2014-04-22, 13:23
Medlem
Skicka gärna in bilder på era moln så kan vi som pluggat meterologi kanske förklara lite för er
Citera
2014-04-22, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallihatten
"Den vanlige svensson som du" råkar ha sammanlagt 20 års erfarenhet av flyg, hur mycket har du?

Det spelar ingen roll om du har 30, 40, 50 års erfarenhet av flyg. Tror du att du är helt upplyst om vad alla flygplan som är ute och glider har i sig?

Ditt "argument" kom du inte långt med
Citera
2014-04-22, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystifik
Kolla filmen som länkades (vimeo)

Din beskrivning på slutet var inte så klipskt direkt. Ett exempel på det är att partiklar egentligen är vågor, men bara för att du inte ser partiklar som vågor så är det inte vågor?

Partiklar samlas ihop som i vågor i luften i samband med tex en frontpassage, dessa kan ibland ses men tyvärr kan du inte skylla flyget för det. Det har med olika typer av tex luftföroreningar att göra
Lävågor, om vi ska gå in på det kan skapa moln som ses som sträck på himlen eller sk linsmoln sk Altocumulus Lenticularis tex. Vanligtvis förekommande mellan 3-7km höjd.
Nått mer?
Citera
2014-04-22, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystifik
Det spelar ingen roll om du har 30, 40, 50 års erfarenhet av flyg. Tror du att du är helt upplyst om vad alla flygplan som är ute och glider har i sig?

Ditt "argument" kom du inte långt med

Då verkar vi vara två i sånna fall, med skillnaden att jag bygger mina uttalanden på studier i ämnet
Citera
2014-04-22, 13:31
Medlem
Citat:
Partiklar samlas ihop som i vågor i luften i samband med tex en frontpassage, dessa kan ibland ses men tyvärr kan du inte skylla flyget för det. Det har med olika typer av tex luftföroreningar att göra
Lävågor, om vi ska gå in på det kan skapa moln som ses som sträck på himlen eller sk linsmoln sk Altocumulus Lenticularis tex. Vanligtvis förekommande mellan 3-7km höjd.
Nått mer?

Källa på det tack.

Har du kollat på vimeolänken förresten?

Citat:
Då verkar vi vara två i sånna fall, med skillnaden att jag bygger mina uttalanden på studier i ämnet

Tala för dig själv , studier som du tagit var? Vem har skrivit denna "fakta" du har lärt dig?
Citera
2014-04-22, 13:38
Medlem
Som jag sa, jag är pilot. Det är en utbildning du inte får genom att gå in på pressbyrån direkt. Vilka tror du har skrivit mina studieböcker...? Tyvärr har jag inte i nuläget namnet på författarna då jag sitter på annat håll.
Tror du mig inte så kan du ju bla ringa SMHI eller varför inte meterologen på Arlanda. Sök dom via flight planning center så får du tag i dom.
Citera
2014-04-22, 13:39
Medlem
Citat:
Nått mer?

Du missförstod mig tror jag, med partiklar så menar jag mer djupt som i kvantmekanik. Var för att jämföra med ditt exempel om ankan.
Citera
2014-04-22, 13:41
Medlem
Det var inte jag som skrev om Ankan. Vaken snubbe det här...
Citera
2014-04-22, 13:43
Medlem
Jag har tyvärr inte hunnit kolla på Vimeo än, jag har ett jobb att sköte. Det här skriver jag mellan telefonsamtalen
Citera
2014-04-22, 13:50
Medlem
Det besprutas saker från plan, det har jag aldrig förnekat, men inte på det sättet som framställs av dom som tror på chemtrails.
Här är ett exempel på besprutning av kemikalier

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Crop_Duster.jpg
Citera
2014-04-22, 13:53
Medlem
Rätt bissart att så många argumenterar emot det här, får en att undra hur många av er som blir betalda lol. Det kan inte vara mer uppenbart än vad det redan är att dom sprayar skit. Vimeo videon som postades är bara det senaste av många uttalanden som beskriver hur dom gör det. Gå ut och ta en titt på närmaste plan som drar en fin lina över hela himlen. Det är inte normalt, punkt slut.

*korrektion* Det är ju faktiskt normalt nu...
Citera
2014-04-22, 13:56
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonnossi
Rätt bissart att så många argumenterar emot det här, får en att undra hur många av er som blir betalda lol. Det kan inte vara mer uppenbart än vad det redan är att dom sprayar skit. Vimeo videon som postades är bara det senaste av många uttalanden som beskriver hur dom gör det. Gå ut och ta en titt på närmaste plan som drar en fin lina över hela himlen. Det är inte normalt, punkt slut.

*korrektion* Det är ju faktiskt normalt nu...
ALLA flygplan lämnar kondenstrimmor! ALLA ALLA ALLA!

Bara det att vädret är inte optimalt för att lämna några vita streck eller bilda moln hela tiden.
Ibland är det för torrt ute för sånt. Finns lite fler variabler som spelar in också. Men det behöver vi inte gå in på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in