2014-04-21, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystifik
Källor för empiriska experimenten och fakta mot chemtrails vill jag gärna se.
Även om vi lägger fram tusen experiment och fakta kommer ni ändå att säga att mätningarna inte gjordes på de rätta strimmorna. Man måste mäta på alla strimmor som existerar under flera år för att ni kanske accepterar resultaten. För de troende räcker det med en enda mätning. De enda mätningar de troende har utfört är från regnvattenpölar som kontaminerats av jorden som pölen låg på, industrier och närliggande biltrafik. De troende har inte gjort en enda mätning direkt i strimmorna. Den mätning som bevisar vad som finns i strimmorna.

Inte ens UFO Sverige tror på chemtrails. http://www.ufo.se/fakta/artiklar/kondens.shtml
Citat:
När de varma avgaserna från ett flygplan når ett kallt och samtidigt fuktigt område i atmosfären kondenseras de; det bildas små vattendroppar som fryser och kan sedan ses som kondensstrimmor efter planen.

Har ni någon bra förklaring varför strimmorna inte börjar direkt vid motorernas utlopp utan först flera meter bakom?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=4826808
http://www.myra.eu/SmyraSG-2752.html
Citera
2014-04-21, 12:18
Medlem
Citat:
Du har tyvärr fel, sluta tramsa och kontra. Om du nu har en lidar i närheten så kan du väl börja vifta med den. risk för backfire?
Du skulle bara påstå att mätningen gjordes fel eller på fel strimma.
Citera
2014-04-21, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Du skulle bara påstå att mätningen gjordes fel eller på fel strimma.

Det skulle jag icke, ni har nu ett tillfälle att motbevisa mig. Förlora inte denna chans!!
Citera
2014-04-21, 12:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det skulle jag icke, ni har nu ett tillfälle att motbevisa mig. Förlora inte denna chans!!

Motbevisa vadå? Du har ju inte kommit med någonting annat än lösa påståenden.
Men visst, jag var precis ute på basidan med min hembyggda Lidar och mätte upp - Vattenånga!
Du är nu motbevisad med lika starka "bevis" som det trams du själv kommer dragandes med..
Citera
2014-04-21, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Motbevisa vadå? Du har ju inte kommit med någonting annat än lösa påståenden.
Men visst, jag var precis ute på basidan med min hembyggda Lidar och mätte upp - Vattenånga!
Du är nu motbevisad med lika starka "bevis" som det trams du själv kommer dragandes med..

Försök lite bättre, kom med fakta istället för trams nu grabbar. Börjar bli tröttsamt att höra samma sak hela tiden. Kom med något konkret som vi kan jobba på.

Citat:
Ursprungligen postat av Felicidade
Nej du lägger ingen tid på konspirationer. Du lägger tid på att förneka dem ditt gamla spöke och det är spooky .. - böh!

Se upp med vad du säger! Snart måste vi bevisa att spöken existerar

Citat:
Så du hade inga argument kvar alltså.
För övrigt har jag aldrig förnekat konspirationer, jag ifrågasätter bara troligheten i vissa konspirationsteorier.

Ifrågasätt med fakta istället för trams då.

Citat:
Ursprungligen postat av constant
Att falsifiera ingår i det vi kallar vetenskap. Den andra metoden hade vi för några hundra år sedan, det kallas religion och tro.

Det har länkats och beskrivits med vetenskap och fakta, att vara skeptiskt genom att "tro" leder ingenstans.
Citera
2014-04-21, 13:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Försök lite bättre, kom med fakta istället för trams nu grabbar. Börjar bli tröttsamt att höra samma sak hela tiden. Kom med något konkret som vi kan jobba på.
Här har du fakta om vad kondensstrimmor är:
Kondensstrimmor bildas när ett flygplans varma avgaser blandas med den omgivande kalla luften och bildar ispartiklar. Kondensstrimmor ses som vita streck efter flygplan på himlen. I torr luft dunstar ispartiklarna snabbt och försvinner, i fuktig luft kan kondensstrimmorna däremot finnas kvar i flera timmar. I fuktig luft finns också risk att kondensstrimmorna växer då ispartiklarna tar upp vatten från omkringliggande luft.

Bildandet av kondensstrimmor är beroende av de lokala atmosfäriska förhållandena. En liten förskjutning av flygvägen i höjd- eller sidled kan därmed motverka att kondensstrimmorna blir långvariga.

Nu är det din tur att visa att detta är fel eller att vissa av spåren vi ser på himlen är något annat.
Citera
2014-04-21, 13:29
Medlem
Citat:
Här har du fakta om vad kondensstrimmor är:
Kondensstrimmor bildas när ett flygplans varma avgaser blandas med den omgivande kalla luften och bildar ispartiklar. Kondensstrimmor ses som vita streck efter flygplan på himlen. I torr luft dunstar ispartiklarna snabbt och försvinner, i fuktig luft kan kondensstrimmorna däremot finnas kvar i flera timmar. I fuktig luft finns också risk att kondensstrimmorna växer då ispartiklarna tar upp vatten från omkringliggande luft.

Bildandet av kondensstrimmor är beroende av de lokala atmosfäriska förhållandena. En liten förskjutning av flygvägen i höjd- eller sidled kan därmed motverka att kondensstrimmorna blir långvariga.

Nu är det din tur att visa att detta är fel eller att vissa av spåren vi ser på himlen är något annat.

Det finns en "risk"? Spelar contrailsen tärning där uppe menar du? Ibland så bestämmer sig alla strimmor förutom 2 att bli stora? Förklara samt ge djupare information.
Citera
2014-04-21, 13:34
Medlem
Citat:
Det finns en "risk"? Spelar contrailsen tärning där uppe menar du? Ibland så bestämmer sig alla strimmor förutom 2 att bli stora? Förklara samt ge djupare information.
Har du dålig läsförståelse? Från SnakePliskens text:
Citat:
Bildandet av kondensstrimmor är beroende av de lokala atmosfäriska förhållandena. En liten förskjutning av flygvägen i höjd- eller sidled kan därmed motverka att kondensstrimmorna blir långvariga
.
Citera
2014-04-21, 13:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Går bra att byta ut ordet risk mot t.ex chans eller möjlighet om det gör dig lyckligare.
Det är fortfarande din tur att visa att detta är fel eller att vissa spår är chemtrails, men du lär väl fortsätta tramsa istället.
Citera
2014-04-21, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Har du dålig läsförståelse? Från SnakePliskens text:
.

Ja, allt som skrivs av SnakePlisken är ju sant.....

Jag vet hur contrails ser ut och han beskrev det precis, jag har sett längre/större contrails än vanligt men de kan inte jämföras med de chemtrails som sprutas ut.
Citera
2014-04-21, 13:37
Medlem
Citat:
Går bra att byta ut ordet risk mot t.ex chans eller möjlighet om det gör dig lyckligare.
Det är fortfarande din tur att visa att detta är fel eller att vissa spår är chemtrails, men du lär väl fortsätta tramsa istället.

Det är du som ska bevisa att din information stämmer, så jag väntar. Men det är fortfarande contrails du pratar om så jag förstår inte varför du tar upp det här? Har du glömt bort vad rubriken på tråden är?

Mina argument finns redan i tråden men du kan tydligen inte läsa.
Citera
2014-04-21, 13:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är du som ska bevisa att din information stämmer, så jag väntar. Men det är fortfarande contrails du pratar om så jag förstår inte varför du tar upp det här? Har du glömt bort vad rubriken på tråden är?

Mina argument finns redan i tråden men du kan tydligen inte läsa.

Du har inte lämnat ett enda argument, du har bara vräkt ur dig en massa påståenden och otidigheter i dina 14 inlägg i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in