Citat:
Ursprungligen postat av
mralexius
Haha nu förstår jag. Du har inte en aning! Att du inte heller vågar sätta dig ner och göra research. Alla utan foliehatt och som gjort sin research VET att kem-strimmor är något man började testa redan på 60-talet. Det är något man redan erkänt för allmänheten 😁 De flesta nej sägare är helt enkelt för lata eller bara mentalt utmanade. Så rationellt tänkande.. Och Ja, månen är gjord av ost!
Nej, där har du fel. "Kem-strimmor" är ingen teknisk term och ingen har "erkänt" "kem-strimmor" helt enkelt därför att något sådant inte finns. Du har bara gjort en halvdan översättning av "chemtrails", vilket från början till slut är en konspirationsteoretisk term.
Faktiskt vädermodifikation, test av utsläpp av mikroorganismer, brandbekämpning, etc, är
inte belägg för "chemtrails" eller "kem-strimmor". Konspirationsknäpperierna för tråden handlar om att myndigheter eller organisationer regelmässigt i lönndom avsiktligt släpper ut något för att påverka vädret eller hur vi mår (etc), antingen från dedikerade flygplan eller från helt vanliga fligher.
Naturligtvis finns det inte ett spår av evidens för detta och konspirationsjönsarna kan inte skilja belägg och fakta från fantasi ens när man slår dem i huvudet med fakta. Jag skrev rätt utförligt bara några sidor tillbaka om (den icke-existerande) kopplingen mellan faktiska utsläpp som gjorts och görs av allehanda skäl och konspirationsidéerna kring "chemtrails". Så antingen läser du inte tråden ens några sidor bakåt, vilket gör dig till en otrevlig och nonchalant debattör, eller så läser du men skiter i det, vilket gör dig ohederlig eftersom jag
bevisligen känner till både vädermodifikation och att försök gjorts med mikroorganismer eller spårämnen, eller geoengineering.
Jag antar att jag är "lat" genom att jag ägnar flera år åt svettiga universitetsstudier i stället för att lalla runt på konspirationssidor? Nej du, det är konspirationstroende som varken har själsförmögenheterna eller viljan att faktiskt skaffa sig riktig bildning inom relevanta ämnen utan latar sig genom att slösurfa på nätet och kolla på youtubevideos och cirkelresonera. Och dessutom ha mage att kalla det för "research".