2007-10-10, 19:57
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Jag noterar en total frånvaro av svar på min ställda fråga.

Om nu kondens består av fuktig luft och moln består av fuktig luft, varför skulle inte kondens kunna hålla formen lika länge som moln? Exakt hur de bildades är ju egalt, det intressanta är väl vilken karaktäristika de respektive sakerna har? Och om det nu är som du påstår att kondens alltid snabbt försvinner medans moln inte gör det så torde detta bero på något, och det var också det jag frågade efter. Istället kom det snömos, men vem är förvånad? Du får en chans till...

Det har med det område som människan i lång tid försökt att behärska just för att kunna skapa regn.
Vi har med nutida kunskap inte förmågan att kunna bilda regnmoln men CV är ett försök och ihop med med att kunna ladda dessa aluminiumpartiklar med hjälp av riktade lågfrekventa sändningar från bl.a. HAARP-sändaren i Alaska så kanske man kan lyckas.
Jag tror inte att du är intresserad av att forska vidare i frågan utan du är mest här för att hålla vakt om den gängse ignoransen.
Citera
2007-10-10, 21:46
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Det har med det område som människan i lång tid försökt att behärska just för att kunna skapa regn.
Vi har med nutida kunskap inte förmågan att kunna bilda regnmoln men CV är ett försök och ihop med med att kunna ladda dessa aluminiumpartiklar med hjälp av riktade lågfrekventa sändningar från bl.a. HAARP-sändaren i Alaska så kanske man kan lyckas.
Du har säkert en korrekt sammanställning av de gånger du sett CT och det har regnat omedelbart efter. Det är bara att presentera.
Och,låt mig gissa, de gånger det INTE regnat efter du sett CT beror på att experimentet inte gick som det skulle?

Citat:
Jag tror inte att du är intresserad av att forska vidare i frågan utan du är mest här för att hålla vakt om den gängse ignoransen.
Jag tror inte du skulle känna igen forskning om definitionen etsades fast på din näthinna.
Hur var det nu, har flygplan alldeles egen H2O jämfört med gamla vanliga moln? Du kanske har lite "forskning" som kan svara på den frågan? Eller skall du ge mig nöjet att skriva samma fråga i inlägg efter inlägg tills du försvinner från FB igen? Oh please do!
Citera
2007-10-11, 19:35
Medlem
Pads avatar
Citat:

Mer snömos...

Det kan väl inte vara så att du inte KAN konkret beskriva skillnaderna i karaktäristika på moln och kondens? Och försöker mörka det genom att blurra om en massa annat? Jag tittar gärna på de teorier du lägger fram förutsatt att de baseras på verifierbara källor, men just nu så har du TVÅ gånger svarat på något helt annat än det jag frågade efter och dessutom antytt att mina motiv inte är vad jag utger dem för att vara. Gör om, gör rätt.
Citera
2007-10-11, 20:26
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Mer snömos...

Det kan väl inte vara så att du inte KAN konkret beskriva skillnaderna i karaktäristika på moln och kondens? Och försöker mörka det genom att blurra om en massa annat? Jag tittar gärna på de teorier du lägger fram förutsatt att de baseras på verifierbara källor, men just nu så har du TVÅ gånger svarat på något helt annat än det jag frågade efter och dessutom antytt att mina motiv inte är vad jag utger dem för att vara. Gör om, gör rätt.

Jag orkar inte argumentera med människor som inte har ögon att se med.
En liten utmaning är att; visa mig ett enda foto tagit av himlen innan 90-talet som visar de beständiga spår som vi som kan se idag (det måste finnas100.000-tals.
För dom som seriöst vill veta vad som händer ovanför oss rekomenderar jag Aerosol Crimes 1st Edition: http://video.google.com/videoplay?docid=-2815320198655156407&q=chemtrails&total=2704&start= 0&num=10&so=0&type=search&plindex=1
Där finns även en grundkurs i hur moln bildas
Citera
2007-10-11, 21:23
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Men vilken tur att vi orkar argumentera med dig!
Citat:
En liten utmaning är att; visa mig ett enda foto tagit av himlen innan 90-talet som visar de beständiga spår som vi som kan se idag
En liten utmaning är att du förklarar skillnaden på vattenånga och vattenånga. Varför skingras vattenånga från flygplan på 20 minuter när vattenånga i form av moln kan existera i timtal?
Innan jag ger mig ut och letar bilder på moln, vilka bevis kräver du för att inte säga att bilden togs igår? Jag menar, jag tänker ju inte lägga ned en massa tid på att hitta bilder på moln bara för att ge dig nöjet att bortförklara dem med att datumstämplen är en lögn.

Edit: en film som visar amerikanska bombare som släpper CT över Dresden innan de bombar staden till aska (00:50)
http://www.youtube.com/watch?v=SU3wkOGXlcY

Edit: ja vad fan, här har vi en F18 som släpper ut kemikalier bakom den uppenbara lögnen att den spränger ljudvallen
http://www.youtube.com/watch?v=wHrwgRsX0BI&mode=related&search=MILITARY%2 0JUDY%20RAINYDOG%20LANTZ%20MAUDIE
En till lurig sak. Här ser vi detalj hur kemikalierna släpps ut ur kemikalieanalen på flygplanen. Di däringa amerikanera är änna luria ena.
Citera
2007-10-11, 22:27
Medlem
Pads avatar
Citat:

Vilket översatt till svenska blir "Jag har inget att backa upp mitt initiala påstående med och vill inte erkänna det".

I min värld är inte öppna ögon synonymt med "hjärna stängd för logik", därför söker jag logiska förklaringar på fenomen. Du har just påstått att fuktig luft beter sig annorlunda än annan fuktig luft, då är det logiskt att fråga varför. Att göra som du och bara svara med snömos är bara logiskt om man vill försöka blanda bort korten, därav min slutsats ovan.

Citat:
En liten utmaning är att; visa mig ett enda foto tagit av himlen innan 90-talet som visar de beständiga spår som vi som kan se idag (det måste finnas100.000-tals.

Nu är ju det roliga att jag är hur öppen som helst, bara du faktiskt visar på lite källhänvisningar till det du påstår (vilket ju ALDRIG är fallet, åtminstonde inga som håller för närmare granskning). Så fort som jag ställer en följdfråga om vad du raljerar om så kryper du ner i skyttegraven, vägrar ge ett rakt svar och anklagar mig för att ha dolda agendor i tråden. Jag menar, wtf? Vad är det för beteende?

Citat:
För dom som seriöst vill veta vad som händer ovanför oss rekomenderar jag Aerosol Crimes 1st Edition: http://video.google.com/videoplay?docid=-2815320198655156407&q=chemtrails&total=2704&start= 0&num=10&so=0&type=search&plindex=1
Där finns även en grundkurs i hur moln bildas

Har DE riktiga källhänvisningar då? Eller är länken full av fria fantasier på samma sätt som dina länkar brukar vara beskaffade? Det vore bra att veta innan man slänger bort en bit av ens liv...
Citera
2007-10-11, 22:28
Medlem
Citat:
Här:
http://contrailscience.com/contrail-photos-through-history/
Citera
2007-10-11, 22:52
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Här:

tsk... en fejksida med photoshoppade bilder för att passa in i NWO:s agenda, det ser ju vem som helst. Jag menar, varför skulle folk annars ta kort på kondensstrimmor? Bara det faktum att de fastnat på bild är ju praktiskt taget bevis för att korten är manipulerade.
Citera
2007-10-11, 23:04
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Här:

Nu var det svenska bilder jag eftersökte.
I Usa har detta pågått från mitten på 80-talet så dessa bilder är inte unika.
Ett bra försök.

Den brittiska regeringen har nu erkänt att man tidigare utfört experiment med utsläpp från flyget fram till -79: http://www.guardian.co.uk/Archive/Article/0,4273,4398507,00.html

I försöket att dämpa effekten av växthuseffekten har det föreslagits:

Citat:
Use guns or balloons to maintain a dust cloud in the stratosphere to increase the sunlight reflection.

Stratospheric Bubbles

Place billions of aluminized, hydrogen-filled balloons in the stratosphere to provide a reflective screen.

Low Stratospheric Dustc

Use aircraft to maintain a cloud of dust in the low stratosphere to reflect sunlight.

Low Stratospheric Sootc

Decrease efficiency of burning in engines of aircraft flying in the low stratosphere to maintain a thin cloud of soot to intercept sunlight.

Cloud Stimulationc

Burn sulfur in ships or power plants to form sulfate aerosol in order to stimulate additional low marine clouds to reflect sunlight.

Ocean Biomass Stimulation

Place iron in the oceans to stimulate generation of CO2-absorbing phytoplankton.

Atmospheric CFC Removal

Use lasers to break up CFCs in the atmosphere.

http://www.nap.edu/openbook.php?record_id=1605&page=59

Allt detta pågår över våra huvuden och jag undarber mig kommentarer från de blindskallar som har huvudet under armen och välkommnar dom som har teorier om vilken agenda det är frågan om.
Citera
2007-10-11, 23:28
Medlem
Pads avatar
Citat:
Nu var det svenska bilder jag eftersökte.
I Usa har detta pågått från mitten på 80-talet så dessa bilder är inte unika.
Ett bra försök.

Du missade helt att rätt många av bilderna var betydligt äldre än 80-tal?

För övrigt minns jag att det blev kondensstrimmor efter plan även när jag var yngre, alltså 70/80-tal. Nu visste jag ju inte då att foliehattar på internet skulle komma med bizarra teorier som gjorde att jag borde plåta dem...
Citera
2007-10-11, 23:44
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Du missade helt att rätt många av bilderna var betydligt äldre än 80-tal?

För övrigt minns jag att det blev kondensstrimmor efter plan även när jag var yngre, alltså 70/80-tal. Nu visste jag ju inte då att foliehattar på internet skulle komma med bizarra teorier som gjorde att jag borde plåta dem...

Dumskalle. Hur många sommarbilder har inte himlen som bakgrund. Ta fram en med dessa CT mönster i bakgrunden.
Kondensatorspår upplöses inom kort det är vetenskap och erfarenhet så håll inte på med att "spåra" ut totalt från den sanningen.
Här en bra video för de seriösa:

http://video.google.com/videoplay?docid=7842623406966197325&q=chemtrails+d uration%3Along&total=67&start=10&num=10&so=1&type= search&plindex=6

Jag är fotfarande intresserad av respons från människor som kan se skillnad på contrails och chemtrails om den verkliga agendan bakom detta.

http://video.google.com/videoplay?docid=8004881114646406827&q=chemtrails+d uration%3Along&total=67&start=20&num=10&so=1&type= search&plindex=6
Citera
2007-10-12, 00:47
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Citat:

Jag är fotfarande intresserad av respons från människor som kan se skillnad på contrails och chemtrails om den verkliga agendan bakom detta.

Hur ser man skillnad på contrails och chemtrails?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in