2014-04-20, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Ja och vad fan har du tillfört, länkar till en sida där det nedlagda HAARP anges störa väderleken, hur vore det att kolla källfaktan?

HAARP nedlagd? Sluta flumma nu lilla gubben.

Citat:
Ja om de så kallade officiella böckerna som du så gärna vill racka ner på stämmer med vad som går att bevisa ja då stämmer de. Kunskapsförakt är den dummes falska livlina!

Går att bevisa? Kom ut ur din fantasivärld, har du gått i skolan? Du kanske var den som svalde allt som stod i böckerna och tog in informationen utan att ifrågasätta den.

Citat:
Har du använt en LIDAR? har du källgranskat dessa länkar om chemtrailstrails? Har du beräknat vilken mängd som krävs för att åstadkomma den effekt ni verkar tro att det ska ha? Svaret är nej.

Har du gjort det? Tänkte väl det.

Citat:
För att spraya oss sjuka så ska man göra det på mycket låg höjd för annars späs det ut!

Tror det är mer effektivt att låta alla bo på Hornsgatan i Stockholm om man vill göra oss sjuka!

snacka om hur mycket bränsle varje plan skulle behöva för att lyfta dessa kemikalier och passagerarna!

Ja du vet ju allting om vilken höjd man ska vara på för att människor ska påverkas?
Snacka om hur mycket dumhet som behövs för att man ska svälja på regeringens lögner!

Citat:
Så var det konstruktivt nog? De "bevis" som kastats är paranoida pantande pundares våta drömmar men utan substans om man öppnat en enda fysik eller kemibok.

Så jag det är så tramsigt och dumt att man inte fattar att någon tror på detta 2014 istället för att fundera på hur vi ska hushålla med våra naturtillgångar!

Vakna upp istället för att skämma ut dig, dina förolämpningar och misslyckade sätt att förlöjliga folk fungerar inte

Varför är du ens på denna forumdel när du tillför absolut ingenting? Om du bara ska smutskasta folk så tycker jag synd om dig.
Citera
2014-04-20, 23:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystifik
....
Det är mycket kommentarer om "dumheter" och "trams" när ni får bevis kastade i ansiktet på er. Om ni inte har något att tillföra till diskussionen så behöver ni inte skriva alls.
Vilka "bevis" är det du pratar om? Det vore ytterst intressant att få ta del av dessa "becks". Om du har något mer än bara tomma ord att komma med så ska jag gärna dra igång en rättsprocess mot precis alla stater som kan tänkas ligga bakom dessa chemtrails. Så?
Citera
2014-04-21, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vilka "bevis" är det du pratar om? Det vore ytterst intressant att få ta del av dessa "becks". Om du har något mer än bara tomma ord att komma med så ska jag gärna dra igång en rättsprocess mot precis alla stater som kan tänkas ligga bakom dessa chemtrails. Så?

Läs mina inlägg samt andra personers inlägg där information har länkats. Det är svårt när man är blind och inte ser sanningen som viftar vilt!
Citera
2014-04-21, 11:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Läs mina inlägg samt andra personers inlägg där information har länkats. Det är svårt när man är blind och inte ser sanningen som viftar vilt!
Nu var jag ju ute efter bevis, lidar-mätningar av strimmorna t.ex., eller kanske lite bevis på var dessa flygplan startar och tankas med kemikalier? Youtubevideos med läskig musik och okunskap i drivor kallar jag inte bevis, det borde inte du heller göra..
Citera
2014-04-21, 11:01
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Den enda som är blind är du som hellre tror på falsarium på nätet än empirisk data och härledda källor.

Du kan alltså inte med egna ord förklara hur det går till utan gnäller över personagrepp och att bland annat jag inte tillför något?

Kanske dags att jobba lite och förklar vilka källor och vad i dem som gör att de är korrekta!
Citera
2014-04-21, 11:11
Medlem
Citat:
Nu var jag ju ute efter bevis, lidar-mätningar av strimmorna t.ex., eller kanske lite bevis på var dessa flygplan startar och tankas med kemikalier? Youtubevideos med läskig musik och okunskap i drivor kallar jag inte bevis, det borde inte du heller göra..

Det finns fler filmer än youtubevideos med läskig musik som har länkats i denna tråd. Ta ansvaret och gå igenom tråden om du ska diskutera ämnet. Hjälper inte att fjanta runt och skapa massa provocation.
Citera
2014-04-21, 11:14
Medlem
Citat:
Den enda som är blind är du som hellre tror på falsarium på nätet än empirisk data och härledda källor.

Du kan alltså inte med egna ord förklara hur det går till utan gnäller över personagrepp och att bland annat jag inte tillför något?

Kanske dags att jobba lite och förklar vilka källor och vad i dem som gör att de är korrekta!

Vad sött att se era uppenbara ryggdunkningar.
Empirisk data kan också vara falsk, skulle den vara sann menar du? Varför är saker på internet en lögn? Är du så naiv att du tror att regering vill folks bästa? Gnäll? Vet du vad ordet påpeka betyder?

Skärpning
Citera
2014-04-21, 11:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det finns fler filmer än youtubevideos med läskig musik som har länkats i denna tråd. Ta ansvaret och gå igenom tråden om du ska diskutera ämnet. Hjälper inte att fjanta runt och skapa massa provocation.
Jag har "tagit ansvar" så det räcker genom att titta på mängder av dessa så kallade "bevis", men hittills har ju ingen lyckats visa på någoting alls som tyder på att vissa (eller alla) kondensspår skulle vara chemtrails. Det är som vanligt med er troende - eftersom ni aldrig lyckas visa att ni har täckning för era påståenden så kommer svamlet om att man måste "se helheten", "förstå sammanhangen" och liknande.
Det handlar inte om att jag försöker provocera, ur min synvinkel är det du som provocerar när du kommer med falska påståenden utan täckning.
Citera
2014-04-21, 11:39
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Vad sött att se era uppenbara ryggdunkningar.
Empirisk data kan också vara falsk, skulle den vara sann menar du? Varför är saker på internet en lögn? Är du så naiv att du tror att regering vill folks bästa? Gnäll? Vet du vad ordet påpeka betyder?

Skärpning

Saker är inte lögn på nätet per definition utan jag åsyftar att du ser saker på YT utan källgranskning eller länkar till sidor där personerna inte har koll på vad de skriver!

Empirisk data kan inte vara falsk om du själv utför ett empiriskt experiment, möjligen misstolkas men den är inte falsk om du inte ljuger för dig själv!

Vad fan har regeringen med detta att göra, lägg fram dina bevis om det är nu så uppenbart istället för att slingra dig undan varenda gång.
Citera
2014-04-21, 11:42
Medlem
Citat:
Jag har "tagit ansvar" så det räcker genom att titta på mängder av dessa så kallade "bevis", men hittills har ju ingen lyckats visa på någoting alls som tyder på att vissa (eller alla) kondensspår skulle vara chemtrails. Det är som vanligt med er troende - eftersom ni aldrig lyckas visa att ni har täckning för era påståenden så kommer svamlet om att man måste "se helheten", "förstå sammanhangen" och liknande.
Det handlar inte om att jag försöker provocera, ur min synvinkel är det du som provocerar när du kommer med falska påståenden utan täckning.

Då har du inte gått igenom faktan som lagts snyggt och dukat framför dig. Måste göra dig besviken med att säga att jag inte är en "troende". Om du vill ta in fakta som svammel så är det upp till dig, är du inte tillräckligt kunskapsfylld eller open minded så ska du inte spotta ur dig massa skit.

Om vi vänder på det hela:
Hittills har ingen "skeptiker" lyckats motbevisa den fakta som länkats i tråden. Att det inte står i skolböckerna funkar inte.
Citera
2014-04-21, 12:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Då har du inte gått igenom faktan som lagts snyggt och dukat framför dig. Måste göra dig besviken med att säga att jag inte är en "troende". Om du vill ta in fakta som svammel så är det upp till dig, är du inte tillräckligt kunskapsfylld eller open minded så ska du inte spotta ur dig massa skit.

Om vi vänder på det hela:
Hittills har ingen "skeptiker" lyckats motbevisa den fakta som länkats i tråden. Att det inte står i skolböckerna funkar inte.

Inte ens om jag med Lidar mätte precis alla kondensspår i hela världen skulle det utgöra ett dugligt motbevis, ni skulle bara påstå att det inte var några denna dag - men imorgon då jävlar blir hela himlen full av chemtrails igen.....
Det finns helt enkelt inga "fakta" att motbevisa.
Citera
2014-04-21, 12:11
Medlem
Citat:
Inte ens om jag med Lidar mätte precis alla kondensspår i hela världen skulle det utgöra ett dugligt motbevis, ni skulle bara påstå att det inte var några denna dag - men imorgon då jävlar blir hela himlen full av chemtrails igen.....
Det finns helt enkelt inga "fakta" att motbevisa.

Du har tyvärr fel, sluta tramsa och kontra. Om du nu har en lidar i närheten så kan du väl börja vifta med den. risk för backfire?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in