• 1
  • 2
2011-11-07, 21:12
Medlem
gsb4evrs avatar
Satt och snackade lite minnen med ngra gamla skinnskallar hromdan, och dom brja snacka om "Chess Army", ett hrdrocks gng p 80-talet som tydligen ska ha varit rtt galna...hngde dom med sthlm skins? Vilka var dom? (Ngra "namn" som kom upp under samtalet var "Chess", "Pata", "Strmmis" och "Dden") Har ocks hrt att dom hade lite kopplingar till HA...sant?
Citera
2013-01-15, 20:08
Medlem
Dom snodde bland annat konsertbiljetter av yngre hrdrockare utanfr Hovet.
Jag vill ocks hra mer!
Citera
2013-01-15, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsb4evr
Satt och snackade lite minnen med ngra gamla skinnskallar hromdan, och dom brja snacka om "Chess Army", ett hrdrocks gng p 80-talet som tydligen ska ha varit rtt galna...hngde dom med sthlm skins? Vilka var dom? (Ngra "namn" som kom upp under samtalet var "Chess", "Pata", "Strmmis" och "Dden") Har ocks hrt att dom hade lite kopplingar till HA...sant?

Adlrig hrt talas om dessa gossar
Citera
2013-01-15, 21:34
Medlem
AnotherFakeNames avatar
Citat:
Har ocks hrt att dom hade lite kopplingar till HA...sant?

Inte p 80-talet iaf. HA fanns inte ens hr d
Citera
2014-01-07, 02:53
Medlem
gsb4evrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherFakeName
Inte p 80-talet iaf. HA fanns inte ens hr d
Nej det r sant, dock kan ju personerna i det hr gnget ha knt dom som blev HA i sthlm, och sedan blivit medlemar dr...
Citera
2014-01-07, 09:24
Medlem
Har ftt en hel del berttat fr mig om Chess av en ldre slkting.
Tydligen skall Chess sett ett slagsml som hjdpunkten fr en konserkvll, en kvll gick han p pumpen ordentligt d han blev nerklubbad av en person som gick under smeknamnet halta negern.
Chess och hans vnner var ett skrnigt ldrickande gng som levde runt under hrdrockseran p tidigt 80-tal.
Citera
2014-01-07, 21:48
Medlem
gsb4evrs avatar
Haha "halta negern" Dom ska tydligen vart med vid stormningen av sovjets ambassad...
Citera
2014-01-07, 21:52
Medlem
Citat:
Haha "halta negern" Dom ska tydligen vart med vid stormningen av sovjets ambassad...
Faktum r att jag bevittnade den holmgngen som Chess drog det kortaste stret i, Chess kallades han tydligen fr att han gillade att dricka ett lmrke med just namnet Chess. Om det var intaget av Chess som var anledningen till att Halta Negern sopade golvet med honom vet jag ej.

Hittade en artikel
http://herrtidning.wordpress.com/201...-hardrockarna/
Senast redigerad av mullen 2014-01-07 kl. 21:57.
Citera
2014-01-07, 22:35
Medlem
gsb4evrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Faktum r att jag bevittnade den holmgngen som Chess drog det kortaste stret i, Chess kallades han tydligen fr att han gillade att dricka ett lmrke med just namnet Chess. Om det var intaget av Chess som var anledningen till att Halta Negern sopade golvet med honom vet jag ej.

Hittade en artikel
http://herrtidning.wordpress.com/201...-hardrockarna/
Dedr va guld, tror att de va dom dr "rasta" (som fanns lnkade i artikeln) dom boxades en del med
Citera
2014-01-08, 00:09
Medlem
Chess var en feg djvel som levde p sitt rykte mest, hans "hangarounds" nnu fegare.
De gick p smgrabbar och snodde konsertbiljetter innan konserter och halsdukar efter. Han kte p pisk mnga gnger, svansen hade en bengenhet att jogga. Tror han var frn Alby.

Kul att ngon som ftt berttat om honom frn ldre slkt sedan bevittnat en fight personligen. Jag tror att den fighten r en skrna dessutom.

Skrnor och obekrftade rykten florerade hela tiden sklart, mnga var p t p den tiden. Trnade man inte kampsport av ngot slag var man en nobody. Bortsett skinnskallar.
TKD var coolast, mest p.g.a. spektakulra sparkar. Wushu var ocks inne, wushuutvare och TKD-killar kftade allt som oftast om vilket som var "bst". Alla hade en historia om hur trnare i respektive sport spat en trnare i den andra. Chago, hrdaste TKD-trnaren, var sklart inblandad i tiotals skrnor. Chagos "grabbar" brjade anvnda en viss modell skor av mrket Karhu, de som anvnde nmda sko utan att trna p klubben fick stryk och varning.
Alla kunde smlla p alla, ven om s.k. rastas oftast hamnade i brk med skinnbollar eller punkare.

De som, fegt nog, fick sp av alla var bgarna. De som gick p, eller var i nrheten av, de olika bgklubbarna fick utst mycket. garna av desamma ocks givetvis, skadegrelse var ju tufft

Det var extremt viktigt att man kunde utlsa redan p lngt hll vilken falang man tillhrde. Det fanns en faststlld dresscode kan man sga. Accessoarer som stora tygmrken och pins dessutom.Man ville ju inte stta en "spinning round kick" i nian p en av sina egna.

Alla gngen hade riktigt tuffa killar, men mest var det medlpare, sna som bara hnger p om man har stort numerrt verlge, s att man kan sparka lite p ngon som redan r utslagen.
Att bli skinnhuvud var ju lite annorlunda, d fick man alltid skit s lnge man inte var bland sina gelikar nr det vl blivit uttalat rasistiskt att vara det. Skinheads var p intet stt rasistiska frn brjan, det var en musik- och modeinspirerad ungdomsrrelse, politiken krp in senare.

Nu, efter att 30 r frflutit, r mnga av de tunga antagonisterna inom de olika "gngen" goda vnner.
ven de som inte suttit inne tillsammans
Citera
2014-01-08, 00:29
Medlem
gsb4evrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Chess var en feg djvel som levde p sitt rykte mest, hans "hangarounds" nnu fegare.
Fast det dr e vl inte helt sant va? Har trffat ngra som va med dr och dom r allt annat n fega...Chess sjlv blev ju medlem i HA utan "provtid", det blir du inte om du r en feg jvel som bara hoppar p smgrabbar
Citera
2014-01-08, 00:37
Medlem
Citat:
Fast det dr e vl inte helt sant va? Har trffat ngra som va med dr och dom r allt annat n fega...Chess sjlv blev ju medlem i HA utan "provtid", det blir du inte om du r en feg jvel som bara hoppar p smgrabbar

Jag har sett honom sno nmnda grejer sjlv. Jag har sett honom f pisk och de flesta i hans gng springa som harar nr det hettade till. S var det d, sger ingenting om vad som hnt efter det.
Det som var fegt var just att han och hans gng gick p sdana som inte kunde frsvara sig, inte Chess sjlv. Frstr du d?
Har du sett ngot annat r det bara att dela med dig.

Om du r yngre och pratar med ngon som var hrdrockare eller hngde i hans krets fr du ta rvarhistorierna med en nypa salt. Som vanligt.

Kan man bli fullryggare i HA direkt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in