2013-03-13, 23:09
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ancientfrenzy
Nej det är inte kondens. Lyssna noga. HAArP används nämligen TILLSAMMANS med chemtrails för att modifiera vädret. Metallpartiklar såsom aluminium, barium och strontium, de viktigaste delarna i chemtrails, ökar atmosfärens ledningsförmåga och förbättrar därmed HAARPS prestanda till att modifiera vädret.

Ok och när började de släppa ut dessa chemtrails?
Citera
2013-03-13, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Ok och när började de släppa ut dessa chemtrails?
Det vet jag inte men fenomenet med att släppa saker i atmosfären började egentligen med den amerikanska militären på 1960-talet. Man dumpade då 350.000 2-4 cm kopparnålar i jonosfären för att skapa en telekommunikations-sköld.
Citera
2013-03-13, 23:29
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Det vet jag inte men fenomenet med att släppa saker i atmosfären började egentligen med den amerikanska militären på 1960-talet. Man dumpade då 350.000 2-4 cm kopparnålar i jonosfären för att skapa en telekommunikations-sköld.

Gå och sov så kommer du må bättre i morgon och så beställ en resa till HAARP när de har öppet hus samt besök Tom Tits i Södertälje de visar vetenskap på ett enkelt sätt.
Citera
2013-03-14, 07:08
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Återigen HAARP. Hur kan skeptikerna blunda för något som är så uppenbart? Finns såklart betalda desinformatörer här på FB men tänker inte nämna några namn.

Alltså, bara den sista meningen här ger ju en inblick i hur vrickat en del foliehattar tänker.
För enligt er är ju hela livet en enda stor konspiration.

Varför inte bara ta åt er av fakta och lev livet?
Citera
2013-03-14, 08:02
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1optimistjolle
Jag vet inte, jag bara antar efter sådant jag läst och tittat på.

Jag tror det är här vi har problemet. Stalltipset är att INTE anta saker som andra påstår utan att backa upp dem med minsta lilla bevis.
Citera
2013-03-14, 08:04
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:

Det här var något nytt. Detaljer, tack!
Citera
2013-03-14, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuset
Men häng på... Här har vi en riktigt schysst teori som inkluderar väderkontroll, illuminat, mind controll och vansinnes-HiTech! Och ni tvivlar???
Om man nu som jag bara gillar att läsa olika teorier så har ni ett guldkorn här, jag lovar. Låt er imponeras av följande:
http://www.haarp.alaska.edu/
och kolla sedan:
http://www.politiken.biz/chemtrai_HAARP_echelon.htm

Erkänn, ni vill tro!!!

Den där Haarp hemsidan ser ju ut att vara gjord i början av 90-talet.
Jag såg dock en ganska intressant dokumentär angående Chemtrains på youtube. Dock verkar de enda vettiga teorierna om detta fenomen nedsmetade med massa lekmannamässiga antaganden och överdrifter, så det är svårt att veta vad man ska lyssna på.

Men det skulle inte förvåna mig om det faktiskt är något...
Citera
2013-03-14, 09:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Gå och sov så kommer du må bättre i morgon och så beställ en resa till HAARP när de har öppet hus samt besök Tom Tits i Södertälje de visar vetenskap på ett enkelt sätt.

Fast för en gångs skull (undantaget som bekräftar regeln) så har trollet hyfsat rätt...
Antar han pratar om projekt west ford
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Project_West_Ford
Citera
2013-03-14, 11:48
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast för en gångs skull (undantaget som bekräftar regeln) så har trollet hyfsat rätt...
Antar han pratar om projekt west ford
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Project_West_Ford
"Tyvärr" har inte ancientfrenzy det minsta rätt i detta påstående heller. Project West Ford skedde ju med raketuppskjutningar till jonosfären. Det är så högt över där flygplan går så det är inte klokt. Kopparnålarna spreds ut ungefär tio gånger högre upp än rymdstationen ISS:s omloppsbana och kunde inte ses från jordytan. Detta har alltså noll och ingenting med chemtrails att göra.

Däremot har det spridits t ex folieremsor på vanlig flygplanshöjd, från flygplan för att t ex störa radar men även det är en helt annan grej än vad den här tråden handlar om.
Citera
2013-03-14, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
"Tyvärr" har inte ancientfrenzy det minsta rätt i detta påstående heller. Project West Ford skedde ju med raketuppskjutningar till jonosfären. Det är så högt över där flygplan går så det är inte klokt. Kopparnålarna spreds ut ungefär tio gånger högre upp än rymdstationen ISS:s omloppsbana och kunde inte ses från jordytan. Detta har alltså noll och ingenting med chemtrails att göra.

Däremot har det spridits t ex folieremsor på vanlig flygplanshöjd, från flygplan för att t ex störa radar men även det är en helt annan grej än vad den här tråden handlar om
.
Intressant det visste jag inte, vilka gjorde detta och när ?
Citera
2013-03-14, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb

Däremot har det spridits t ex folieremsor på vanlig flygplanshöjd, från flygplan för att t ex störa radar men även det är en helt annan grej än vad den här tråden handlar om.
Jag hade visst rätt. Visa mig var jag skrev hur man fick upp nålarna i jonosfären? Jag sa ingenting om flygplan din ärkenöt.
Citera
2013-03-14, 11:55
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Nej det är inte kondens. Lyssna noga. HAArP används nämligen TILLSAMMANS med chemtrails för att modifiera vädret. Metallpartiklar såsom aluminium, barium och strontium, de viktigaste delarna i chemtrails, ökar atmosfärens ledningsförmåga och förbättrar därmed HAARPS prestanda till att modifiera vädret.
Nej de används inte tillsammans och har inte heller var för sig de egenskaper som folihattar påstår.

Om chemtrails verkligen innehöll dessa ämnen, varför har ingen djävel i hela vida världen lyckats mäta det? Ni sitter ta mig fan bara och gissar och hittar på saker dagarna i ända.

Jag har upprepade gånger i denna tråd givit förslag på ett avgörande test att med LIDAR mäta kondensstrimmornas innehåll men inte fan nappar någon trots att de påstår att detta är ett så djävulusiskt projekt som hotar mänskligheten.

Om jag trodde på detta trams så skulle jag inte vänta en dag med att göra en sådan mätning. Att ingen av er idiotdjävlar gör det kan bara tyda på en sak: Inte ens ni tror på det utan ni trollar bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in