2015-01-31, 18:48
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
BÄSTA KONSPIRATIONS-VÄNNER,

HÄR LEVERERAR JAG DET DEFINITIVA CHEMTRAILS-BEVISET !!!

För chemtrailplan som chemtrailar, som tvingar förnekarhattarna att kasta in sina handdukar!

Två chemtrailplan (militära, stiger respektive sjunker brant) som chemtrailar, där det stigande planet chemtrailar kvardröjande chemtrails, trots att det befinner sig på LÄGRE altitud:

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151301207477894&set=vb.504847893

Lägg märke till att chemtrailplanen är på kollisionskurs, så att det ena chemplanet tvingas gira kraftigt!

CASE CLOSED !!! ...TACK FÖR MATCHEN !!!

Ser du inte att det är två plan som möts på olika höjd och de är antagligen i planflykt.
Det vänstra planet är lägre än det högra. Det högra svänger. Då de är på olika höjd så har svängen knappast med det vänstra planet att göra.

Skulle man få ett krocktillbud ,TCAS RA, i verkligheten så svänger man inte höger på det viset utan det är en normal sväng.

Har absolut noll med chemtrails att göra men det är svårt för den fåkunnige att förstå.
Citera
2015-01-31, 19:05
Medlem
Om jag skulle startat ett hemligt geo-engineering projekt så hade jag låtit datorer styra flygplanen och låtit dem landa och starta på militärbaser.

Varför blanda in en massa piloter i projektet?
Citera
2015-01-31, 19:10
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Nej naturligtvis så ska flygningen alltid planeras så att man slipper att dumpa. Det är som sagt en nödåtgärd- och har ju även använts tex då alla motorerna lagt av o man velat ha så lång glidflygning som möjligt - men det finns väl bara ett fåtal kända fall kantro.

Någon gång längesedan kom jag ihåg att folk i Märsta elr Upplands Väsby hade varit skitarga för att ett flyg hade dumpat så det osade fotogen (jetbränsle) överallt. Fotogen, kerosene, har när det förångats vid dumpning en relativ densitet mot luft nästan 6 ggr tyngre. 170 i molvikt jämfört med luftens ca 29. Det betyder att fotogen-ångan faller ner mot marken. I synnerhet eftersom detvar vindstilla och kallt, oset stannade kvar länge.

Klart man skulle kunna tillämpa tankning i luften som flygvapnet gör, skulle bli bättre bränsleekonomi, men det blir ju en sanslöst komplicerad logistik att ha tankplan snurrande runt hela tiden o de dessutom måste ju vara stora för att det ska bli ekonomi i det hela. Och förstås en klumpig manöver att genomföra tankning i luften.

Men det verkar ju dumt att inte ha ngn dumpningsventil alls, det kan ju vara en fördel att kunna dumpa om man tex befarar brand vid nödlandning/krasch. Som det nu är så har ju dessutom många nya flygplan idag strukturdelar av kolfiber, och kolfiber lär ju bara det brinna utav helvete vad jag kan förstå. Iallafall enligt vad kolfiberdelar utgörs av rent kemiskt.

Flyger man in i en luftmassa som inte är dimmig, och vars luftfuktighet är nära 100 % elr rentav över det, dvs ett slags underkylningsfenomen, så kan det uppstå kraftiga kondensationsstrimmor.

Jag tror tillomed att även vid en rymdfärjelandning det uppkommit sådana kondensationsstrimmor. Förmodligen landade den tidigt på morgonen då det kan föreligga sådana optimala omständigheter för strimmor att bildas. Har för mig att den ska finnas på bild elr film, men ej säker ? Ngn som vet ?

Vadå har de en egen radar vid datorn elr ? Jag tror inte det - de menar nog Flightradar24 dvs webbsidan - den e inte 100 % pålitlig inte heller flightstats webbsida. Nåja skulle man vilja ha en egen radar får man väl antagligen skaffa ett tillstånd också för att ha en sån, ngn som vet ? LFV kanske ?

Att det är 10-20% relativ fuktighet vid marken är inget ovanligt, högre upp i atmosfären så kan den relativa fuktigheten vara avsevärt annorlunda, i regel mycket högre. Har man tillgång till temperatur- o tryck- och luftfuktighets-profiler så kan man enkelt se var det finns möjligheter för kondensation, antingen till is-kristaller, snö, elr vattendroppar, dimma.

HBTQ-folket kanske hellre skull vilja se regnbåsgfärgade strimmor - det kanske går att ordna ?

Nja. Om du jämför med bobsleigh så är det eftersträvansvärt att ha hög vikt de det innebär med lägerenergi vilket kan omvandlas till distans. Så är det med flyg med. Svårare att få stopp på de som är tunga.

När jag tidigare flög som styrman på MD-80 så kav den maskinen en kondensstrimma från flapsen vid landning i fuktig luft. Då blev vi ofta anmälda av folk i Upplands Väsby som klagade på att vi dumpade bränsle. Vi kunde inte ens dumpa något bränsle alls.
Man gör inte det på så låg höjd att det märks på marken.

Finns inget behov av lufttankning för civila plan då man tankar det som behövs för den aktuella flygturen. Skulle vara hemskt dyrt och riskabelt.

En dumpningsanordning kostar pengar och behövs bara på plan som har krav på det. Stora plan alltså.

Wingtip vortex kan det säkert röra sig om på rymdfärjan
Citera
2015-01-31, 19:17
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Om jag skulle startat ett hemligt geo-engineering projekt så hade jag låtit datorer styra flygplanen och låtit dem landa och starta på militärbaser.

Varför blanda in en massa piloter i projektet?

Varför blanda in extremt dyra plan alls? Enklare och billigare att släppa ut skit genom höga skorstenar.
Dessa utsläpp kan mätas i stratosfären också. Detta görs ju redan.

Men det är klart att det inte är så kul med en teori där man inte enkelt kan gå ut på gatan och förarga sig över strimmorna över huvudet. Då kan man känna sig nöjd. Säger någon att det inte stämmer så gör man det till en komplott över hela världen men man missar de enklaste fakta. Fakta är ju inte kul alls.
Sedan gör man inget alls åt de verkliga problemen.

Det är lustigt att man ojar sig för kondensvatten. Förstår man inte bättre eller vill man inte förstå?
Citera
2015-01-31, 19:29
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulfsas
När jag tidigare flög som styrman på MD-80 så kav den maskinen en kondensstrimma från flapsen vid landning i fuktig luft. Då blev vi ofta anmälda av folk i Upplands Väsby som klagade på att vi dumpade bränsle. Vi kunde inte ens dumpa något bränsle alls.

Nu bor visserligen DoÅ i skogen och långt från mänskligheten. Men om han och andra foliehattar söker gemenskap så är nog U-V ett bra tips för att söka likasinnade.
Citera
2015-01-31, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulfsas
Varför blanda in extremt dyra plan alls? Enklare och billigare att släppa ut skit genom höga skorstenar.
Dessa utsläpp kan mätas i stratosfären också. Detta görs ju redan.

Men det är klart att det inte är så kul med en teori där man inte enkelt kan gå ut på gatan och förarga sig över strimmorna över huvudet. Då kan man känna sig nöjd. Säger någon att det inte stämmer så gör man det till en komplott över hela världen men man missar de enklaste fakta. Fakta är ju inte kul alls.
Sedan gör man inget alls åt de verkliga problemen.

Det är lustigt att man ojar sig för kondensvatten. Förstår man inte bättre eller vill man inte förstå?

Det blir väl bättre spridning med plan? Sen kanske de inte släpper ut skit heller? I en skorsten så måste du ju elda något.

Vad är de verkliga problemen?

Jag tror inte folk ojar sig över kondensvatten utan att de ojar sig över att de tror att det är något annat och att de inte får veta vad som sker. Tror inte heller man känner sig nöjd om man tror det. Lite paranoid kan man nog dock bli när makthavare konstant agerar över huvudet på en

Transparens är väldigt viktigt tror jag och det krävs nog mer oberoende media i framtiden om folk ska få tillbaka tilltro och eventuellt framtidshopp. Sen bör man skära bort politik från vetenskap. För mycket affärer i allting.
Citera
2015-01-31, 19:48
Medlem
madtops avatar
Citat:
Lite paranoid kan man nog dock bli när makthavare konstant agerar över huvudet på en

Varför upplever du det på det viset?

Personligen så upplever jag makthavare som enkla människor som inte vet vad de pratar om. Jag upplever snarast att de agerar under mitt huvud.
Citera
2015-01-31, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Varför upplever du det på det viset?

Personligen så upplever jag makthavare som enkla människor som inte vet vad de pratar om. Jag upplever snarast att de agerar under mitt huvud.

Det borde du väl kunna räkna ut med enkel logik? Vore det inte en störning att inte reagera om man nu tror på det? Om inte så måste man vara ordentligt förslavad i sinnet.

Sen skriver jag inte att jag varken är paranoid eller tror på det. Jag har en kanske-låda i mitt huvud som du verkar sakna.
Citera
2015-02-01, 11:50
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Det märks att du är ny här och totalt outbildad kring chemtrailandet!

När chemtrailplanen dyker upp hos dig (oftast chemtrailar de två dagar i stöten, och detta alldeles oavsett temperatur, luftfuktighet och höjd), så räcker det med att 1-2 plan chemtrailar sina förbannade chemtrails i nån halvtimme, för att himlen ovanför dig efter bara ca två timmar ska vara helt täckt av dessa karakteristiska chemtrailsgenererade disiga slöjmoln, som blockar solen och senare genom sitt nedfall ger dig din dagliga dos av aluminium, barium, strontium etc...

Chemtrailsmoln saknar distinkta gränser, de är flacka och saknar djupdimension. De är slingrande och odefinierbara, liknande spindelnät.

Detta var absolut sista gången jag gav dig min uppmärksamhet, Mr Desinformatör, och du hamnar härmed på min ignore-lista permanent, i likhet med flera andra här från och med denna minut!

Varför?

Just precis, eftersom du inte verkar vara det minsta intresserad av att diskutera och med gemensamma krafter komma fram till lösningar hur vi ska få ett stopp på Chemtrails-vansinnet (jordens och mänsklighetens stora, akuta ödesfråga) som pågår 24/7 ovanför våra skallar, i främst NATO-länder och dess nära allierade som Sverige!

Bye!

Citat:
Du som är totalt ny här, och vad det verkar helt oinsatt kring Chemtrails-problematiken, ber jag (i likhet med andra noviser) ödmjukt att sätta in dig kring Chemtrails, via en fantastiskt bra vetenskaps-dokumentär i ämnet, en dokumentär (desinformatörernas mardröm, eftersom den behandlar deras roll i mörkandet) som är värd att rekommendera folk som verkligen vill sätta sig in kring Chemtrails:

Chemtrails - The Secret War:

https://www.youtube.com/watch?v=U-5VnMIiKPY

Lova mig att du inte skriver ett endaste inlägg till mig här mer, förrän du sett denna eminenta dokumentär, så kan vi fortsätta vår diskussion sedan?

Deal, okej?

P.S. Eftersom just denna chemtrails-dokumentär är en av de allra bästa på nätet (min absoluta favorit) och väldigt pedagogisk, så förtjänar den ett extra omnämnande, om inte annat så för att utbilda Smekfarfar...

Det låter som att du vill att dina meningsmotståndare ska sitta tysta samtidigt som du själv gapar om att din yttrandefrihet inte skall stoppas av andra. Fundera på det ett tag.

En annan sak som du kanske bör fundera över är att om man gör två generella uttalanden som går stick i stäv med varandra så funkar det inte med att påstå att det andra är undantaget som bekräftar regeln. Det andra kan inte vara något generellt utan något specifikt för att kunna anses som ett undantag
Citera
2015-02-01, 19:04
Medlem
Citat:
Transparens är väldigt viktigt tror jag och det krävs nog mer oberoende media i framtiden om folk ska få tillbaka tilltro och eventuellt framtidshopp.
Den ultimata transparensen när det gäller denna tråd är väl att de som inte vet själva är med och skapar k-strimmor för att få bekräftat att det är kondensstrimoor.
Citera
2015-02-01, 21:18
Medlem
Smekfarfars avatar
Citat:

https://www.youtube.com/watch?v=U-5VnMIiKPY

Lova mig att du inte skriver ett endaste inlägg till mig här mer, förrän du sett denna eminenta dokumentär, så kan vi fortsätta vår diskussion sedan?

Deal, okej?

Jag anser mig själv ha ganska utomordentliga färdigheter i engelska men när klippet är på italienska (?) och översättningen är gjord utav någon som uppenbarligen inte förstår sig på begreppet meningsuppbyggnad blir det rätt tungrott att se på...

Klippet pekar på att det finns ämnen i vår atmosfär som inte förekommer där naturligt vilket i sig inte är så konstigt med tanke på att vi har förorenat den friskt i ett par hundra år genom industri och senare flygtrafik (dvs. föroreningar från bränsleförbränning). För diskussionens skulle godtar jag påståendet att dessa ämnen (bl.a. Barium och järn) är mer frekvent förekommande idag än, säg, 20 år sedan. Vad jag inte godtar med en axelryckning är att dessa föroreningar skulle vara resultatet av en kemisk geoengineering-kampanj som skulle behöva innefatta oräkneliga statliga myndigheter och kosta astronomiska summor att upprätthålla. Din länk är fylld av en rad milt uttryckt långsökta påståenden som helt saknar uppbackning, att en person på internet påstår en sak gör den inte sann.

Min fråga till dig lyder väl sonika: varför tror du att vi (rent hypotetiskt förstås) blir kembombade? Vem har vad att vinna på det?
Citera
2015-02-03, 11:55
Bannlyst
Ännu en utmärkt film från Killerspray: https://www.youtube.com/watch?v=SqzZkkHq9e8
Han är skön doktorn eftersom hans känslor lyser igenom på ett härligt sätt både när han ser himlen och allt som dör runt han.

Intressant det en av piloterna säger med om att alla CIAs plan sedan en tid tillbaka är "blacked out" för ATC och andra. Är ju extra intressant eftersom Nigeria för några år sen sa sig ha tvingat ner just ett chemtrailande CIA plan: http://www.fourwinds10.net/siterun_data/environment/humans/chemtrails/news.php?q=1246309936
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in