2020-03-12, 23:04
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Har inte jobbat på hela veckan. Finns det någonting att göra och vågar man jobba?

Åk inte till Arlanda o hämta Kunder från italien 😂😂

Eller rättare sagt hämta ingen
Citera
2020-03-22, 00:30
Moderator
tobess avatar
Massvis med OT raderat och ett antal varningar utdelade.

Denna tråd är inte till för att diskutera varken coronaviruset eller sjukdomen det orsakar. Det finns det en uppsjö av andra trådar att diskutera.

Om man vill diskutera hur det påverkar arbetet eller arbetsmarknaden, är det givetvis fritt fram, i rätt trådar.

/Moderator
Citera
2020-03-22, 12:46
Avslutad
Hur går för taxibranschen under coronatiden?
Mindre att göra?
Citera
2020-03-22, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Hur går för taxibranschen under coronatiden?
Mindre att göra?

Jobbade 9 timmar igår = 3 körningar totalt 690kr inkört.

Företagets utgifter varje månad ligger på ca 32 000-->34 000kr exkl moms = ca 1100kr om dagen exkl moms.

You do the math.

= igår jobbade jag gratis & pengarna räckte inte till företagets räkningar.

Idag började bättre 833 kr efter 4 timmar, 2 körningar som var långa.

Taxi Kurir bil, kör i lågprisområden.
Citera
2020-03-22, 14:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TravisBickle2
Jobbade 9 timmar igår = 3 körningar totalt 690kr inkört.

Företagets utgifter varje månad ligger på ca 32 000-->34 000kr exkl moms = ca 1100kr om dagen exkl moms.

You do the math.

= igår jobbade jag gratis & pengarna räckte inte till företagets räkningar.

Idag började bättre 833 kr efter 4 timmar, 2 körningar som var långa.

Taxi Kurir bil, kör i lågprisområden.

Oj då.
Hur är det att jobba på Taxi Kurir? Trivs du bra?
Citera
2020-03-22, 15:34
Medlem
Citat:
Oj då.
Hur är det att jobba på Taxi Kurir? Trivs du bra?

Trivs med kunderna & trivs att köra i de områden jag kör i mest(så lite som möjligt i Stockholm city).

Har dock haft en nedgång på ca 25-->35% ekonomiskt senaste 18 månaderna redan innan Coronaviruset.

Kommer bara att köra ca en vecka till sedan parkerar jag bilen i 3-->6 månader innan dagskassorna har återhämtat sig.

Jobba gratis nu i 1-2 månader är ingen ide att göra.

6 tim 40 min nu idag 1383kr inkört, detta belopp har tagit ca 10-->13 timmar senaste 7-->10 dagarna att köra in.
Citera
2020-03-22, 15:40
Avslutad
Okej, tack för ditt svar.
Vet du hur det går för de andra taxibolagen? Är det lika dåligt för alla inblandade?
Citera
2020-03-22, 17:26
Medlem
JustZlatans avatar
Dags att införa skyddsglas igen på förarsätet i taxibilar. Då slipper man andas in andedräkten från alla sjuka och stinkande kunder.
Citera
2020-03-22, 19:57
Medlem
Citat:
Okej, tack för ditt svar.
Vet du hur det går för de andra taxibolagen? Är det lika dåligt för alla inblandade?

Läste att Uber har klarat av krisen bäst de har väldigt litet tapp.

Taxi Stockholm, Sverige taxi & Taxi Kurir är ner minst 50% kanske till o med ner 80%.

Hade tur idag körde in 2139 kr på 9 timmar.

Söndagen den 1 mars körde jag in 4313kr på 13 timmar innan Coronakraschen kom på besök.
Citera
2020-03-22, 23:07
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Läste att Uber har klarat av krisen bäst de har väldigt litet tapp.

Taxi Stockholm, Sverige taxi & Taxi Kurir är ner minst 50% kanske till o med ner 80%.

Hade tur idag körde in 2139 kr på 9 timmar.

Söndagen den 1 mars körde jag in 4313kr på 13 timmar innan Coronakraschen kom på besök.

Uber har inte klarat av krisen särskilt bra. En stor del av kunderna är utländska turister och de finns inte nu. Minst 50% tapp för Uber också. Men allt är ju relativt, vilket tider man jobbar, hur länge man jobbar, tur vs otur osv. 1 körning per timme ungefär.
Citera
2020-03-23, 00:42
Avslutad
Citat:
Trivs med kunderna & trivs att köra i de områden jag kör i mest(så lite som möjligt i Stockholm city).

Har dock haft en nedgång på ca 25-->35% ekonomiskt senaste 18 månaderna redan innan Coronaviruset.

Kommer bara att köra ca en vecka till sedan parkerar jag bilen i 3-->6 månader innan dagskassorna har återhämtat sig.

Jobba gratis nu i 1-2 månader är ingen ide att göra.

6 tim 40 min nu idag 1383kr inkört, detta belopp har tagit ca 10-->13 timmar senaste 7-->10 dagarna att köra in.

Dagskassorna kommer inte att återhämta sig på den tiden. Det tar mellan 18-24 månader att få ut ett vaccin enligt samtliga epidemologer jag sett uttala sig. Lyssna t ex på Tegnell i kvällens Agenda. Bill Gates är av samma uppfattning.
Det är ett intressant läge, jag menar hur går det för aktörer som t ex CabOnline om alla deras åkare går i konkurs?
Citera
2020-03-23, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Dagskassorna kommer inte att återhämta sig på den tiden. Det tar mellan 18-24 månader att få ut ett vaccin enligt samtliga epidemologer jag sett uttala sig. Lyssna t ex på Tegnell i kvällens Agenda. Bill Gates är av samma uppfattning.
Det är ett intressant läge, jag menar hur går det för aktörer som t ex CabOnline om alla deras åkare går i konkurs?

Vilken idiot du är. Ägna dig åt barnfilmer istället.

Den värsta krisen är över i maj enligt Johan Giesecke.

”Så när kan man räkna med att coronakrisen är över?

– Det går inte att veta. Men min magkänsla säger att det kommer att börja lugna sig i slutet av maj. Det bygger jag på att jag har hållit på med smittskydd i 40 år. Det här är den femte stora pandemin i världen som drabbar Sverige som jag varit med om, säger han.”

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/johan-gieseckes-coronarad-ga-ut-i-varsolen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in