Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-07, 08:40
  #13777
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironfleet
Det måste stå i bilens registreringsbevis att den är svart.

Ja, men man måste visa kvittering på att man har beställt den från tillverkaren.
Citera
2016-06-07, 09:25
  #13778
Medlem
Ironfleets avatar
Om du jobbar på TSAB, gå in på depån, klicka på åkare därnere där man kan välja grupper. Navigera sedan till Bilen, Godkända bilar. Du hittar all nödvändig information om bilköp där, inklusive priser och avgifter för stripning, montering av utrustning etc.
Citera
2016-06-07, 09:38
  #13779
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Enskild näringsidkare. Jag är ambitiös. Jag har även ställt frågor i företagandeforumet.

Point is; Höj ribban lite.
Citera
2016-06-07, 10:02
  #13780
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironfleet
Om du jobbar på TSAB, gå in på depån, klicka på åkare därnere där man kan välja grupper. Navigera sedan till Bilen, Godkända bilar. Du hittar all nödvändig information om bilköp där, inklusive priser och avgifter för stripning, montering av utrustning etc.

Det funkar inte. Som förare kommer man inte in på gruppen åkare.
Citera
2016-06-07, 10:11
  #13781
Medlem
Ironfleets avatar
Hur kommer det sig att jag kan gå in på alla grupper då? Har du provat? En kollega till mig kan välja alla gruoper också.

Annars så kan du bara söka på Godkända Bilar så lär du hitta det.
Citera
2016-06-07, 10:13
  #13782
Medlem
JustZlatans avatar
Det går inte på mobilen iaf.
Citera
2016-06-07, 10:57
  #13783
Medlem
Ironfleets avatar
Byt till att se i desktopvy.
Citera
2016-06-07, 12:21
  #13784
Medlem
JustZlatans avatar
Jag hittar inte vart det står att det får vara en begagnad bil. Däremot hittade jag att bilen inte får vara utsmyckad med privata saker som kort på barnen, kors och flaggor. Redan där brister det i rutinerna. Jag har sett förare som har haft en svensk flagga på vecktorn och jag åkte med en förare som hade kort på barnen så att det syntes. Jag förstår inte hur man kan ha det.

Eliten my ass!
Citera
2016-06-07, 14:53
  #13785
Medlem
Ironfleets avatar
Reklamera dem, enkelt.

https://intranet.taxistockholm.se/Ak...-begagnad-bil/
Citera
2016-06-07, 15:06
  #13786
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironfleet
Reklamera dem, enkelt.

https://intranet.taxistockholm.se/Ak...-begagnad-bil/

Vart står det att bilen ska vara svart från fabrik? Är tygklädsel godkänd? Sätena på bilen jag ska köpa är i läder och tyg på vissa delar.

Jag brukar inte tjalla på andra förare, även om jag har god lust ibland. Men då handlar det inte om privata saker i bilen utan om hur idioterna kör eller om de kör runt med en 2 år gammal dekal på bakrutan.
Citera
2016-06-07, 15:14
  #13787
Medlem
Ironfleets avatar
https://intranet.taxistockholm.se/Ak...Bilens-profil/
Citera
2016-06-07, 15:27
  #13788
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironfleet
Det stämmer inte inom TSAB heller. Så länge din bil finns med på listan av godkända bilar inom TSAB så kan du köpa den begagnad. Den måste också uppfylla 2013 miljöbilsdefinition, annars får man inte plocka kunder vid flygplatserna eller arlanda express.

Bilen får högst vara 6 år gammal.

Vart fick du den infon?

Tycker synd om de åkare som nu köper nytt och är tvingade att byta efter 6 år om de köpt en bil , jag skulle kört till den var totalt nedkyld i motor o låda , titta Tyskland ja såg en W123 Merca kom vid Berlins flygplats dock är de landet bara merca gubbar som aldrig byter men men . De flesta tvättar o fixar så bilen i sig är inte någe fel på skulle jag säga snarare att taxameter måste förnyas eller sådant skit
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback