2015-01-25, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbomb
Om du nu tänkt ställa dig i samma hörn som DoÅ så kanske du bör notera att han, på vad som får förmodas vara fullaste allvar, hävdar att "även kommersiella plan chemtrailar". För all del så brukar hans uppgifter om sakomständigheter vara att betrakta som hyfsat starka bevis på att det förhåller sig på omvänt sätt, men likförbannat så påstår han att kommersiella flygplan är inblandade i konspirationen.

Jag är jag så antingen bemöter ni mig utan halmgubbar eller så håller ni käften. Var hur tydlig som helst och skrev i Sverige eftersom det är Sverige jag har studerat. Att utländska flygbolag också är med i aerosol sprayandet finns det många uppgifter om men det hade ingenting med vad jag skrev att göra, det var clownpilotoen som försökte påskina att det på något som helst plan skulle finnas problem med detta rent tekniskt vilket är och förblir rent nonsens så skall jag behöva upprepa detta igen eller är det kanske 3e gången gillt för fåren nu och polletten trillar ner?
Citera
2015-01-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Debunker
Jag är jag så antingen bemöter ni mig utan halmgubbar eller så håller ni käften. Var hur tydlig som helst och skrev i Sverige eftersom det är Sverige jag har studerat. Att utländska flygbolag också är med i aerosol sprayandet finns det många uppgifter om men det hade ingenting med vad jag skrev att göra, det var clownpilotoen som försökte påskina att det på något som helst plan skulle finnas problem med detta rent tekniskt vilket är och förblir rent nonsens så skall jag behöva upprepa detta igen eller är det kanske 3e gången gillt för fåren nu och polletten trillar ner?

Inte för att vara den som är den, men ulfsas var rätt tydlig med att det han bemötte var DoÅ:s uppfattning om chemtrails samt att hans bemötande gällde kommersiella flygplan. Du i din tur var ännu tydligare med att "vi har förklarat så många gånger" att det inte handlade om precis det DoÅ hävdar att det handlar om. Så det är inte nog med att du själv placerar dig i någon sorts kollektiv (som dina meningsmotståndare dessutom förväntas ha koll på) tillsammans med de andra kemstrimmetroende, du passar dessutom på att bekräfta ulfsas utsaga och dementera DoÅ:s.

Om du vill att just din variant av den här rätt splittrade konspirationsteorin skall bemötas så får du nog utveckla vad just dina föreställningar går ut på. Annars utgår man lätt från att du som så många andra tror att kondensstrimmor är tecken på att rymdödlorna gillar musikvideor (eller någonting åt det hållet).
Citera
2015-01-25, 23:46
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Polleten har ju inte fallit ner hos dig, personen skriver att man inte ha det hemligt i ett passargerar plan.

Forfarande inga förklaringar på frågorna som jag ställde till dig?

Om du nu är så säker på din sak fixar du en Lidar och publicerar resultaten.
Citera
2015-01-25, 23:56
Bannlyst
Citat:
Inte för att vara den som är den, men ulfsas var rätt tydlig med att det han bemötte var DoÅ:s uppfattning om chemtrails samt att hans bemötande gällde kommersiella flygplan. Du i din tur var ännu tydligare med att "vi har förklarat så många gånger" att det inte handlade om precis det DoÅ hävdar att det handlar om. Så det är inte nog med att du själv placerar dig i någon sorts kollektiv (som dina meningsmotståndare dessutom förväntas ha koll på) tillsammans med de andra kemstrimmetroende, du passar dessutom på att bekräfta ulfsas utsaga och dementera DoÅ:s.

Om du vill att just din variant av den här rätt splittrade konspirationsteorin skall bemötas så får du nog utveckla vad just dina föreställningar går ut på. Annars utgår man lätt från att du som så många andra tror att kondensstrimmor är tecken på att rymdödlorna gillar musikvideor (eller någonting åt det hållet).

Jag rättade hans nonsens, punkt.
Det blir bara totalt antiintellektuellt snömos om Död och återfödd skriver något som ni mycket ohederligt rycker ur sitt sammanhang, för att sedan ha piloten Uffebuffe komma in och sprida sina lögner i sitt svar, jag bemöter det och sen skall ni tala till mig om vad Död och Återfödd kan ha gjort trots att jag aldrig skrev till Död och Återfödd utan rättade tramset om att det skulle finnas någon som helst tekniska problem med saken.
Höj er jävla nivå.
Citera
2015-01-26, 00:07
Medlem
Citat:
Jag rättade hans nonsens, punkt.
Det blir bara totalt antiintellektuellt snömos om Död och återfödd skriver något som ni mycket ohederligt rycker ur sitt sammanhang, för att sedan ha piloten Uffebuffe komma in och sprida sina lögner i sitt svar, jag bemöter det och sen skall ni tala till mig om vad Död och Återfödd kan ha gjort trots att jag aldrig skrev till Död och Återfödd utan rättade tramset om att det skulle finnas någon som helst tekniska problem med saken.
Höj er jävla nivå.

Varför passade du inte på att rätta DoÅ:s nonsens också? Uppenbarligen är era respektive föreställningar om kemstrimmekonspirationen oförenliga, så hur kommer det sig att du tycker att det är mer okej att han sitter och fabulerar fritt än att någon påpekar att han har fel?

Om du tar och går tillbaka och läser de inlägg du och jag har diskuterat i så kanske du ser att de rör uppgifterna om kommersiella plans eventuella inblandning. Jag är för tillfället helt ointresserad av tankplan etc., utan endast av den intellektuella ohederlighet du uppvisar.

Apropå antiintellektuellt snömos så... Hur var det nu med din version av den här konspirationsteorin? Av ännu inte helt klarlagd anledning (möjligen på grund av att alltihop rör sig om dugligt fria fantasier hos mer eller mindre psykotiska personer) så finns det ingen vidare enhetlig uppfattning om vad kemstrimmekonspirationen går ut på, så hur förväntar du dig att just din version skall gå att diskutera? Den verkar inte lika verklighetsfrånvänd som exempelvis DoÅ:s, så kanske kan det rentav bli en intressant diskussion.
Citera
2015-01-26, 00:16
Bannlyst
Citat:
Varför passade du inte på att rätta DoÅ:s nonsens också?

För att det inte var nonsens, det var ni som inte fattade och ryckte det ur sitt sammanhang, jag skrev också om utländska flygbolag och var som sagt tydlig med att jag talade om Sverige men då hade du bara lite otur när du tänkte och råkade helt missa det?

Sluta sitta och ljuga och göra allt för att tala om personer, 4 st av er jävla stolpskott har dragit fram samma jävla nonsens nu utan att någonsin komma någonstans så håll nu käft och lämna tråden.

När det kommer till chemtrails så är det ingen teori jag har utan det är fakta men eftersom typ 200 videos finns på saken i tråden och ni ändå inte fattar utan fortsätter med myten om kondensation från tankers som stannar i timmar och brer ut sig till tjocka moln och aldrig finns på radar så är ni uppenbarligen inte intresserade av någon diskussion men det är tydligen inte viktigt här länge att kunna föra en diskussion utan ställa svagbegåvade frågor räcker tydligen och det är ni ju oerhört bra på så det får man ju ge er.
Citera
2015-01-26, 00:23
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
För att det inte var nonsens, det var ni som inte fattade och ryckte det ur sitt sammanhang, jag skrev också om utländska flygbolag och var som sagt tydlig med att jag talade om Sverige men då hade du bara lite otur när du tänkte och råkade helt missa det?

Sluta sitta och ljuga och göra allt för att tala om personer, 4 st av er jävla stolpskott har dragit fram samma jävla nonsens nu utan att någonsin komma någonstans så håll nu käft och lämna tråden.

När det kommer till chemtrails så är det ingen teori jag har utan det är fakta men eftersom typ 200 videos finns på saken i tråden och ni ändå inte fattar utan fortsätter med myten om kondensation från tankers som stannar i timmar och brer ut sig till tjocka moln och aldrig finns på radar så är ni uppenbarligen inte intresserade av någon diskussion men det är tydligen inte viktigt här länge att kunna föra en diskussion utan ställa svagbegåvade frågor räcker tydligen och det är ni ju oerhört bra på så det får man ju ge er.
Hur vet du att det inte finns i Sverige? Är det en ny teori att just passagerarchemtrailsplan inte kan passera landsgränser? Skall vi ta din "ärlighet" som intäkt för det rakt av?
Citera
2015-01-26, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Hur vet du att det inte finns i Sverige? Är det en ny teori att just passagerarchemtrailsplan inte kan passera landsgränser? Skall vi ta din "ärlighet" som intäkt för det rakt av?

Så du har sett dom i Sverige? Varför skulle dom inte kunna passera? Skall vi ta det som att du är en korkad autistisk nolla eller är det bara hur du konstant framstår pga just dina hmm "mentala svårigheter"?
Citera
2015-01-26, 00:51
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Så du har sett dom i Sverige? Varför skulle dom inte kunna passera? Skall vi ta det som att du är en korkad autistisk nolla eller är det bara hur du konstant framstår pga just dina hmm "mentala svårigheter"?
Nej, jag har inte sett några passagerarchemtrailplan i Sverige. Faktum är att jag aldrig sett några chemtrails alls då jag är anhängare av teorin att chemtrails ända från början är osynliga och det enda som syns som inte är kondens/avgaser är Hello Kitty-godis-NANOPARTIKLAR och att dessa företrädesvis sprids med ballonger formade som flygplan, även om undantag kan förekomma. Jag postade till och med lite bildbevis igår tror jag.

Fortfarande lyser förklaring eller källa på varför dom inte skulle kunna finnas i Sverige med sin frånvaro. Det var ju tydligen en väldigt central punkt i din argumentation så vänligen berätta varför dessa plan inte skulle finnas just i Sverige när dom finns eller kan finnas i andra länder? Vad hindrar dom från att flyga hit? Och vad vet du om den saken? Är du med och planerar passagerarchemtrailsplanens rutter?
Citera
2015-01-26, 00:54
Medlem
ulfsass avatar
Lustigt att de två största chemsförespråkarna här Debunker och DoÅs teorier inte ens överensstämmer.
Kul. Chemtrailsteoretikerna har inte ens en teori som stämmer med varandra ens. Starkt.

Vad gäller mig själv så är jag pilot/kapten vilket jag t.o.m DoÅ är med på iom att vi skrivit i samma tråd på Familjeliv där en del vet vem jag är och vad jag gör privat.

Det är ju som jag nämnde så att man sprutade det kemiska medlet Agent Orange i Vietnam för att avlöva skog. Man flög då rätt lågt och även om det var kemiska medel så hade det ju intet med konspirationsteorin chemtrails att göra på något vis.

Debunker, vad har du för kunskap om flyg? Någon alls?
Själv började jag på flygskolan NAIA i South Carolina 5/12 1987 med att flyga C152, C152 Aerobat, C172, C172RG och slutligen PA44. Det var tider det. Därefter blev det jetplan för hela slanten.

Har du styrt ett plan någonsin debunker?
Citera
2015-01-26, 01:28
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
I hemlighet? Det är inga kommersiella flyg, inte i Sverige i alla fall vilket vi har förklarat så många gånger för er att ni inte behöver dra upp det tramset gång på gång.
Tekniska lösning finns i massor så inga konstigheter där heller:
http://www.rense.com/general95/250.bmp
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0c/Cabin_nose_section_of_747-8I_prototype.jpg

Lustigt att du nu stalkat Död o återfödd men lyckades missa video på dom xx antal KC-135 tankers från Suffolk som han postade så var och hur är sedan länge redan svarat på så hade du mer lögner "piloten" att komma med eller var det bra så?

Det som verkligen är lustigt eller kanske man skall säga tragiskt är att du länkat först till tankarna till den avställda men på sin tid världens enda B747 som brandbekämpningsflygplan från Evergreen. Den kunde släppa ut vatten och om man behövde fire retardent vätska. Visst är det kemi men även detta har noll med chemtrails.

Sedan blir det inte bättre för att du länkar till de ballast och trimtankar som man hade ombord på den nya B747-8 under utprovningen. Vet du varför man har detta tankar ombord? Även detta har alltså noll med sk chemtrails att göra

Har du så här fel i allt eller vet du något om flyg undrar då jag.
Citera
2015-01-26, 01:34
Medlem
ulfsass avatar
Citat:
En central punkt i ditt sinnesförvirrade snömos men inget annat. Du är verkligen bara för korkad för att jag skall lägga ner något som helst tid på dig, det är ok att vara korkad men är man så jävla ohederlig som du är blir det bara meningslöst.

Nej du sa "inga chems" din lögnare men chems är bara en förkortning på chemicals som betyder kemikalier så jo det är nog rätt relevant när det var första gången projektet testades som vi vet om och som också är bevisat bortom allt rimligt tvivel, du visste uppenbarligen bara inte vad fan du talade om. Du är lika mycket pilot som jag är tomten. Men ja jag uppfann flygplan och har 2 miljoner flygtimmar, allt från segelflyg till fighter jets. Skall vi nu ändå låtsas kan jag tom göra det bättre än dig.

Till och med du måste väl förstå skillnaden mellan ett plan som på låg höjd och utan kondensstrimmor som sprutar ut avlövningsvätska, visserligen kemikalier, och ett plan på ca 10000m höjd som lämnar en k-strimma efter sig. Koncepten är liksom lite olika om du hänger med.
Jag förstår att du inte är pilot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in