grymt bra ut och samtidigt sitter och stöter på lämpliga tjejer kan få sex ett par gånger per år i jobbet. Jag ser dock bara ok ut och stöter dessutom aldrig på någon flicka när jag kör.

Sen har jag blivit utbjuden på fika av nyktra tjejer ett par gånger och många gånger märker jag att tjejerna bara skriker inom sig att de vill ta en fika eller ngt men vill att jag ska fråga.
Citera
2008-02-08, 21:42
Medlem
buikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamborghini
Livet är fullt av mysterier
Nej det är inte samma, dock en gammal Card-chaffis bland annat.

Minns att det var 2st som basade över taxicard när det begav sig: En äldre tjock farbror med mustasch som skrev ut min lön på en check utan täckning, själv blev han irriterad då jag påpekade detta, men jag fick ut min lön sen.

Den andra profilen hette Björn, en medelålders dammsugarförsäljar-typ. Han peppade hos för fullt och lovade oss guld och gröna skogar. Karln var brunbränd och smörade för damerna i växeln. Han hade kort stubin och ett sjuhelvetes humör, lite som skådisen Kjell Bergvist. Sedermera blev han chef för taxi skåne eller möjligtvis för taxikurir där.

TaxiCard framstod som ett sammansvetsat gäng, även om få chaufförer stannade längre än ett halvår. Många gick över till Kurir eller Taxi Sthlm istället..eller fixade andra jobb. En ovanlig grej var att Taxicard hade en egen mekaniker i garaget i sätra.
Citera
2008-02-08, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dweezil78
Kolla på http://taxibilen.blogg.se/ och såg att han har en checklista som han kollar innan han kör. Så nu tänkte jag kolla lite vad ni andra har med er i bilen

Kan väl börja med vad jag själv har med mig och vad jag checkar

Checkar:
1. Tankar alltid fullt det första jag gör på passet, så vet man att man klarar hela passet utan problem
2. Kollar bilen utvändigt
3. Kontrollerar bilen invändigt
4. Kontrollerar att det finns utskriftrullar
5. Kollar att sökare finns och fungerar
6. Kollar protokollet i bilen för att se om någon har kollat av olja, spolvätska, städning och tvättning

Har med mig
1. Växelpengar
2. iPod med Fm sändare och laddare
3. Mobil-laddare
4. GPS (Navman F20) med laddare
5. Motormännens Atlas plus turistkartor över 10 närmaste städerna/större ställen
6. Minst 2 bläckpennor och block att skriva på
7. Papper för att torka med om något händer
8. 2 Liter vatten, dels för att dricka och dels för att skölja rent om det skulle behövas

Oj, shit blev en del när man skrev upp det, men kör alltid stor buss så har gott om plats för min ryggsäck.

Bara jag som har samma bil hela tiden?
Citera
2008-02-09, 11:52
Medlem
Lamborghinis avatar
Citat:
Minns att det var 2st som basade över taxicard när det begav sig: En äldre tjock farbror med mustasch som skrev ut min lön på en check utan täckning, själv blev han irriterad då jag påpekade detta, men jag fick ut min lön sen.

Den andra profilen hette Björn, en medelålders dammsugarförsäljar-typ. Han peppade hos för fullt och lovade oss guld och gröna skogar. Karln var brunbränd och smörade för damerna i växeln. Han hade kort stubin och ett sjuhelvetes humör, lite som skådisen Kjell Bergvist. Sedermera blev han chef för taxi skåne eller möjligtvis för taxikurir där.

TaxiCard framstod som ett sammansvetsat gäng, även om få chaufförer stannade längre än ett halvår. Många gick över till Kurir eller Taxi Sthlm istället..eller fixade andra jobb. En ovanlig grej var att Taxicard hade en egen mekaniker i garaget i sätra.

Okej men nu är det grymt trevliga killar i alla fall
Citera
2008-02-09, 13:08
Medlem
Dweezil78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A_E_K
Bara jag som har samma bil hela tiden?

Tror det är vanligare för mindre åkare, men den jag kör för har totalt 25 bilar så det är ofta svårt att få samma bil om man inte är dagtidschaffis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in