2020-03-23, 12:38
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Dags att införa skyddsglas igen på förarsätet i taxibilar. Då slipper man andas in andedräkten från alla sjuka och stinkande kunder.

Varför har man tagit bort det där skyddet? Minns att alla hade det på 80-90 talet?
Kamera finns väl idag men fått för mig att det försvann innan det blev vanligt?
Citera
2020-03-23, 13:19
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Varför har man tagit bort det där skyddet? Minns att alla hade det på 80-90 talet?
Kamera finns väl idag men fått för mig att det försvann innan det blev vanligt?

Då var det väl en säkerhetsgrej för att inte bli stucken med kniv. Nu behövs det för att folk ofta är sjuka och smittar eller har en stinkande andedräkt. Det behövs komma tillbaka. Men man kanske får installera skyddsglas runt huvudet? Kan ju inte var olagligt på något sätt.
Citera
2020-03-23, 13:58
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Då var det väl en säkerhetsgrej för att inte bli stucken med kniv. Nu behövs det för att folk ofta är sjuka och smittar eller har en stinkande andedräkt. Det behövs komma tillbaka. Men man kanske får installera skyddsglas runt huvudet? Kan ju inte var olagligt på något sätt.

Tips

https://cnet4.cbsistatic.com/img/yBLX8CJ68huLp-gnv8VUkvhzLXA=/1200x675/2020/03/04/52a76589-4a11-451a-be45-b6537df8fdac/gettyimages-1209445504-594x594.jpg
Citera
2020-03-23, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Vilken idiot du är. Ägna dig åt barnfilmer istället.

Den värsta krisen är över i maj enligt Johan Giesecke.

”Så när kan man räkna med att coronakrisen är över?

– Det går inte att veta. Men min magkänsla säger att det kommer att börja lugna sig i slutet av maj. Det bygger jag på att jag har hållit på med smittskydd i 40 år. Det här är den femte stora pandemin i världen som drabbar Sverige som jag varit med om, säger han.”

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/johan-gieseckes-coronarad-ga-ut-i-varsolen

Lägg ner den tråkiga attityden (det har jag gjort.) På Agenda igår sa Tegnell att vi har ett vaccin färdigt tidigast under slutet av nästa år. Bill Gates säger samma sak. Här några andra:

https://www.timesofisrael.com/top-doctor-coronavirus-vaccine-will-take-18-months-rush-it-at-your-own-peril/

https://www.caltech.edu/about/news/tip-iceberg-virologist-david-ho-bs-74-speaks-about-covid-19?

Men åter till frågeställningen kring beställningscentraler som Cabonline med fasta växelavgifter. Låt säga att viruset varar i två år. Samtliga åkare lär då gå i konkurs. Någon som isf tror att de överlever?
Citera
2020-03-23, 17:19
Medlem
JustZlatans avatar
Fan vad tråkig trängselskatten är. Åker in 30 kr. Väntar på körning 1 timme. Får en 90kr körning som går över tullen, betalar ytterligare 45 kr. Går minus på det.

De måste ta bort trängselskatten för taxiåkare under Coronakrisen.
Citera
2020-03-23, 19:23
Medlem
Citat:
Fan vad tråkig trängselskatten är. Åker in 30 kr. Väntar på körning 1 timme. Får en 90kr körning som går över tullen, betalar ytterligare 45 kr. Går minus på det.

De måste ta bort trängselskatten för taxiåkare under Coronakrisen.

Jobbade 10 tim 40 min idag.
4 körningar +1 bom.
973 kr inkört.
Företagets kostnader varje dag ca 1100 kr exkl moms.

= gick minus idag & jobbade gratis. Sådant är livet idag när man är ansluten till Taxi Kurir / Cabonline.
Citera
2020-03-23, 19:35
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TravisBickle2
Jobbade 10 tim 40 min idag.
4 körningar +1 bom.
973 kr inkört.
Företagets kostnader varje dag ca 1100 kr exkl moms.

= gick minus idag & jobbade gratis. Sådant är livet idag när man är ansluten till Taxi Kurir / Cabonline.

Bättre än mig iaf. Hade bara denna 90 kr körning. 75 kr i trängselskatt och 30 kr bränsle. Åkte hem efter 3 timmar. Ingen mening att jobba när det är så här.
Citera
2020-03-23, 20:31
Avslutad
Krisen kommer vara långt efter att själva pandemin lugnat ner sig. Företag kommer konka och många förlora sina jobb. USA kommer drabbas hårdast och dra med sig resten av världen, som vanligt. Färre kommer att ha råd att åka taxi. Troligtvis värre än finanskrisen 2008.
Citera
2020-03-23, 23:09
Medlem
Nord88s avatar
Har bekanta som kör, dock i mindre stad och jag trodde inte att trängselskatten gällde taxi förrän jag läste här, fyfan.

Sätter inte era åkare stopp för att ni åker ut när det ser ut såhär? Förstår att det kan finnas avtal angående färdtjänst som måste hedras, men det borde kunna hanteras på färre bilar kan man tycka.

Hoppas det vänder för er.
Citera
2020-03-23, 23:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88

Hoppas det vänder för er.

Tyvärr inte troligt. Hur skulle det gå till? Enda scenariot jag kan tänka mig är när det börjar bli tomt på bilar, att staten då börjar bidra med pengar på olika vis. Men de flesta kommer att gå omkull.
Citera
2020-03-24, 14:56
Avslutad
Uber uppmanar kunder att undvika att åka om de inte måste, för att begränsa smittspridningen. En välstädad taxi måste väl vara bättre än en knökfull buss? Jävla idioter...
Citera
2020-03-24, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av doedsknarkaren
Uber uppmanar kunder att undvika att åka om de inte måste, för att begränsa smittspridningen. En välstädad taxi måste väl vara bättre än en knökfull buss? Jävla idioter...

Förmodar att de menar att det är bättre att låta bli att åka helt och hållet om man kan. Håller med i övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in