2015-01-30, 00:31
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse

De har spritsat ner hela jävla horisonten nu.

Det är två MASSIVA chemtrails som går rätt över himlavalvet och det ser ut att vara en ljuskälla bakom chemtrailmolnen. De sprutar bara där solen går ner, sedan avbryter de när de kommit förbi. De döljer något.

Någon annan som ser samma sak eller kanske t.om mer än här?

Edit: Nu verkar de ha sprayat klart.

Det kom säkert 6-7 plan och innan dess hade de redan börjat då himlen var halvfylld.

Detta är faktiskt just chemtrail-idioternas modus operandi!

Ett känt faktum att de sprutar för att blocka solen (så om de sprutar på eftermiddagen så blir det därför alltid åt väst, där solen går ner), du kanske känner till att vi hade rekordfå soltimmar i oktober och november i södra och mellersta Sverige som besprutats intensivt!

Du såg hela 6-7 plan som chemtrailade i grupp?

Det var många faktiskt, oftast kommer de 2 och 2 antingen parallella till varann eller tätt bakom varann...

Själv såg jag för sex-sju veckor sedan 5 chemtrailplan komma i grupp, och de flög faktiskt i bredd, såg helt sjukt ut!

Kommersiella plan?
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-01-30 kl. 00:38.
Citera
2015-01-30, 00:42
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Ett känt faktum att de sprutar för att blocka solen (så om de sprutar på eftermiddagen så blir det därför alltid åt väst, där solen går ner)

Men snälla. Tänker du inte efter det minsta lilla innan du öppnar truten?

Du MÅSTE väl ändå förstå att en liten strimma bara täcker en oerhört liten del av jordytan (dvs endast den som råkar ha strimman mellan sig och solen), som i sin tur är oerhört stor? Du skulle behöva MILJONTALS plan flygandes parallellt bara för blockera solen i lilla Sverige ett par ynka timmar.
Citera
2015-01-30, 01:18
Medlem
Smekfarfars avatar
Citat:
Hur förklarar du videon med chemtrailplanen som i formation chemtrailade feta, kolsvarta chemtrails?

Ni förnekare har ju inte lyckats förklara detta!

Svara på det först!

Ni gaggade nånting om att solen skulle göra strimmorna svarta, vilket ju är ett fullständigt ovetenskapligt påstående!

Ni kan ju omöjligt upprepa mantrat att det svarta skulle vara vattenånga/iskristaller!

Väntar med spänning på svar...

Med risk för att det här har varit uppe förut:

"Military aircraft and engines also tend to be older and less efficient than commercial aircraft and produce more emissions...//...Older military aircraft like the B-52 and C-130 can leave a black smoke exhaust even at cruising altitude..."

- "Contrail facts", US Air Force, sida 5
http://web.archive.org/web/20130306001902/http://www.af.mil/shared/media/document/AFD-051013-001.pdf

Förutom de utförliga svaren som visar på att vattenånga kan uppträda som svarta strimmor finns det alltså även plan vars motorer helt enkelt skitar ner lite mer.
Citera
2015-01-30, 01:20
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Men snälla. Tänker du inte efter det minsta lilla innan du öppnar truten?

Du MÅSTE väl ändå förstå att en liten strimma bara täcker en oerhört liten del av jordytan (dvs endast den som råkar ha strimman mellan sig och solen), som i sin tur är oerhört stor? Du skulle behöva MILJONTALS plan flygandes parallellt bara för blockera solen i lilla Sverige ett par ynka timmar.

Det märks att du är ny här och totalt outbildad kring chemtrailandet!

När chemtrailplanen dyker upp hos dig (oftast chemtrailar de två dagar i stöten, och detta alldeles oavsett temperatur, luftfuktighet och höjd), så räcker det med att 1-2 plan chemtrailar sina förbannade chemtrails i nån halvtimme, för att himlen ovanför dig efter bara ca två timmar ska vara helt täckt av dessa karakteristiska chemtrailsgenererade disiga slöjmoln, som blockar solen och senare genom sitt nedfall ger dig din dagliga dos av aluminium, barium, strontium etc...

Chemtrailsmoln saknar distinkta gränser, de är flacka och saknar djupdimension. De är slingrande och odefinierbara, liknande spindelnät.

Detta var absolut sista gången jag gav dig min uppmärksamhet, Mr Desinformatör, och du hamnar härmed på min ignore-lista permanent, i likhet med flera andra här från och med denna minut!

Varför?

Just precis, eftersom du inte verkar vara det minsta intresserad av att diskutera och med gemensamma krafter komma fram till lösningar hur vi ska få ett stopp på Chemtrails-vansinnet (jordens och mänsklighetens stora, akuta ödesfråga) som pågår 24/7 ovanför våra skallar, i främst NATO-länder och dess nära allierade som Sverige!

Bye!
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-01-30 kl. 02:05.
Citera
2015-01-30, 01:32
Medlem
Smekfarfars avatar
Citat:

Detta var absolut sista gången jag gav dig min uppmärksamhet, Mr Desinformatör, och du hamnar härmed på min ignore-lista, i likhet med flera andra här från och med denna minut!

Varför?

Just precis, eftersom du inte verkar vara det minsta intresserad av att diskutera och komma fram till lösningar hur vi ska få ett stopp på Chemtrails-vansinnet som pågår 24/7 över våra skallar, i främst NATO-länder och dess nära allierade som Sverige!

Bye!

En bra början vore ju att övertyga om att problemet faktiskt existerar innan en eventuell lösning kan diskuteras. En smula ödmjukhet inför faktumet att de flesta finner det för långsökt att vi blir besprutade i smyg (för vilket syfte det nu ska tjäna) när en till synes mycket enklare förklaring finns, skulle nog inte skada din sak.
Citera
2015-01-30, 01:43
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekfarfar
En bra början vore ju att övertyga om att problemet faktiskt existerar innan en eventuell lösning kan diskuteras. En smula ödmjukhet inför faktumet att de flesta finner det för långsökt att vi blir besprutade i smyg (för vilket syfte det nu ska tjäna) när en till synes mycket enklare förklaring finns, skulle nog inte skada din sak.

Du som är totalt ny här, och vad det verkar helt oinsatt kring Chemtrails-problematiken, ber jag (i likhet med andra noviser) ödmjukt att sätta in dig kring Chemtrails, via en fantastiskt bra vetenskaps-dokumentär i ämnet, en dokumentär (desinformatörernas mardröm, eftersom den behandlar deras roll i mörkandet) som är värd att rekommendera folk som verkligen vill sätta sig in kring Chemtrails:

Chemtrails - The Secret War:

https://www.youtube.com/watch?v=U-5VnMIiKPY

Lova mig att du inte skriver ett endaste inlägg till mig här mer, förrän du sett denna eminenta dokumentär, så kan vi fortsätta vår diskussion sedan?

Deal, okej?

P.S. Eftersom just denna chemtrails-dokumentär är en av de allra bästa på nätet (min absoluta favorit) och väldigt pedagogisk, så förtjänar den ett extra omnämnande, om inte annat så för att utbilda Smekfarfar...
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-01-30 kl. 02:04.
Citera
2015-01-30, 05:42
Bannlyst
Här en fin bild som illustrerar skillnaden på moln och "moln" - förr och nu. För det är väl moln vi ser.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10933736_443099812504132_5952548711661188387_n.jpg ?oh=3dcc1b8de0dbb98b35be78c2e2a70a9c&oe=5563564F&_ _gda__=1433371127_40fd08fcd14798539dddc8448f09b7d1
Chemtrailande är bland väldigt många människor ett allmänt vedertaget begrepp, som blint förnekas av en liten grupp envetna förnekelselirare/players.
Senast redigerad av Manzanillas 2015-01-30 kl. 05:57.
Citera
2015-01-30, 06:56
Medlem
Död o återfödd jag repostar mitt tidigare inlägg som du ignorerade. Vänligen bemöt! Eller är du för feg?
Citat:
Ursprungligen postat av discord
Det går alldeles utmärkt att se avgaserna när ett modernt plan lyfter, lättast är det om det är vita moln i bakgrunden då avgaserna inte är särskilt tjocka. Det säger sig självt att avgaserna innehåller en liten mängd sot och oförbränt bränsle. Hittar tyvärr inga bra bilder eller filmer på detta, men jag kan tipsa dig om att åka till en flygplats och ställa dig vid banänden så att planen lyfter bort från dig, då kommer du att se avgaserna.

Vad gäller kondenseringen vid start är det ovanligt att motorerna lämnar några strimmor eftersom temperaturen måste vara väldigt låg för att hinna kyla vattenångan till kondensering. Men det händer när temperaturen på marknivå börjar närma sig de temperaturer som är helt vanliga på högre höjd. Något som vi kan se i det här klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=xRPq61oTYOs
Vid dessa temperaturer hänger även ångan från bilavgaserna kvar under lång tid vilket kan ge problem i städer. Något som vi som är uppväxta i norra Sverige kan ha haft förmånen att få uppleva.

Det är även vanligt med kondensering omkring de områden på vingarna där lågt tryck uppstår vid start. Vilket vi kan se i det här klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=ivBRHixUV8Q

Även en del kvarhängande virvlar från skarven mellan vinge och klaff visas. Att virvlarna dröjer kvar längre än den kondens som bildas på vingarnas översida beror på flödesdynamiska orsaker där luften i virveln i låg grad blandas med luften som omger virveln. Att virveln är cirkulär syns tydligt på den här bilden:
https://jazzroc.files.wordpress.com/2008/11/tip-vortices.jpg?w=700

Och som kuriosa några bilder på virvlar som bildas vid motorinloppet på marknivå:
http://i.imgur.com/XkIQuFa.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_yI3bfwn2qa4/TFIR15V30JI/AAAAAAAAAAk/MYOMVOJZmsw/s1600/RR-engine-w-vortex_large.jpg
Citera
2015-01-30, 07:50
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
När chemtrailplanen dyker upp hos dig (oftast chemtrailar de två dagar i stöten, och detta alldeles oavsett temperatur, luftfuktighet och höjd), så räcker det med att 1-2 plan chemtrailar sina förbannade chemtrails i nån halvtimme, för att himlen ovanför dig efter bara ca två timmar ska vara helt täckt av dessa karakteristiska chemtrailsgenererade disiga slöjmoln, som blockar solen och senare genom sitt nedfall ger dig din dagliga dos av aluminium, barium, strontium etc...

Sluta nu. Att en strimma blockerar lite sol för mig betyder inte att hela jordklotet blockeras. Det är bara en liten liten liten avskild del som påverkas. Uppenbarligen eftersom jorden är stor och strimman är liten.

Citat:
Chemtrailsmoln saknar distinkta gränser, de är flacka och saknar djupdimension. De är slingrande och odefinierbara, liknande spindelnät.

Aha, "de verkar små men är egentligen stora, fastän de är små".

Citat:
Detta var absolut sista gången jag gav dig min uppmärksamhet, Mr Desinformatör, och du hamnar härmed på min ignore-lista permanent, i likhet med flera andra här från och med denna minut!

Berätta för mig, vad kommer den praktiska skillnaden bli för mig personligen? Redan nu så låter du ju bli att svara på de frågor jag ställer dig? Jag förstår inte riktigt vad du menar att detta ska åstadkomma? Antalet vettiga svar jag får från dig kommer ju vara exakt lika många...

Så för min del är det ju bara att fortsätta att skriva till dig och kritisera dina påståenden och få dig att se dum ut.

Citat:
Varför?

Ja, inte kan det ha något att göra med att jag smällt dig på fingrarna gång på gång och vid det här laget har ett tiotal frågor som du inte törs svara på? Nääääääääää så kan det ju inte vara....

(Det här har du för övrigt hotat mig med förrut på andra trådar, och som av en händelse sammanföll även dessa tillfällen med att jag hade mängder med frågor som jag pressade dig att svara på. Imagine that...måste var en slump va? )

Citat:
Just precis, eftersom du inte verkar vara det minsta intresserad av att diskutera och med gemensamma krafter komma fram till lösningar hur vi ska få ett stopp på Chemtrails-vansinnet (jordens och mänsklighetens stora, akuta ödesfråga) som pågår 24/7 ovanför våra skallar, i främst NATO-länder och dess nära allierade som Sverige!

Berätta för mig. Är detta en tråd där vi diskuterar om Chemtrails existerar eller en tråd där vi pratar vad som ska göras åt det? Nyfiken.
Citera
2015-01-30, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanillas
Här en fin bild som illustrerar skillnaden på moln och "moln" - förr och nu. För det är väl moln vi ser.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10933736_443099812504132_5952548711661188387_n.jpg ?oh=3dcc1b8de0dbb98b35be78c2e2a70a9c&oe=5563564F&_ _gda__=1433371127_40fd08fcd14798539dddc8448f09b7d1
Chemtrailande är bland väldigt många människor ett allmänt vedertaget begrepp, som blint förnekas av en liten grupp envetna förnekelselirare/players.

Vad skulle de bilderna visa menar du?

Den översta kan vara tagen vilken dag som helst, när som helst, typ igår, på en plats där det inte flugit några flygplan. Den andra lika så men på en plats där det flugit ett gäng vanliga flygplan.

Allt vitt vi ser, molnen och de utspridda strimmorna, är kondenserat vatten, ingen märkligt alls med det då molnen bildas av avdunstat vatten från mark/sjöar/hav som kondenseras uppe i luften till moln. Och vattenånga från flygplanens motorer som kondenseras uppe i luften.
Citera
2015-01-30, 08:59
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vad skulle de bilderna visa menar du?

Den översta kan vara tagen vilken dag som helst, när som helst, typ igår, på en plats där det inte flugit några flygplan. Den andra lika så men på en plats där det flugit ett gäng vanliga flygplan.

Allt vitt vi ser, molnen och de utspridda strimmorna, är kondenserat vatten, ingen märkligt alls med det då molnen bildas av avdunstat vatten från mark/sjöar/hav som kondenseras uppe i luften till moln. Och vattenånga från flygplanens motorer som kondenseras uppe i luften.

Då är den stora frågan:

1. Hur kommer det sig att det var först på mitten av 90-talet som dessa chemtrails och de chemtrailsgenererade molnen började bli legio, och då endast i Nordamerika, Europa och Australien?

Om du tittar på TV-program, filmer, dokumentärer etc, pre-1995, så är det extremt sällan du ser ett endaste chemtrail på himlen!

2. Hur kommer det sig att det var först på mitten av 90-talet som folk började skriva om och ifrågasätta dessa skumma chemtrails man började se på himlen?

Chemtrail Cowboy, en låt tillägnad alla chemtrailpiloter som förgiftar vår planet:

https://www.youtube.com/watch?v=vca7c04r95I

Denna sköna låt har aldrig tidigare postats här, dessutom är den i allra högsta grad on-topic, så lyssna och njut Dr Tinnitus!
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-01-30 kl. 09:38.
Citera
2015-01-30, 09:11
Medlem
madtops avatar
Citat:

Hur kommer det sig att det var först på mitten av 90-talet som dessa chemtrails och de chemtrailsgenererade molnen började bli legio?

Men sluta ljug!
Contrails har funnits mycket längre än sedan mitten av 90-talet, jag personligen kan vittna om att de har funnits sedan minst 70-talet.

Du måste börja hålla isär vad du tror och vad som är fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in